Аналіз адаптаційного процесу студентів до навчання у вищому навчальному закладі з використанням засобів фізичного виховання

Сергій Городинський, Ігор Хавруняк

Анотація


Мета: аналіз процесу адаптації студентів ВНЗ до умов навчання, та пошук шляхів її підвищення за допомогою засобів фізичної культури і спорту.

Матеріал і методи: виявлення особливостей періоду адаптації студентів до навчального процесу проводилося методом аналізу досліджень, публікацій та анкетувань за темою адаптаційних процесів у студентів ВНЗ. Акцентовано увагу на особливості застосування засобів фізичної культури та їх позитивний вплив на розумові та фізичні дані молоді.

Результати: детальний розгляд усіх аспектів процесу адаптації до навчання виявив як негативні сторони процесу (погіршення стану здоров'я, психологічний дискомфорт), так і позитивні (високі показники у навчанні, всебічний розвиток).

Висновки: вміло підібрані та правильно використані на заняттях викладачем засоби фізичної культури нададуть можливість студенту з комфортом здобувати бажану освіту.


Ключові слова


адаптація; навчальний процес; фізична культура; спорт; здоровий спосіб життя

Повний текст:

PDF

Посилання


Alekseievna, T. V. (2004), Psykholohichni faktory ta proiavy protsesu adaptatsii studentiv do navchannia u VNZ [Psychological factors and symptoms of the process of adaptation of students to study in universities], Kyiv, 20 p. (in Ukr.)

Bakshaeva, N. A. & Verbitskiy, A. A. (2006), Psikhologiya motivatsii studentov [Psychology student motivation], Logos, Moscow, 184 p. (in Russ.)

Belous, V. V. (1990), Temperament i deyatelnost [Temperament and activities], Pyatigorsk, 128 p. (in Russ.)

Vilenskiy, M. Ya. (1990), Formirovanie fizicheskoy kultury lichnosti uchitelya v protsesse ego professionalnoy pіdgotovki: avtoref. dokt. ped. nauk: 13.00.08 [Formation of physical training teacher's personality in the course of his training: doct. of sci. thesis abstract], Moscow, 84 p. (in Russ.)

Zhukov, V. O. Fizychna kultura i sport yak zasib uspishnoi adaptatsii studentiv do navchannia u NaUKMA [Physical education and sports as a means of successful adaptation of students to study at Kyiv Mohyla Academy], available at: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/naukma/Sn/2003_22-2/39_zhukov_vo.pdf. (in Ukr.)

Kotehova, L. I. Formuvannia protsesu adaptatsii uchbovoi diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu do uchbovoi diialnosti [Formation process of adapting educational institution of higher education to educational activities], available at: http://intkonf.org/kotegova-l-i-formuvannya-protsessu-adaptatsiyi-studenta-vischogo-navchalnogo-zakladu-do-uchbovoyi-diyalnosti/.(in Ukr.)

Korol, S. A. Problemy orhanizatsii fizychnoho vykhovannia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Problems of physical education university students], available at: http://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream/ 123456789/24245/1/8.pdf. (in Ukr.)

Lotonenko, A. V. & Stebletsov, Ye. A. (1997), Molodezh i fizicheskaya kultura [Youth and Physical Education], Fizkultura, obrazovanie i nauka, Moscow, 140 p. (in Russ.)

Robota kuratoriv iz adaptatsii studentiv v umovakh universytetu [Working with curators adaptation of students in the university], available at: http://posibnyky.vntu.edu.ua/r_k/r221.html. (in Ukr.)

Synytsia, Ia. V. Adaptatsiia studentiv pershokursnykiv do umov VNZ [Adapting to the conditions of freshmen students universities],available at: http://intkonf.org/sinitsya-yav-adaptatsiya-studentiv-pershokursnikiv-do-umov-vnz/.(in Ukr.)

Stasiuk, R. M. Optymizatsiia sotsialnoi adaptatsii studentiv pochatkovykh kursiv zasobamy fizychnoi kultury [Optimization of social adaptation of students of initial courses by means of physical culture], available at: www.irbis-nbuv.gov.ua/.. ./cgiirbis_64.exe?. (in Ukr.)

Cherevychko, O. H. & Shchehlov, Ie. M. Adaptatsiia studentiv do zaniat u VNZ za dopomohoiu rukhovoi aktyvnosti [Adaptation of students to classes at the university by means of motor activity], available at: http://www.nbuv.gov.ua/ old_jrn/Soc_Gum/Vchdpu/2011_91_1/Cherevi.pdf. (in Ukr.)




DOI: https://doi.org/10.15391/2017-1.003

Copyright (c) 2017 Сергій Городинський, Ігор Хавруняк

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge