Usage of Markov chain for forecasting of collective motivation of students

Authors

  • Юлія Ігорівна Косенко Відділення програмної та комп’ютерної інженерії Херсонський політехнічний коледж Одеський національний політехнічний університет, Ukraine
  • Павло Сергійович Носов Кафедра природничо-наукової підготовки Одеський національний політехнічний університет, Ukraine
  • Євгеній Олександрович Яковенко Херсонський політехнічний коледж Одеський національний політехнічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2811

Keywords:

forecast of students motivation, Markov chains, matrix of the transitive probabilities

Abstract

The approach of application of Markov circuits in tasks of forecasting of students motivation is researched. Dependences allowing are revealed to construct a matrix of the transitive probabilities for forecasting of students motivation.

Author Biographies

Юлія Ігорівна Косенко, Відділення програмної та комп’ютерної інженерії Херсонський політехнічний коледж Одеський національний політехнічний університет

Викладач

Павло Сергійович Носов, Кафедра природничо-наукової підготовки Одеський національний політехнічний університет

Кандидат технічних наук, старший викладач

Євгеній Олександрович Яковенко, Херсонський політехнічний коледж Одеський національний політехнічний університет

Завідувач лабораторією організаційно-видавничої діяльності

References

  1. Бинкин Б.А., Черняк В.И. Эффективность управления: наука и практика. М.: Наука, 1982.
  2. Ревюз Д. Цепи Маркова. Пер. с англ. В.К. Малиновского. – М.: РФФИ, 1997.
  3. Бадмаєва Н.Ц. Вплив мотиваційного чинника на розвиток розумових здібностей: Монографія. - Улан-Уде, 2004. С.151-154.
  4. Ширяев А.Н. Вероятность. – М. Наука, Главная редакция физико-математической литературы, 1980.
  5. Phillip E. Pfeifer & Robert L. Carraway. Modeling customer relationships as Markov Chains. Journal of Interactive Marketing, 14 (2), 2000.

Published

2010-05-28

How to Cite

Косенко, Ю. І., Носов, П. С., & Яковенко, Є. О. (2010). Usage of Markov chain for forecasting of collective motivation of students. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(4(45), 30–32. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2811

Issue

Section

Information technology