Психологічні умови становлення моральної самооцінки у молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pKeywords:
моральна самооцінка, моральна поведінка, моральний вчинок, моральні якості, моральні норми, моральні цінності.Abstract
У статті розкрито психологічні умови становлення моральної
самооцінки як основної складової моральної самосвідомості у молодших
школярів. Встановлено рівні моральної самооцінки молодших школярів.
Досліджено емпіричні показники траєкторії їхньої морального розвитку.
References
Анцыферова Л.И. Системный поход к изучению фор
мирования и развития личности // Проблемы психологии
личности. – М.: Наука, – 1982. – 246 с.
Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитания. – М.:
Прогресс, 1986. – 420 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском
воздасте. – М., 1968. – 416 с.
Боришевський М.Й. Виховання самоконтролю в поведінці учнів
початкових класів . – К.: Радянська школа, 1980. – 144 с.
Виготский Л.С. Овладение собственным поведением //
Собр.соч.: В 6 т. Т.3. – М. 1983.
Захарова А.В., Боцманова М.Е. Как формировать самооценку
школьника // Начальная школа. – 1992. – №3. – С. 58 65.
Захарова А.В. Психология формирования самооценки. –
Минск, 1993.–137 с.
Кон И.С. В поисках себя: личность и самоосознание. – М.,
Политиздат, 1984. – 335 с.
Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология
развития, детство, отрочество. – М.: Академия, 1977. – 340 с.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний
розвиток особистості. – К.: Рад.школа, 1989. – 194 с.
Маслов А. Самоактуализация // Психология личности:
Тесты. – М.,1982. – С.108 117.
Психическое развитие младших школьников /Под. ред.
В.В.Давыдова. – М.: Педагогика, 1990. – 322 с.
Пиаже Ж. Избранные психологические труды. – М.:
Междн.психолог. академия, 1997. – 288 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление челове
ка. – М.: Академия, 1994. – 158 с.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.:
Наука, 1976. – 416 с.
Савчин М.В. Духовний потенціал людини. – Івано Фран
ківськ, вид во Прикарпатського університету “Плай”,
– С.37 59.
Савчин М.В. Психологічний аналіз проблеми моральної
свідомості і психологія професійної освіти. – 2005. – №4. –
С.115 131.
Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: Мо
нографія. – Івано Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.
Титаренко Т.М. Вчинок самопізнання // Основи психології /
За заг. ред. О.В.Киричука, В.А.Роменця. – К., 1995. – С.573
Узбекова Г.К. Некоторые особенности формирования
ответственности у детей старшего дошкольного возраста /
Вопросы самоопределения личности и ее активности:
Межвузовский сборник научных трудов. – Уфа: Башкирский
пединститут, 1985. – 109 с.
Цукерман Г.А., Елизарова Н.В. О детской самостоятель
ности// Вопросы психологии. – 1990. – №6. – С.37 44.
Чамата П.Р. Самосвідомість та її розвиток у дітей. – К.,
– 48 с.
Чеснокова И.И. Проблема сознания в психологии.– М.:
Наука, 1977. – 142 с.
Щур В.Г. Особенности взаимоотношений в детских группах при
распределении обязанностей. Взаимоотношение детей в
совместной деятельности и проблемы воспитания. – М., 1986.
Яблонська Т.М. Розвиток здатності до рефлексії в про
фесійному становленні особистості вчителя початкових
класів: Автореф. дис. …канд. психол. наук : 19.00.07/
Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України. – К.,
– 20 с.
Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноме
нологія, теорія і практика: Навч.посібник. – К.: Вища
школа, 2006. – 382 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.