DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2016-6.005

Залежність спортивного результату від даних фізичного розвитку, морфофункціональної та спеціальної силової підготовленості важкоатлетів на етапі початкової підготовки

Євгеній Бугайов

Анотація


Мета: встановлення характеру взаємозв’язку між спортивним результатом важкоатлетів і рівнем їх спеціальної фізичної та морфофункціональної підготовленості.

Матеріал і методи: до експерименту було залучено 48 спортсменів групи початкової підготовки першого року навчання. Дослідження було проведено на базі кафедри важкої атлетики та боксу Харківської державної академії фізичної культури та ДЮСШ «ХТЗ».

Результати: виявлено кореляцію між показниками морфофункціональної, швидкісно-силової та спеціальної (змагальної) підготовленості важкоатлетів на етапі початкової підготовки. Проведене дослідження свідчить, що результат змагальних вправ спортсменів, що спеціалізуються у важкій атлетиці, на етапі початкової підготовки залежить від силової та швидкісно-силової підготовленості.

Висновки: встановлено, що кореляція між результатами змагальних вправ та стрибками у гору з місця, у довжину з місця, бігом на 30 м може свідчити про взаємозв’язок силової та швидкісно-силової підготовленості спортсменів, що спеціалізуються у важкій атлетиці, на етапі початкової підготовки.


Ключові слова


спортивний результат; морфофункціональна підготовленість; початкова підготовка; змагальні вправи; швидкісно-силова підготовленість .

Повний текст:

PDF

Посилання


Verkhoshanskiy, Yu. V. (2005), “The theory and methodology of sports training: bloc system of training high-end”, Teoriya i praktika fizicheskoy kultury, No 4, pp. 2–12. (in Ruus.)

Dvorkin, L. S. Nauchno-pedagogicheskie osnovy sistemy mnogoletney podgotovki tyazheloatletov: avtoref. diss. … d-ra ped. nauk : spets. 13.00.04. [Scientific and pedagogical bases of the system of long-term training of weightlifters: doct. of sci. diss.], Moskva, 1992, 28 s. (in Ruus.)

Dovhych, O. (2003), “The relationship of individual indicators of physical and functional training heavyweights different skills in the process of adaptation to intense muscular activity”, Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu, No 1, pp. 58–62. (in Ukr.)

Dzhim, V. Yu. (2013), “Comparative analysis techniques jerky exercises in weightlifting and weightlifting”, Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu, No 11, pp. 10–16. (in Ruus.)

Kashuba, V. & Khmelnitskaya, I.(2005), “Modern optoelectronic methods of measurement and analysis of motor actions of sportsmen of high qualification”, Nauka v olimpiyskom sporte, No 2, pp. 137–146. (in Ruus.)

Lysakovskiy, I.T., Akselrod, A. Ye. & Pavlov, G. K. (2005), “Assessment of the neuromuscular system and its use in the management of the process of speed-strength training athletes”, Teoriya i praktika fizicheskoy kultury, No 10, pp. 25–42. (in Ruus.)

Oleshko, V. H. (2004), “Model specifications physical development of athletes of different gender groups and different weight categories, specializing in power sports”, Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, No 8, pp. 15–22. (in Ukr.)

Platonov, V. N. (1988), Adaptatsiya v sporte [Adaptation in the sport], Zdorove, Kyiv, 216 p. (in Ruus.)

Piven, O. B. & Dzhym, V. Iu. (2014), “Improving the training process of sportsmen strength sports based on their biorhythms”, Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 5(43), pp. 65–69. (in Ukr.)

Roman, R. A. (1986), Trenirovka tyazheloatleta [Train weightlifter], Fizkultura i sport,Moscow, 175 p. (in Ruus.)

Romanenko, V. A. Diagnostika dvigatelnykh sposobnostey. Uchebnoe posobie [Diagnostics of motor abilities], Don NU,Donetsk, 2005, 290 p. (in Ruus.)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Євгеній Бугайов

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge