DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2016-5.011

Вплив рухливих ігор на функціональний стан дихальної системи у дівчат молодшого шкільного віку

Олена Потапова, Микола Маліков

Анотація


Мета: вивчити вплив рухливих ігор на функціональний стан дихальної системи дівчат молодшого шкільного віку у групах 6–8 та 9–10 років.

Матеріал і методи: розглянуто проблему функціонального стану зовнішнього дихання у дівчат молодшого шкільного віку (у вікових групах 6–8 та 9–10 років), які були поділені на контрольну групу (КГ) у кількості 32 особи (ЗОШ № 58) та експериментальну (ЕГ) чисельністю 29 осіб (ЗНВК № 109) м. Запоріжжя.

Результати: визначено, що досліджувані дівчата обох груп на початку дослідження мали переважно нижче середнього та середній рівні функціонального стану системи зовнішнього дихання.

Висновки: експериментально доведено ефективний вплив рухливих ігор на функціональний стан всього організму взагалі та на систему зовнішнього дихання зокрема у дівчат експериментальної групи, порівняно з досліджуваними того ж віку контрольної групи. Застосування великої кількості рухливих ігор дозволили емоційно та фізично урізноманітнити програму навчання з фізичної культури, чим сприяють активізації функцій всього організму дівчат молодшого шкільного віку.


Ключові слова


дихальна система; рухливі ігри; молодші школярі; дівчата

Повний текст:

PDF

Посилання


Bozhovich, L. I. (1968), Lichnost i ee formirovanie v detskom vozraste [Personality and its formation in childhood], Prosveshchenie, Moscow, 464 p. (in Russ.)

Vatseba, O. M., Petryshyn, Iu. V., Prystupa, Ie. N. & Bodnar, I. R. (2005), Aktualni problemy teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia [Actual problems of theory and methodology of physical education: Collective monograph], LDUFK, Lviv, 296 p. (in Ukr.)

Vilchkovskyi, Ie. S. (1998), Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia ditei doshlilnoho viku [Theory and methods of physical education of preschool children], VNTL, Lviv, 336 p. (in Ukr.)

Voznyi S. S., Kedrovskyi B. H. & Romaskevych Iu. (2011), “Student Health and perspectives of its correction by means of physical culture”, Fizychna kultura, sport ta zdorov’ia natsii, pр. 330–332. (in Ukr.)

Deminska, L. O. (2002), “Health and individual student as the main value of teaching process”, Zdorove dlia vsekh, materialy IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf Ch. 1, [Health for all: materials IV Intern. nauk. and practical. Conf, P.1], Pynsk, pp. 27–32. (in Ukr.)

Dubohai, O. D., Panhelov, B. P., Frolova, N. O. & Horbenko, M. I. (2001), Intehratsiia piznavalnoi i ihrovoi diialnosti v systemi navchannia i vykhovannia shkoliariv [The integration of cognitive and gaming activities in the training and education of pupils], Kyiv, 151 p. (in Ukr.)

Zaynulin, F. I. (2013), “Level of physycal health of pupils”, Fіzichna kultura ta zdorov’ya rіznikh grup naselennya, Materіali IV Mіzhnar. elektron. nauk.-prakt. konf. studentіv ta molodikh vchenikh [Physycal culture and health in different groupe of people: materials IV Intern. nauk. and practical. Conf], pp. 50–51. (in Russ.)

Krutsevich, T. Yu. (2003), Teoriya i metodika fizicheskogo vospitaniya [Theory and methodology of physycal education], Olimpiyskaya literatura, Kyiv, T. 2, 392 p. (in Russ.)

Khomenko, N. M. (1991), Formirovanie potrebnosti v fizicheskom sovershenstvovanii u mladshikh shkolnikov: Dis. kand. ped. nauk 13.00.01. Teoriya i istoriya pedagogiki [Formation of requirement for physical improvement in primary school children: PhD diss.], Kyiv, 186 p. (in Russ.)

Shavel, Kh., Mikhats, T. & Svistun, Yu. (2016), “The impact of mobile games on the functionality of children of secondary school age”, Sportivniy vіsnik Pridnіprovya, No 1, pp. 230–234. (in Ukr.)

Coleman, M. & Skeen, P. (2006), Play games and sport: Theiruse and misure / A development perspective, Child hood Education, V. 61, No 3, рp. 192-198.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Олена Потапова, Микола Маліков

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge