ФАНАТСЬКА КУЛЬТУРА (ФАН-КУЛЬТУРА): ВІД СПОЖИВАННЯ МАСОВОЇ ДО ТВОРЕННЯ ПОПУЛЯРНОЇ

Автор(и)

  • Інна Гурова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302031

Анотація

Мета статті – розкрити сутність фанатської культури, здійснити аналіз її еволюції від пасивного споживання продуктів масової культури до активного творення популярної культури. Методологія. Застосовано загальнонаукові методи: аналіз і синтез – для інтерпретації фанатських досліджень та розгляду сучасного наукового дискурсу. Порівняльний метод використовувався для порівняння особливостей і характеристик фан-культур, а також для того, щоб відобразити різницю між фанатами і фанатиками. Історичний метод дозволив показати еволюцію фан-культури. Наукова новизна полягає у виявленні сутності фанатських культур та їхнього внеску у творення сучасної популярної культури. Висновки. Визначено, що у широкому розумінні фан-культура – це специфічний спосіб життя фанатів певного культурного явища або носія певної культурної традиції. У вужчому сенсі фан-культура не є однорідним утворенням з однаковими характеристиками, тому термін «фан-культури» використовується для позначення низки різних груп фанатів, які об'єдналися навколо спільного інтересу до певного продукту масової культури.Обґрунтовано, що поява фан-спільнот як груп спільної творчості шанувальників літературних творів, телевізійних серіалів, коміксів, комп'ютерних ігор та інших продуктів масової культури стала яскравим феноменом творення популярної культури. З’ясовано, що інтенсивний розвиток цифрових технологій сприяв перенесенню фанатської комунікації в Інтернет і появі медіафендому як фан-спільноти в цифрову епоху. Встановлено, що цифрові практики медіафендому сприяють розширенню та збагаченню культурного розмаїття та творчості, додаючи нові смисли, інтерпретації, жанри та стилі до творення сучасної популярної культури.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-16

Номер

Розділ

Культурологія