New solutions in designing mechanized hump yards

Authors

  • Николай Иванович Березовый Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.19117

Keywords:

classification yard, hump elevation, brake position, breaking-up of train

Abstract

For the reduction of investments in the construction and operational costs, associated with the breaking-up and making-up of trains on the mechanized hump yards, the new approach to the design of the plan of yard necks of classification yards was proposed.

Transfer of the park brake position to the straight segments within the curved beyond the last railroad switches allows to reduce the length of the calculated path of rolling of cuts and consequently to reduce the cost of the humping track and braking of cuts. Thus, the required brake power of retarders of the drain part of the hump yard and the park brake position is reduced.

New design solutions on the placement of retarders of park brake position on tracks with minimal inter-track space were developed, namely the allocation of retarders of one bunch in the general cut-off trench with the arrangement of steps in each inter-track space on both sides of the trench; the displacement of the control equipment of retarder on the inter-track space axis for compliance with the loading gauge and structure gauge, and the corresponding displacement of the high-pressure air pipelines for the switching-on of retarders

Author Biography

Николай Иванович Березовый, Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010

Ph.D., docent

Department "Stations and junctions”

References

  1. Березовий, М. І. Аналіз технічного забезпечення сортувальних станцій України [Текст] / М. І. Березовий // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2009. – Вип. 6/3 (42). – С. 60-66.
  2. Галузеві будівельні норми ГБН В.2.3-ХХ:2012 Споруди транспорту. Сортувальні пристрої залізниць України. Норми проектування [Текст]. Остаточна редакція.
  3. Бузанов, С. П. Проектирование механизированных и автоматизированных сортировочных устройств [Текст] / С. П. Бузанов, А. М. Карпов, М. А. Рыцарев. – М.: Транспорт, 1965. – 232 С.
  4. Павлов, В. Е. Элементы оптимального проектирования плана горловины автоматизированной сортировочной горки [Текст] / Павлов В. Е. // Железнодорожные системы автоматики и телемеханики с применением бесконтактных элементов: Cб. научн. тр. ЛИИЖТа. – Вып. 314. – Л.: Транспорт, 1971. – С. 148-155.
  5. Апатцев, В. И. Проектирование сортировочных устройств (горок повышенной, большой и средней мощности) [Текст] / В. И. Апатцев, В. Я. Болотный, А. Н. Сухопяткин // Учебное пособие – М.: РГОТУПС, 2004. – 136 С.
  6. Иванкова, Л. Н. Проектирование сортировочных горок [Текст] / Л. Н. Иванкова, А. Н. Иванков // Учебное пособие. – Иркутск: ИрГУПС, 2005. – 137 С.
  7. Бобровский, В. И. Модели, методы и алгоритмы автоматизированного проектирования железнодорожных станций: Монография [Текст] / В. И. Бобровский, Д. Н. Козаченко, Р. В. Вернигора, В. В. Малашкин. – Дн-вск: Изд-во Маковецкий. 2010. – 156 С.
  8. Бобровский, В. И. Совершенствование метода расчета параметров плана горочных горловин [Текст] / В. И. Бобровский, А. И. Колесник // Автоматика, телемеханіка, зв’язок: Зб. наук. праць ДонІЗТ. – Вип. 26 – Д.: ДонІЗТ, 2011. – С. 40-47.
  9. Бобровский, В. И. Оптимизация параметров элементов плана сортировочных путей [Текст] / В. И. Бобровский, А. И. Колесник, Дорош А.С. // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Вип. 38 – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац.ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2011. – С. 35-40.
  10. Божко, Н. П. Оптимизация конструкции продольного профиля сортировочной горки [Текст] / Н. П. Божко // Совершенствование технических устройств и технологии управления процессом расформирования составов на сортировочных горках: межвуз. сб. науч. тр. №14 − Д.: ДИИТ, 1986. − С. 13-25.
  11. Козаченко, Д. М. Новий вагонний уповільнювач УВСК українського виробництва [Текст] / Д. М. Козаченко, Р. В. Вернигора,mМ. І. Березовий, А. А. Гарбузов // Залізн. трансп. України – 2010. – № 2. – С. 34-38.
  12. Бобровский, В. И. Математическая модель для оптимизации интервального регулирования скорости отцепов на горках [Текст] / В. И. Бобровский, Д. Н. Козаченко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2003. –№ 3. – С. 3-8.
  13. Муха, Ю. А. Пособие по применению Правил и норм проектирования сортировочных устройств [Текст] / Ю. А. Муха, Л. Б. Тишков, В. П. Шейкин и др. – М.: Транспорт, 1994. – 220 С.
  14. Berezovy, M. I. (2009). Analysis of technical support sorting stations Ukraine. Eastern-European Journal of Eneterprise Technologies, 6(3(42)), 60-66.
  15. Industry building code GBN V.2.3-XX: 2012 transport facilities. Sorting railways of Ukraine. Design standards. The final version.
  16. Buzanov, S. P., Karpov, A. M., Rytsarev, M. A. (1965). Designing mechanized and automated sorting devices. Publisher Transport, 232.
  17. Pavlov, V. Е. (1971). Elements of optimal design plan neck automated hump. Collected Works of LIIRT, 314, 148-155.
  18. Apattsev, V. I., Bolotny, V. Ya., Suhopyatkin, A. N. (2004). Designing sorters (humps increased, large and medium-sized): Tutorial, 136.
  19. Ivankova, L. N., Ivankov, A. N. (2005). Designing sorting humps: Tutorial, 137.
  20. Bobrovsky, V. I., Kozachenko, D. M., Vernigora, R. V., Malashkin, V. V. (2010). Models, methods and algorithms for automated design of railway stations. Monograph, 156.
  21. Bobrovsky, V. I., Kolesnik, A. I. (2011). Improving the method of calculating the parameters of the plan hump necks. Collected Works of DonIRT, 26, 40-47.
  22. Bobrovsky, V. I., Kolesnik, A. I., Dorosh, A. S. (2011). Optimization of parameters of elements of the plan marshalling lines. Bulletin ofmDNURT, 38, 35-40.
  23. Bogko, N. P. (1986). Optimize the design of the longitudinal profile hump. Collected Works of DNURT, 14, 13-25.
  24. Kozachenko, D. M., Vernigora, R. V., Berezovy, M. I., Garbuzov, A. A. (2010). New carload moderator UVSK Ukrainian production. Railway Transport of Ukraine, 2, 34-38.
  25. Bobrovsky, V. I., Kozachenko, D. M. (2003).The mathematical model to optimize the speed interval regulation cars on the sorting humps. Informative-leading systems on railway transport, 3, 3-8.
  26. Muha, Yu. А., Tishkov, L. B., Sheikin, V. P. (1994) Manual for the application of rules and standards for design sorting hills. Publisher Transport, 220.

Published

2013-12-18

How to Cite

Березовый, Н. И. (2013). New solutions in designing mechanized hump yards. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(3(66), 34–38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.19117

Issue

Section

Control processes