ВИЩА ХУДОЖНЯ ОСВІТА НА ЦИВІЛІЗАЦІЙНОМУ ПЕРЕХРЕСТІ: ТВОРЧО-ОСОБИСТІСНІ ТА СУСПІЛЬНІ ПОТРЕБИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286883Анотація
Мета статті ‒ розглянути актуальні питання національної вищої художньої освіти у контексті забезпечення творчо-особистісних та суспільних потреб. Методи дослідження. Для досягнення мети були використані загальнонаукові (аналізу і синтезу, узагальнення та ін.) та спеціальні методи дослідження. Системно-аналітичний метод дав змогу визначити особливості художньої освіти, аксіологічний ‒ виявити ціннісні пріоритети художньої освіти з урахуванням потреб суспільства і митця. Метод теоретичного узагальнення використано для встановлення специфіки функціонування мистецької освіти в сучасних умовах. Наукова новизна одержаних результатів полягає у теоретичному осмисленні сучасних процесів у художній освіті з урахуванням її особистісно-креативного та суспільного потенціалів. Висновки. Загалом організація вищої освіти в Україні забезпечує комплексний підхід до підготовки фахівця-митця. Рівень вищої художньої освіти значною мірою відображає стан національної освіти в цілому, спроможність студентів виступати виробниками матеріальних і духовних цінностей, що характеризує їх як духовний потенціал України. Для вирішення питання відповідності художньо-мистецької освіти сучасним цивілізаційним викликам варто системно модернізувати її структуру з урахуванням набутого вітчизняного освітнього досвіду. Традиційна мистецька освіта повинна бути спрямована на виховання не тільки виробника матеріальних цінностей, а й фахівця, здатного передати свій досвід новому поколінню, власним прикладом сприяти поширенню серед суспільства духовних цінностей, інтересу до мистецької діяльності. З іншого боку, художня освіта повинна надавати можливість митцю реалізовувати свої творчі та професійні потреби, які, у свою чергу, повинні співпадати з цілями розвитку та потребами суспільства.
Ключові слова: художня освіта, митець, мистецтво, професійна реалізація, творчість, герменевтика.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.