Комунікативна компетентність спортивних волонтерів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-1.014

Ключові слова:

комунікативна компетентність, спортивний волонтер, потреба в спілкуванні, комунікативний контроль, макіавеллізм

Анотація

Мета: дослідити рівень комунікативної компетентності спортивних волонтерів.

Матеріал і методи: студенти Харківської державної академії фізичної культури (2–4 курс), які займаються спортивним волонтерством. Проведено теоретико-методологічний аналіз проблеми, для вивчення показників самооцінки використано методику «Потреба у спілкуванні та досягненнях», «Оцінка самоконтролю в спілкуванні», «Рівень макіавеллізму».

Результати: у спортивних волонтерів виявлено високий рівень комунікативної компетентності за трьома показниками: потреба в спілкуванні (60,71%), комунікативний контроль (57%), макіавеллізм (91%), що дає їм можливість швидко встановлювати контакти з оточуючими, співвідносити свої реакції з поведінкою оточуючих людей і керувати своїми емоціями, при цьому вони схильні до маніпуляцій та демонстрації своїх сильних сторін під час спілкування з людьми.

Висновки: спортивні волонтери потребують цілеспрямованої психолого-педагогічної підготовки, програма якої повинна включати в себе комунікативний блок та блок особистісного розвитку.

Посилання

Ananev B. G. (2008), Lichnost, subekt deyatelnosti, individualnost [Personality, the subject of activity, individuality], Direkt-Media, Moscow. (in Russ.)

Antonets V. F. (2012), "Communication features of athlete", Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu "Ukraina", No 5, pp. 7–10. (in Ukr.)

Bondar, A. & Petrenko, I. (2015), "The role of volunteering in the sports life of students", Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 6(50), pp. 40–43. (in Ukr.)

Skrypchenko, O., Dolynska, L., Ohorodniichuk V. Bulakh, I., Zeliyska, T., Spivak, N., Lysianska, T., Zubalii, N., Zinchenko, L., Abramian, N. & Artemchuk, O. (2009), Vikova i pedahohichna psykholohiia [Developmental and Educational Psychology], Karavela, Kyiv. (in Ukr.)

Hant, E. (2014), "Characteristic features of communicative skilled athletes", Materialy XKhII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Informatsiini tekhnolohii:Nauka, tekhnika, tekhnolohiia, osvita, zdorov’ia (MicroCAD-2014) [Materials XHII international scientific conference Information Technology: Science, technology, education, health (MicroCAD-2014)]. Kharkiv, p. 56. (in Russ.)

Hant, О. (2014), Psykholoho-pedahohichnyi treninh «Efektyvni komunikatsii v sportyvnii diialnosti» dlia studentiv psykholoho-pedahohycheskoho profylia [Psycho-pedagogical training "Effective communication in sports activities" for students of psycho-pedagogical the profile], KhDAFK, Kharkіv. (in Ukr.)

Zakon Ukraini «Pro volontersku diyalnist» № 3236-VI ot 19.04.2011 r. / Verkhovna Rada Ukraini [The Low of Ukraine "On voluntary activities" № 3236-VI from 19/04/2011 g. / Parliament Ukraine], Kyiv, 2011, 40 p. (in Ukr.)

Kon, I. (1999), Sotsiologicheskaya psikhologiya [Sociological psychology], MODEK, Voronezh. (in Russ.)

Krychfalushii, M. (2012), "The need to communicate as a factor in identity formation of the future teacher in the sports training", Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorov’ia u suchasnomu suspilstv, No 1 (17), pp. 24–28. (in Ukr.)

Raygorodskiy, D. (2009), Entsiklopediya psikhodiagnostiki : psikhodiagnostika vzroslykh / [Encyclopedia psychodiagnosis: adult psychodiagnostics], Bakhrakh-M., Samara. (in Russ.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Номер

Розділ

Статті