Особливості розвитку та виховання розумово відсталої дитини в сім’ї
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pКлючові слова:
розвиток розумово відсталих дітей, етіологія та патогенез розумової відсталості, типовий розвиток, сімейне виховання розумово відсталих дітей, параметри сімейного виховання, умови сімейного виховання.Анотація
У статті проаналізовано теоретико-експе-
риментальні основи психофізичного розвитку та виховання розумово
відсталих дітей в сім’ї, зокрема звертається увага на характеристику,
сутність, аналіз і змістовність питання щодо сімейного виховання цієї
категорії дітей. Автором чітко визначено та описано загальні дидактич-
ні принципи і методи виховання дітей з типовим розвитком у сім’ї , які
покладаються в основу сімейного виховання дітей з розумовою відста-
лістю. Зазначено, що психофізичний розвиток розумово відсталих дітей
іде за аналогічними законами , які характерні для нормально розвине-
них дітей, але він є своєрідним , на що вказує клініка, етіологія та пато-
генез цього порушення, а саме наявність у розумово відсталих дітей ди-
фузних порушень в корі головного мозку призводить до відхилень у їх
пізнавальній діяльності та активності, а надалі до порушень у розвитку
вищих психічних функцій, емоційно-вольової та особистісної сфер, що
необхідно враховувати батькам у процесі їх виховання. Встановлено ,
що вивчення даної проблеми потребує аналізу: клінічних та психофізіо-
логічних особливостей розвитку розумово відсталих дітей, їх урахуван-
ня батьками у процесі сімейного виховання; особливостей фізичного,
інтелектуального, морального, національного виховання цієї категорії
дітей у сім’ї ; їх мовленнєвого розвитку; адаптаційних ті соціальних
проблем, які виникають у процесі розвитку та виховання ; особливостей
роботи сім’ї щодо розвитку та формування провідних видів діяльності
у розумово відсталих дітей ; взаємодії школи та сім’ї у вихованні цієї
категорії дітей та підготовки корекційних педагогів до роботи з їх бать-
ками; специфіки використання інноваційних технологій корекційного
навчання та виховання при роботі з розумово відсталими дітьми.
Посилання
Еременко И. Г. Олигофренопедагогика / И.Г.Еременко. – К. : Освіта, 1985. – 304 с.
Дульнев Г. М. Учебно-воспитательная работа во вспомагательной школе / Г.М.Дульнев. – М. : Просвещение,1981. – 176 с.
Синьов В. М. Психологія розумово відсталої дитини : підручник / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. – К. : Знання, 2008. – 359 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.