Побудова професіограми викладача вищої педагогічної школи: рольовий підхід
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
професіограма, професійні знання, професійні вміння, професійні якості, професійні функції, психологічна структура діяльності, рольова компетентність, рольова гнучкість, рольова глибина.Анотація
Професіограма містить
структурований опис особливостей професії викладача вищої школи,
відомості про перспективи розвитку професії, професійні функції, зна-
ння та вміння; побудована на засадах рольового підходу. Професіограма
відображає специфіку науково-педагогічної діяльності, тому психофі-
зіологічні вимоги до особистості викладача та опис професійних умінь
систематизовані відповідно до психологічної структури його діяльності,
що актуалізуються у рольовій поведінці педагога з домінуванням певної
ролі відповідно до ситуації і задач професійної діяльності. Системоут-
ворювальними компонентами професіограми, що забезпечують її ціліс-
ність і гнучкість, є рольова компетентність, рольова гнучкість і рольова
глибина.
Посилання
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за
модульно-рейтинговою системою навчання / Світлана Сергіїв-
на Вітвицька. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 384 с.
Гроностай П. П. Личность и роль: Ролевой подход в социаль-
ной психологии личности: [монографія] / Павел Петрович
Горностай. – К.: Интерпресс ЛТД, 2007. – 312 с.
Гура О. І. Вступ до спеціальності «Педагогіка вищої школи»:
[навч. пос.] / Олександр Іванович Гура. – К.: Центр навчаль-
ної літератури, 2005. – 188 с.
Гура О. І. Теоретико-методологічні основи формування пси-
холого-педагогічної компетентності викладача вищого на-
вчального закладу в умовах магістратури: автореф. дис…
на здобуття наук. ступеня д. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та
методика професійної освіти» / О. І. Гура. – К., 2008. – 36 с.
Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя
и мастера производственного обучения / Нина Васильевна
Кузьмина. – М.: Высш. шк., 1990. – 240 с.
Мірошник З. М. Рольова структура особистості вчителя по-
чаткових класів: [монографія] / Зоя Михайлівна Мірош-
ник. – Харків: ХНПУ, 2011. – 306 с.
Положення про державний вищий навчальний заклад // Інфор-
маційний збірник Міністерства освіти. – 1997. – №1. – С. 3-14.
Федоренко В. Г. Основи менеджменту / Валентин Григоро-
вич Федоренко. – К.: ТОВ «Алерта», 2007. – 420 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.