ВИКОРИСТАННЯ НАРОДНОПІСЕННИХ ІНТОНАЦІЙ У ХОРОВІЙ ТВОРЧОСТІ ЗАКАРПАТСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ У КОНТЕКСТІ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ КРАЮ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191826Ключові слова:
хорова творчість закарпатських композиторів, народнопісенні інтонації, полікультурний взаємовплив, хорові обробки, фольклорний матеріал.Анотація
Мета роботи полягає у відтворенні цілісної картини розвитку хорового мистецтва Закарпаття через призму використання народнопісенних інтонацій. Методологічну базу складають дослідження з історії світової культури ХХ століття, дослідження творчості закарпатських композиторів, теоретичні праці, статті і матеріали. Методологія дослідження передбачає використання методів історичного та теоретичного музикознавства, системний та аналітичний методи, а також методи порівняння, аналізу та синтезу, які допомогли у формулюванні висновків. Наукова новизна статті полягає в дослідженні полікультурного феномену хорової творчості закарпатських композиторів. Вперше було здійснено порівняльний аналіз особливостей використання народнопісенних інтонацій у хорових творах закарпатських композиторів, завдяки чому було визначено взаємовплив національних культур у розвитку музичного життя Закарпаття. Висновки: народна пісня була визначальною для формування творчого стилю композиторів, підхід до використання та обробки фольклорного матеріалу у творчості композиторів Закарпаття суттєво відрізнявся.
Посилання
Гошовский В. Украинские песни Закарпатья. Москва. 1968. 480 с.
Грін О.О. Професійне музичне мистецтво Закарпаття ХІХ – першої половини ХХ століття: історичний аспект. Ужгород: Госпрозрахунковий редакційно-видавничий відділ управління у справах преси та інформації. 2004. 160 с.
Микуланинець Л. М. Етнокультурологічне становлення професійної музичної культури Закарпаття у другій половині ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. праць. Київ: Міленіум. 2009. Вип. 15. С. 184–188.
Пасічник В. Питання музичних діалектів у науковій спадщині Володимира Гошовського. Вісник Львівського університету. Серія мист-во. 2013. Вип.12. С.103-113.
Піцур Н.Т. Іштван Мартон. Творчий портрет: Монографічний нарис. Ужгород: госпрозрахунковий редакційно-видавничий відділ комітету інформації. 1998. 64 с.
Професійна музична культура Закарпаття: етапи становлення. Збірка статей, есе про музичну культуру Закарпаття. Ужгород: Карпати. 2005. 420 с.
Рак П.М. Особливості пісенного фольклору Закарпаття. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 4-5 червня 2009р. Київ. 2009. С.247-253.
Росул Т. Музичне життя Закарпаття 20-30-х років ХХ століття. Ужгород: ПоліПрінт. 2002. 207 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.