DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2019-1.002

Удосконалення технічної підготовки спортсменок 10–11 років у художній гімнастиці у вправах з булавами

Алла Муллагільдіна, Інна Красова

Анотація


Мета: довести доцільність застосування тренувальних комбінацій для підвищення рівня володіння юними спортсменками базовими навичками у вправах з булавами.

Матеріал і методи: у дослідженні прийняли участь дев'ять спортсменок 10–11 років, які тренуються в ДЮСШ з художньої гімнастики у навчально-тренувальній групі 2-го року навчання. За допомогою метода експертної оцінки і відеоаналізу визначався рівень технічної підготовленості спортсменок у вправах з булавами та знижки за техніку роботи предметом на змаганнях.

Результати: розроблено тренувальні комбінації з булавами, які складалися з вправ, що включали з’єднання різної технічної роботи з предметом і з труднощами роботи тілом, а також з елементами і зв'язками зі змагальних програм.

Висновки: у результаті впровадження тренувальних комбінацій зменшились знижки за компоненти техніки роботи предметом на змаганнях: за виконання «млинів» – від 1,7 до 1,0 бала; при виконанні малих кидків і ловлі булав – з 3,8 бала до 2,7 бала; у нефундаментальній (неспецифічній) роботі – від 2,5 бала до 1,7 бала.


Ключові слова


гімнастика; булави; вправи; комбінації; знижки; змагання

Повний текст:

PDF

Посилання


Адашевский, В.М., Адашевский, В.М., Ермаков, С.С., Логвиненко, Е.И. (2014), "Индивидуальные биомеханические особенности взаимодействия спортсменок с предметами в художественной гимнастике", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, №6, С. 3-10.

Андрєєва, Р.І. (2011), Технологія навчання техніки вправ з обручем на основі спеціальної фізичної підготовки юних гімнасток: автореф. дис. к. н. з фіз. виховання і спорту, ХДАФК, Харків, 21 c.

Андреева, Н.О. (2014), "Значение отдельных компонентов предметной подготовки гимнасток по данным анкетирования тренеров разной квалификации", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 9, С. 3-10.

Байер, В.В., Муллагильдина, А.Я. (2004), "Составление тренировочных комбинаций на различные виды координационных способностей на этапе предварительной базовой подготовки в художественной гимнастике (на примере упражнений с булавами)", Физическое воспитание студентов творческих специальностей, № 2, С. 31-34.

Бочкарникова, Н.В., Гаськов, А.В., Овчинникова, Е.И. (2018), "Развитие навыка предметного манипулирования в художественной гимнастике", Проблемы современного педагогического образования, № 59-3, С. 113-118.

Винер-Усманова, И.А. (2013), Интегральная подготовка в художественной гимнастике: автореф. дис. д-ра пед. наук, Санкт-Петербург, 40 с.

Зайцев, А.А., Рожкова, Л.В. (2011), "Педагогические и психофизиологические аспекты технической подготовки с предметами в художественной гимнастике", Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Серия: Филология, педагогика, психология, № 11. С. 6-7.

Заячук, Т.В., Шамгуллина, Г.Р., Романченко, О.А. (2016), "Тенденции развития художественной гимнастики на современном этапе", Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific Journal). Naukiprzyrodnicze, № 6, С. 47-52.

Лисицкая, Т.С., Новикова, Л.А. (2017), "Обучение сложным бросковым элементам в художественной гимнастике", Фундаментальные и прикладные исследования физической культуры, спорта: традиции и инновации. Материалы I Всероссийской научно-практической конференции, Москва, С. 485-493.

Карпенко, Л.А. (2011), Теория и методика обучения упражнениям с предметами в художественной гимнастике: Учебно-методическое пособие, Белгород.

Медведева, Е.Н., Супрун, А.А. (2010), "Педагогические инновации как условие совершенствования процесса технической подготовки в художественной гимнастике", Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития, № 8, С. 606-610.

Муллагильдина, А. (2017), "Влияние сенсомоторной координации на техническую подготовленность юных спортсменок в художествен¬ной гимнастике", Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 2(58), С. 62-66, doi:10.15391/snsv.2017-2.011.

Муллагильдина, А.Я., Красова, І.В. (2018), "Технічна підготовка спортсменок 10-11 років в художній гімнастиці у вправах з булавами", Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Випуск 4 (98) 18, С. 114-118.

FIG (2017), 2017–2020. Code of points. Rhythmic Gymnastics, available at: http://www.fig-gymnastics.com/publicdir/rules/files/rg/RG_CoP%202017-2020_updated%20with%20Errata_February%202017_e.pdf.

Суменкова, А., Наконечная, И., Руденко, А. (2012), "Кинематический анализ техники выполнения мельниц булавами высококвалифицированных гимнасток в соревновательных композициях художественной гимнастики", Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, № 8. С. 133-136

Терехина, Р.Н., Винер, И.А. (2006), "Интегральная подготовка в художественной гимнастике", Теория и практика физической культуры, № 10, С. 28-29.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2019 Алла Муллагільдіна, Інна Красова

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.