Особливості психічного стану фрустрації у підлітків з акцентуаціями характеру
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pКлючові слова:
фрустрація, підлітковий вік, акцентуації характеру, прояви фрустрації, фрустрованість, фрустраційна толерантність, фрустраційні ситуації, типи акцентуацій характеру, деструктивні фрустраційні реакції, психічне здоров’я.Анотація
У статті розкрито особливості психічного стану фрустрації у підлітків
з акцентуаціями характеру, визначено комплекс фрустраторів, здатних
викликати підсилення акцентуйованих рис різних типів, провокуючи
прояви дезадаптації та загальне погіршення психічного здоров’я у таких
підлітків. Проаналізовано вплив акцентуацій на специфіку динаміки та
проявів фрустрації, визначено відносні рівні фрустрованості та фруст
раційної толерантності підлітків за показниками легкості виникнення і
тривалості стану фрустрації, силою відповідних негативних переживань,
схильністю до деструктивних фрустраційних реакцій, здатністю долати
психоемоційне напруження у фрустраційних ситуаціях.
Посилання
Панасенко Н.М. Особливості образу “Я” акцентуйованих
підлітків з девіантною поведінкою: Автореф. дис...канд.
психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка
АПН України. – К., 2007. – 20 с.
Запухляк О.З. Вплив акцентуацій характеру особистості на
агресивність в підлітковому віці: Дис….канд. психол. наук:
00.07 / Прикарпатський нац. ун т. ім. Василя Стефани
ка. – Івано Франківськ, 2006. – 391 арк.
Кошлань И.Г. Психологические особенности эмоцио
нальности подростков и стили семейного воспитания:
Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / Южно Украинский гос.
педагогический ун т им. К.Д.Ушинского. – Одесса, 2005. –
л.
Бэрон Р., Ричардсон Д. Агрессия. — СПб: Питер, 2001. —
с.
Бушай І.М. Психологічні особливості розвитку “Я образу”
акцентуйованих підлітків: Дис….канд. психол. наук:
00.07 / Національний педагогічний ун т ім. М.П.Дра
гоманова. – К., 2000. – 255 л.
Морозюк С.Н. Саногенная рефлексия, акцентуации харак
тера и эффективность учебной деятельности / Московский
институт медико социальной реабилитологии / Волго
градский гос. технический ун т. – М.: 2000. – 256 с.
Кузьмина Е.И. Исследование детерминант свободы несво
боды от фрустрации // Вопросы психологии. – 1997. – № 4 –
С. 86 – 94.
Подмазин С.И., Сибиль Е.И. Как помочь подростку с
“трудным” характером /Научно практический центр “Пер
спектива”. – К., 1996. – 160 с.
Подмазин С.И. Роль установки в формировании и про
явлении акцентуированных черт характера у подростков:
Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / Ин т психологии АПН
Украины. – К., 1994. – 193 л.
Каменская Н.Л. Психологические критерии оценки дея
тельностных характеристик подростков акцентуантов:
Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / НИИ психологии
УССР. – К., 1989. – 177 л.
Личко А.Е. Психопатии и акцентуации характера у под
ростков. – 2 е изд. доп. и перераб. – Л.: Медицина. Ленингр.
отд ние, 1983. – 255 с.
Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания. –
М.: Наука, 1977. – 380 с.
Левитов Н.Д. Фрустрация как один из видов психических
состояний // Вопросы психологии. – 1967. – № 6 – С.118 –
Media access. Social and psychological dimensions of new tech
nology use / Edited by E.P.Bugy, J.E.Newhagen. – Mahwah,
New Jersey: Elrbaum Associates Publishers, 2004. – 269p.
Berkowitz L. Frustration aggression hypothesis: examination
and reformulation // Psychological Bulletin. – 1989. – № 106
(1). – P. 59 – 73
Rosenzweig S. Aggressive behavior and the Rosenzweig pic
ture frustration study. – New York: Praeger, 1978. – 164p.
Maier N. R. B. Frustration: the study of behavior without a
goal. — N. Y.: McGraw Hill, 1949. — 264 p.
Barker R. G., Dembо Т., Lewin K. Frustration and agression:
“an experiment with young children” // Studies in topological
and vector psychology. – 1941. – № 11 (1). – P. 1 – 314.
Dollard J., Doob L., Miller N., Mowrer O., Sears R. Frustration
and aggression. – New Haven, CT: Yale University Press,
– 210p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.