DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2019-3.004

Організаційно-управлінські засади діяльності Харківської обласної федерації сумо

Руслан Байрамов, Анастасія Бондар

Анотація


Мета: охарактеризувати організаційно-управлінські засади діяльності Харківської обласної федерації сумо.

Матеріал і методи: у ході дослідження проаналізовано Статут Харківської обласної федерації сумо, статистичні звіти за формою 2-ФК, навчальні програми з сумо, для оцінки діяльності Федерації проведено опитування серед жителів Харківської області, в ньому взяло участь 230 осіб віком від 17 до 55 років, тип вибірки випадковий, розрахунок вибірки проведено за стандартною методикою, SWOT-аналіз застосовано для оцінювання зовнішнього середовища федерації, в ньому взяло участь 15 фахівців сфери фізичної культури та спорту.

Результати: з’ясовано, що громадська організація «Харківська обласна федерація сумо» зареєстрована у 2009 році з метою сприяння розвитку сумо, діє на підставі Статуту. У Харківській області 94 спортсмени займається сумо, при цьому 48,7% опитаних мешканців Харківської області вважають сумо непопулярним видом спорту в нашій країні, 76% респондентів взагалі не цікавляться даним видом спорту і лише 4,3% цікавляться, при цьому виявлено низький рівень поінформованості населення щодо сумо у даному регіоні. 80% опитаних вважають за потрібне розвивати сумо в Харківській області.

Висновки: отримані результати доповнюють і розширюють сучасні наукові дані щодо розвитку неолімпійського спорту, розвитку сумо, методики викладання сумо. Дослідженням визначено стан розвитку сумо у Харківській області, структуру, напрями діяльності громадської організації фізкультурно-спортивного напрямку «Харківської обласної федерації сумо» згідно Статуту. Опитування пересічних громадян показало, що, на думку більшості з них, Федерації слід активізувати маркетингову діяльність, збільшити кількість трансляцій змагань на телебаченні, створити офіційні сайти федерацій і клубів у мережі Інтернет. Оцінки експертів підтверджують думку громадян, що найбільші можливості для подальшого розвитку федерації відкриває популяризація сумо серед населення та розширення асортименту послуг самої федерації, підвищення якості та реклама власних послуг, а також законодавчі зміни. На думку пересічних громадян і за оцінками експертів, держава має найменший вплив на розвиток сумо в нашій країні і на діяльність Федерації.


Ключові слова


сумо; федерація; статут; напрями діяльності; маркетингова діяльність

Повний текст:

PDF

Посилання


Байрамов, Р.Х., Бондар, А.С., Котляр, С.М., Кандращенко, С.М. (2018), «Менеджмент неолімпійського спорту (на прикладі сумо)», Стратегічне управління розвитком фізичної культури і спорту, С. 123-126

Міністерство молоді та спорту України (2019), Звіт з фізичної культури і спорту Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації станом на 01 січня 2019 року. Форма №2-ФК (річна), Київ.

Міністерство освіти і науки України (2014), Сумо. Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, Київ.

Середа, Н.В. (2015), «Аналіз впливу чинників маркетингового середовища на розвиток неолімпійського спорту у дитячо-юнацьких спортивних школах (на прикладі спортивного туризму)», Слобожанський науково-спортивний вісник, №3(47), С. 111-114.

Смага, Н., Коробко, С., Ребрина, А. (2017), Міністерство освіти і науки України. «Варіативний модуль. Сумо». Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи, Київ.

Громадська організація «Харківська обласна федерація сумо» (2016), «Статут Громадської організації «Харківська обласна федерація сумо»», Харків.

Бондар, А.С. (ред.) (2017), Організаційно-управлінські умови розвитку неолімпійського спорту на Слобожанщині: монографія, Харків.

Федерація сумо України (2019), Офіційний сайт Спортивного комітету України, режим доступу: http://scu.org.ua/federacii-neolimpijskogo-sporty-ukrainu-28/1052-2013-01-15-16-19-23.html

Abeza, G., O'Reilly, N. & Reid, I. (2013), «Relationship Marketing and Social Media in Sport», International Journal of Sport Communication, No. 6 (2), pp. 120-142, doi:10.1123/ijsc.6.2.120.

International sumo federation (2019), «International Sumo Federation Regulations On Refereeing», available at: http://www.ifs-sumo.org/ (accessed 10 Juan 2019)

Nenad Zec (2011), «Management in sport», I International Symposium Engineering Management And Competitiveness 2011. June 24-25, 2011, Zrenjanin, Serbia, pp. 329-332

All about sumo (2019), Nihon Sumo Kyokai Official Grand Sumo, available at : www.sumo.or.jp/EnSumoDataRikishi/search/ (accessed 10 Juan 2019)

Williams, J. & Chinn, S.J. (2010), «Meeting relationship-marketing goals through social media: A conceptual model for sport marketers», International Journal of Sport Communication., No. 3 (4), pp. 422-437, doi:10.1123/ijsc.3.4.422.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2019 Руслан Байрамов, Анастасія Бондар

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge