ТЕОРЕТИЧНА НАВАНТАЖЕНІСТЬ СПРИЙНЯТТЯ ВІЗУАЛЬНОЇ СХОЖОСТІ МІЖ ОБ’ЄКТАМИ ВІЗУАЛЬНОЇ МЕТАФОРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191778Abstract
Мета роботи – проаналізувати особливості сприйняття ідеальним глядачем візуальної схожості у візуальних метафорах. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів аналізу і синтезу, теорії концептуальної метафори, а також семіотичного, конструктивістського, психологічного та мистецтвознавчого підходів, що дає змогу пояснити природу візуальної схожості між об’єктами, які є компонентами візуальної метафори. Наукова новизна зумовлена тим, що стаття, спираючись на конструктивістські теорії ідентифікації перцептивної схожості, доводить теоретичну навантаженість візуальної схожості для глядача, що розглядає візуальну метафору. Висновки. Часткову візуальну схожість між двома різними об’єктами, про яку візуальні метафори сигналізують, глядач фактично конструює ad hoc, бо він розпізнає таку схожість лише в контексті, на основі своєї перцептивної категоризації та апеляції до свого знання прихованих рис візуальних об’єктів. Тому інше розуміння контексту, інша перцептивна категоризація та інше знання невидимих рис обов’язково змінюють характер візуальної схожості для глядачаDownloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).