ЖАНРИ АНГЛІЙСЬКОЇ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ У ТВОРЧОСТІ ДЖ. РАТТЕРА ЯК ПРОДОВЖЕННЯ ТРАДИЦІЇ АНГЛІЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308436Анотація
Мета дослідження – визначити стильове призначення композицій Дж. Раттера, зроблених у різні роки, але об’єднаних духовним жанровим показником, який від початку минулого століття виділив різножанрову продукцію композиторів Англії, від Е. Елгара до Б. Бріттена, У. Уолтера, М. Тіппетта і вчителя Раттера – Дж. Тавенера. Методологічною основою дослідження виступає інтонаційний підхід, як він зазначився у роботах послідовників Б. Асаф’єва в Україні (див.публікації Д. Андросової, О.Маркової, О. Муравської, А. Соколової), а також з опорою на розробки хорового виконавства одеської школи (праці В. Луговенко, Г. Шпак, інших науковців). Наукова новизна роботи зазначається в оригінальності подання смислу стильових дифузій хорової спадщини Англії ХХ століття від некласичних зрізів до поставангардної еклектики зламу ХХ-ХХІ століть і базовості розуміння в них національної церковної виражальної складової, яка надавала й надає самостійного стильового смаку відповідним типологічним поєднанням, співвідносним із ігровою мозаїчністю поставангарду й пост-поставангарду сьогодення. Висновки. Стильова еклектика необарокових побудов минулого віку і неоготичні спрямування початку ХХІ століття угрунтовані, по-перше, релігійно-вжитковою засвоєністю продуктів Англійського відродження ХХ сторіччя як другого кельтського Відродження на землях Британії-Англії на тлі буття поствікторіанських спрямувань до ірландсько-бритських православних витоків національної культури. А, по-друге, вказана угрунтованість духовно-хорової творчості Англії на початку ХХІ століття і в її межах висунення таких споріднених обставинами життя і творчості майстрів як Дж. Тавенер і Дж. Раттер неоготичними тенденціями «поглинання» художньої самодостатності компенсативно-соціальною потребою в композиціях, які стоять на «пограниччі» духовно-прикладної і духовної сфер і в яких зосереджуються антитетичні спрямування стилів та видів творчості, аж до торжества в творах Дж. Раттера повноти популярного мислення в ракурсі серйозності духовної славильності хоралів-антемів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.