НЕПРАВДА ЯК МОРАЛЬНЕ ЗЛО В ІСТОРІЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191793Ключові слова:
феномен неправди, моральне зло, агресія, страх, моральна природа, історія культури, відповідальність, суспільна свідомість, самосвідомість, свобода.Анотація
Метою роботи є аналіз різновидів морального зла і проектів їх реалізації в історії культури, а також феномену неправди як прояву морального зла, аналіз способів виходу людства на шляхи суто особистої відповідальності, що веде до розвитку й вдосконалення особистості. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема: аналізу, синтезу, логічного методу та методу узагальнень. Наукова новизна полягає у запропонуванні методологічних підходів, що узагальнюють принципові позиції щодо розуміння феномену неправди (метафізична та інструментальна концепція) при аналізі історії філософсько-культурних інтерпретацій цього феномену. Висновки Реагуючи на умови оточуючого світу люди створюють основу розуміння дійсності, що відбивається в пам’яті загальної культури. Століттями вироблялася парадигма «морального захисту» себе від світу, влади, конкурентів тощо за допомогою механізмів неправди, омани, брехні, яка базувалася на феномені страху. Успадкована від далеких предків агресія є однією з необхідних якостей всього живого, але завданням культури є – переорієнтація агресивних імпульсів в суспільно-корисне руслоПосилання
Baudrillard J. La Transparence du Mal. 1990; Бодрийяр Жан. Прозрачность зла. Пер. с фр. Л. Любарская, Е. Марковская. Москва. 2000. Центр гуманитарных технологий. URL: http://gtmarket.ru/laboratory/basis/3413/3424.
Рикер Поль. Очерки о герменевтике. Пер. с фр., вступ. ст. и коммент. И. С. Вдовиной. Москва: Академ. Проект, 2008. 695 с.
Летурно Ш. Прогресс нравственности. (Научно-популярная библиотека). Издание Ф. Павленкова. Пер. с фр. Э. Зауэр. Санкт-Петербург: Типография, Москва. Меркушева, 1910. XVI, Санкт-Петербург, 1910. 384 с.
Ricoeur P. The symbolism of evil. Boston. 1969. P. 172-174
Августин Аврелий. Исповедь. Москва: Республика, 1992. 335 с.
Монтень М. Опыты. Избранные главы: Пер.с фр. / Сост., ступ. Ст., примеч. В.П. Яковлев. Москва: Изд-во «Феникс», 1998. 554 с.
Кант И. Основоположения к метафизике нравственности . Сочинения. В 6 т. Т. 4. Ч. 1. Москва, 1964. 510 с.
Бердяев Н.А. Диалектика божественного и человеческого. Москва: АСТ; Харьков: Фолио, 2005. 622 с.
Скрипник А.П. Зло как онтологическая проблема. Проблема зла и теодицеи: Материалы междунар. конф., Москва, 6-9 июня 2005 г. 239 с.
Бердяев Н.А. Парадокс лжи. Человек. 1999. № 2. С. 104,106.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.