ФАКТОРИ ЖАНРОВОГО МІКСТУ Й ХОРОВОЇ СОНОРИКИ У ВТІЛЕННІ ОБРАЗНОСТІ СВІТСЬКИХ ТВОРІВ В. СТЕПУРКА

Authors

  • Ярослава Бардашевська

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191341

Abstract

Метою роботи є визначення жанрових та стилістичних особливостей зразків зі сфери світського мистец- тва та виявлення самобутніх ракурсів у трактуванні звукової матерії на основі аналізу музичних змістів та образів світських акапельних хорових творів В. Степурка. Методологія. Оскільки дослідження стосується однієї галузі творчості одного митця, в роботі використано методологію персонологічних досліджень, зокрема – біографічний, герменевтичний, феноменологічний методи для виявлення базових установок та їх розвитку в творчості компози- тора. Також застосовано методи, розроблені в галузях мистецтвознавства і культурології: стилістичний у щільно- му зв‘язку з аналітично-структурним, метод цілісного аналізу, хорознавчий, за допомогою якого вивчаються пи- тання хорової тембральності й сонористики як важливих чинників драматургії хорових композицій. Наукова новизна роботи полягає у окресленні концепцій світських хорових творів В. Степурка, та на цьому ґрунті – жан- рових пріоритетів цієї сфери творчості. Характеристика індивідуального хорового стилю композитора, який про- стежується у світських хорових композиціях, дозволяє осмислити специфіку входження його творів в сучасне українське мистецтво та сприяє формуванню цілісної картини сучасної української музики. Висновки. Митець застосовує численні стилістичні прийоми з арсеналу різних історичних періодів і стилів, що забезпечує свободу для втілення задумів у руслі жанрового моделювання. А підхід до можливостей використання модусів звуку поза вербально-поетичною основою, з одного боку, виявляє дієвість типової для ХХ ст. тенденції до симфонізації во- кально-хорових засобів, з другого – новітньої ідеї

Published

2019-09-22

Issue

Section

Мистецтвознавство