Побудова професіограми викладача вищої педагогічної школи: рольовий підхід
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
професіограма, професійні знання, професійні вміння, професійні якості, професійні функції, психологічна структура діяльності, рольова компетентність, рольова гнучкість, рольова глибина.Abstract
Професіограма містить
структурований опис особливостей професії викладача вищої школи,
відомості про перспективи розвитку професії, професійні функції, зна-
ння та вміння; побудована на засадах рольового підходу. Професіограма
відображає специфіку науково-педагогічної діяльності, тому психофі-
зіологічні вимоги до особистості викладача та опис професійних умінь
систематизовані відповідно до психологічної структури його діяльності,
що актуалізуються у рольовій поведінці педагога з домінуванням певної
ролі відповідно до ситуації і задач професійної діяльності. Системоут-
ворювальними компонентами професіограми, що забезпечують її ціліс-
ність і гнучкість, є рольова компетентність, рольова гнучкість і рольова
глибина.
References
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за
модульно-рейтинговою системою навчання / Світлана Сергіїв-
на Вітвицька. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 384 с.
Гроностай П. П. Личность и роль: Ролевой подход в социаль-
ной психологии личности: [монографія] / Павел Петрович
Горностай. – К.: Интерпресс ЛТД, 2007. – 312 с.
Гура О. І. Вступ до спеціальності «Педагогіка вищої школи»:
[навч. пос.] / Олександр Іванович Гура. – К.: Центр навчаль-
ної літератури, 2005. – 188 с.
Гура О. І. Теоретико-методологічні основи формування пси-
холого-педагогічної компетентності викладача вищого на-
вчального закладу в умовах магістратури: автореф. дис…
на здобуття наук. ступеня д. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та
методика професійної освіти» / О. І. Гура. – К., 2008. – 36 с.
Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя
и мастера производственного обучения / Нина Васильевна
Кузьмина. – М.: Высш. шк., 1990. – 240 с.
Мірошник З. М. Рольова структура особистості вчителя по-
чаткових класів: [монографія] / Зоя Михайлівна Мірош-
ник. – Харків: ХНПУ, 2011. – 306 с.
Положення про державний вищий навчальний заклад // Інфор-
маційний збірник Міністерства освіти. – 1997. – №1. – С. 3-14.
Федоренко В. Г. Основи менеджменту / Валентин Григоро-
вич Федоренко. – К.: ТОВ «Алерта», 2007. – 420 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.