Особливості психічного стану фрустрації у підлітків з акцентуаціями характеру

Автор(и)

  • Л.М. Кузнєцова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25p

Ключові слова:

фрустрація, підлітковий вік, акцентуації характеру, прояви фрустрації, фрустрованість, фрустраційна толерантність, фрустраційні ситуації, типи акцентуацій характеру, деструктивні фрустраційні реакції, психічне здоров’я.

Анотація

У статті розкрито особливості психічного стану фрустрації у підлітків
з акцентуаціями характеру, визначено комплекс фрустраторів, здатних
викликати підсилення акцентуйованих рис різних типів, провокуючи
прояви дезадаптації та загальне погіршення психічного здоров’я у таких
підлітків. Проаналізовано вплив акцентуацій на специфіку динаміки та
проявів фрустрації, визначено відносні рівні фрустрованості та фруст
раційної толерантності підлітків за показниками легкості виникнення і
тривалості стану фрустрації, силою відповідних негативних переживань,
схильністю до деструктивних фрустраційних реакцій, здатністю долати
психоемоційне напруження у фрустраційних ситуаціях.

Посилання

Панасенко Н.М. Особливості образу “Я” акцентуйованих

підлітків з девіантною поведінкою: Автореф. дис...канд.

психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка

АПН України. – К., 2007. – 20 с.

Запухляк О.З. Вплив акцентуацій характеру особистості на

агресивність в підлітковому віці: Дис….канд. психол. наук:

00.07 / Прикарпатський нац. ун т. ім. Василя Стефани

ка. – Івано Франківськ, 2006. – 391 арк.

Кошлань И.Г. Психологические особенности эмоцио

нальности подростков и стили семейного воспитания:

Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / Южно Украинский гос.

педагогический ун т им. К.Д.Ушинского. – Одесса, 2005. –

л.

Бэрон Р., Ричардсон Д. Агрессия. — СПб: Питер, 2001. —

с.

Бушай І.М. Психологічні особливості розвитку “Я образу”

акцентуйованих підлітків: Дис….канд. психол. наук:

00.07 / Національний педагогічний ун т ім. М.П.Дра

гоманова. – К., 2000. – 255 л.

Морозюк С.Н. Саногенная рефлексия, акцентуации харак

тера и эффективность учебной деятельности / Московский

институт медико социальной реабилитологии / Волго

градский гос. технический ун т. – М.: 2000. – 256 с.

Кузьмина Е.И. Исследование детерминант свободы несво

боды от фрустрации // Вопросы психологии. – 1997. – № 4 –

С. 86 – 94.

Подмазин С.И., Сибиль Е.И. Как помочь подростку с

“трудным” характером /Научно практический центр “Пер

спектива”. – К., 1996. – 160 с.

Подмазин С.И. Роль установки в формировании и про

явлении акцентуированных черт характера у подростков:

Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / Ин т психологии АПН

Украины. – К., 1994. – 193 л.

Каменская Н.Л. Психологические критерии оценки дея

тельностных характеристик подростков акцентуантов:

Дис…канд. психол. наук: 19.00.07 / НИИ психологии

УССР. – К., 1989. – 177 л.

Личко А.Е. Психопатии и акцентуации характера у под

ростков. – 2 е изд. доп. и перераб. – Л.: Медицина. Ленингр.

отд ние, 1983. – 255 с.

Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания. –

М.: Наука, 1977. – 380 с.

Левитов Н.Д. Фрустрация как один из видов психических

состояний // Вопросы психологии. – 1967. – № 6 – С.118 –

Media access. Social and psychological dimensions of new tech

nology use / Edited by E.P.Bugy, J.E.Newhagen. – Mahwah,

New Jersey: Elrbaum Associates Publishers, 2004. – 269p.

Berkowitz L. Frustration aggression hypothesis: examination

and reformulation // Psychological Bulletin. – 1989. – № 106

(1). – P. 59 – 73

Rosenzweig S. Aggressive behavior and the Rosenzweig pic

ture frustration study. – New York: Praeger, 1978. – 164p.

Maier N. R. B. Frustration: the study of behavior without a

goal. — N. Y.: McGraw Hill, 1949. — 264 p.

Barker R. G., Dembо Т., Lewin K. Frustration and agression:

“an experiment with young children” // Studies in topological

and vector psychology. – 1941. – № 11 (1). – P. 1 – 314.

Dollard J., Doob L., Miller N., Mowrer O., Sears R. Frustration

and aggression. – New Haven, CT: Yale University Press,

– 210p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кузнєцова, Л. (2019). Особливості психічного стану фрустрації у підлітків з акцентуаціями характеру. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (8). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%p