Conceptual model multi-agent of the control system of contextual advertising

Authors

  • Александр Валерьевич Прохоров Кафедра информационных управляющих систем Национальный аэрокосмический университет им. Н.Е. Жуковского г. Харьков, Ukraine
  • Екатерина Николаевна Владимирская Кафедра информационных управляющих систем Национальный аэрокосмический университет им. Н.Е. Жуковского г. Харьков, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3040

Keywords:

contextual advertising, multi-agent system, OWL, cathegory theory, morphism

Abstract

The main features of the contextual advertising control are discussed. Tasks set for the efficient contextual advertising control system development are defined. A set of questions for the automatization of the marketing processes is introduced.

Author Biographies

Александр Валерьевич Прохоров, Кафедра информационных управляющих систем Национальный аэрокосмический университет им. Н.Е. Жуковского г. Харьков

Кандидат технических наук, доцент

Екатерина Николаевна Владимирская, Кафедра информационных управляющих систем Национальный аэрокосмический университет им. Н.Е. Жуковского г. Харьков

Аспирант

References

  1. AdLabs, Комплексный Интернет маркетинг – Режим доступа: http://www.adlabs.ru/ 5.07.2010г.
  2. Andrei Broder et al., “A semantic approach to contextual advertising,” , Proceedings of the 30th annual international ACM SIGIR conference on Research and development in information retrieval – Amsterdam, The Netherlands: ACM, 2007, р. 559-566.
  3. Scott Brinker, (2008-09-13). “Semantic advertising: 4 different kinds”. – Режим доступа http://www.chiefmartec.com/2008/09/ semantic-advertising-of-4-different-kinds.html. 5.07.2010г.
  4. Режим доступа: http://smartcontext.ru 6.07.2010г.
  5. Веселов А. «Высшая математика в контекстной рекламе» – Режим доступа: http://www.slidefinder.net/c/context_math/3381805 6.07.2010г.
  6. Иванчина Ю. Повышение эффективности контекстных рекламных кампаний: планирование и оценка эффективности. Режим доступа: http://www.adlabs.ru/posts/33/
  7. Режим доступа: http://www.clickforensics.com/ 5.07.2010г.
  8. Режим доступа: http://www.antula.ru/ 5.07.2010 г.
  9. Режим доступа: http://code.google.com/apis/analytics/docs/ gdata/gdataDeveloperGuide.html 5.07.2010 г.
  10. Омельницкий Б. «Методы оценки эффективности контекстной рекламы». Журнал «Интернет-маркетинг», 2006, №6.
  11. Iskold Alex ”Top-Down: A New Approach to the Semantic Web”, September 20, 2007. Режим доступа: http://www.readwriteweb.com/archives/ the_top-down_semantic_web.php 6.07.2010г.
  12. Режим доступа: http://www.adlabs.ru/posts/182/ 5.07.2010г.
  13. Гаврилова Т. А., Хорошевский В. Ф. Базы знаний интеллектуальных систем. – СПб.: Питер, 2003.
  14. Herman Ivan, Swick Ralph, Brickley Dan. Resource Description Framework (RDF) – Режим доступа http://www.w3.org/RDF/ 6.07.2010г.
  15. Прохоров А.В., Владимирская Е.Н. ”Автоматизированный синтез агентов при создании мультиагентных систем”//Восточно-Европейский журнал передовых технологий. –№39(3/4), 2009г. –c.25-31.
  16. Viktor Kelemen “Accessing a JADE MAS from a Servlet using the JadeGateway” http://jade.tilab.com/doc/tutorials/JadeGateway.pdf 6.07.2010г.
  17. Spring, the leading platform to build and run enterprise Java applications - Режим доступа: http://www.springsource.org/ 5.07.2010г.
  18. Flare: data vizualization for the web. – Режим доступа: http://flare.prefuse.org/ 5.07.2010г.
  19. OWL2Prefuse. – Режим доступа: http://owl2prefuse.sourceforge.net/ 5.07.2010г.

Published

2010-07-30

How to Cite

Прохоров, А. В., & Владимирская, Е. Н. (2010). Conceptual model multi-agent of the control system of contextual advertising. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(9(46), 44–52. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3040

Issue

Section

Information and controlling system