Особливості розвитку та виховання розумово відсталої дитини в сім’ї
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
розвиток розумово відсталих дітей, етіологія та патогенез розумової відсталості, типовий розвиток, сімейне виховання розумово відсталих дітей, параметри сімейного виховання, умови сімейного виховання.Abstract
У статті проаналізовано теоретико-експе-
риментальні основи психофізичного розвитку та виховання розумово
відсталих дітей в сім’ї, зокрема звертається увага на характеристику,
сутність, аналіз і змістовність питання щодо сімейного виховання цієї
категорії дітей. Автором чітко визначено та описано загальні дидактич-
ні принципи і методи виховання дітей з типовим розвитком у сім’ї , які
покладаються в основу сімейного виховання дітей з розумовою відста-
лістю. Зазначено, що психофізичний розвиток розумово відсталих дітей
іде за аналогічними законами , які характерні для нормально розвине-
них дітей, але він є своєрідним , на що вказує клініка, етіологія та пато-
генез цього порушення, а саме наявність у розумово відсталих дітей ди-
фузних порушень в корі головного мозку призводить до відхилень у їх
пізнавальній діяльності та активності, а надалі до порушень у розвитку
вищих психічних функцій, емоційно-вольової та особистісної сфер, що
необхідно враховувати батькам у процесі їх виховання. Встановлено ,
що вивчення даної проблеми потребує аналізу: клінічних та психофізіо-
логічних особливостей розвитку розумово відсталих дітей, їх урахуван-
ня батьками у процесі сімейного виховання; особливостей фізичного,
інтелектуального, морального, національного виховання цієї категорії
дітей у сім’ї ; їх мовленнєвого розвитку; адаптаційних ті соціальних
проблем, які виникають у процесі розвитку та виховання ; особливостей
роботи сім’ї щодо розвитку та формування провідних видів діяльності
у розумово відсталих дітей ; взаємодії школи та сім’ї у вихованні цієї
категорії дітей та підготовки корекційних педагогів до роботи з їх бать-
ками; специфіки використання інноваційних технологій корекційного
навчання та виховання при роботі з розумово відсталими дітьми.
References
Еременко И. Г. Олигофренопедагогика / И.Г.Еременко. – К. : Освіта, 1985. – 304 с.
Дульнев Г. М. Учебно-воспитательная работа во вспомагательной школе / Г.М.Дульнев. – М. : Просвещение,1981. – 176 с.
Синьов В. М. Психологія розумово відсталої дитини : підручник / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. – К. : Знання, 2008. – 359 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.