DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%p

Психологічні умови становлення моральної самооцінки у молодших школярів

М.І. Заміщак

Анотація


У статті розкрито психологічні умови становлення моральної
самооцінки як основної складової моральної самосвідомості у молодших
школярів. Встановлено рівні моральної самооцінки молодших школярів.
Досліджено емпіричні показники траєкторії їхньої морального розвитку.


Ключові слова


моральна самооцінка; моральна поведінка; моральний вчинок; моральні якості; моральні норми; моральні цінності.

Повний текст:

PDF

Посилання


Анцыферова Л.И. Системный поход к изучению фор

мирования и развития личности // Проблемы психологии

личности. – М.: Наука, – 1982. – 246 с.

Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитания. – М.:

Прогресс, 1986. – 420 с.

Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском

воздасте. – М., 1968. – 416 с.

Боришевський М.Й. Виховання самоконтролю в поведінці учнів

початкових класів . – К.: Радянська школа, 1980. – 144 с.

Виготский Л.С. Овладение собственным поведением //

Собр.соч.: В 6 т. Т.3. – М. 1983.

Захарова А.В., Боцманова М.Е. Как формировать самооценку

школьника // Начальная школа. – 1992. – №3. – С. 58 65.

Захарова А.В. Психология формирования самооценки. –

Минск, 1993.–137 с.

Кон И.С. В поисках себя: личность и самоосознание. – М.,

Политиздат, 1984. – 335 с.

Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология

развития, детство, отрочество. – М.: Академия, 1977. – 340 с.

Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний

розвиток особистості. – К.: Рад.школа, 1989. – 194 с.

Маслов А. Самоактуализация // Психология личности:

Тесты. – М.,1982. – С.108 117.

Психическое развитие младших школьников /Под. ред.

В.В.Давыдова. – М.: Педагогика, 1990. – 322 с.

Пиаже Ж. Избранные психологические труды. – М.:

Междн.психолог. академия, 1997. – 288 с.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление челове

ка. – М.: Академия, 1994. – 158 с.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.:

Наука, 1976. – 416 с.

Савчин М.В. Духовний потенціал людини. – Івано Фран

ківськ, вид во Прикарпатського університету “Плай”,

– С.37 59.

Савчин М.В. Психологічний аналіз проблеми моральної

свідомості і психологія професійної освіти. – 2005. – №4. –

С.115 131.

Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: Мо

нографія. – Івано Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.

Титаренко Т.М. Вчинок самопізнання // Основи психології /

За заг. ред. О.В.Киричука, В.А.Роменця. – К., 1995. – С.573

Узбекова Г.К. Некоторые особенности формирования

ответственности у детей старшего дошкольного возраста /

Вопросы самоопределения личности и ее активности:

Межвузовский сборник научных трудов. – Уфа: Башкирский

пединститут, 1985. – 109 с.

Цукерман Г.А., Елизарова Н.В. О детской самостоятель

ности// Вопросы психологии. – 1990. – №6. – С.37 44.

Чамата П.Р. Самосвідомість та її розвиток у дітей. – К.,

– 48 с.

Чеснокова И.И. Проблема сознания в психологии.– М.:

Наука, 1977. – 142 с.

Щур В.Г. Особенности взаимоотношений в детских группах при

распределении обязанностей. Взаимоотношение детей в

совместной деятельности и проблемы воспитания. – М., 1986.

Яблонська Т.М. Розвиток здатності до рефлексії в про

фесійному становленні особистості вчителя початкових

класів: Автореф. дис. …канд. психол. наук : 19.00.07/

Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України. – К.,

– 20 с.

Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноме

нологія, теорія і практика: Навч.посібник. – К.: Вища

школа, 2006. – 382 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.