Вплив технічного стану ходової частини автомобіля-тягача і напівпричепа на паливну економічність автопоїзда

Автор(и)

  • Volodymyr Sakhno Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-3031-8012
  • Oleksii Korpach Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-2496-4395
  • Ihor Murovanyi Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0002-9749-980X
  • Valerii Stelmashchuk Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0003-3813-3143
  • Ruslan Kuznietsov Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0001-7791-9398
  • Vasyl Onyshchuk Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0002-5316-408X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.115019

Ключові слова:

автомобіль-тягач, автопоїзд, напівпричіп, паливна економічність, ходова частина, кути встановлення мостів

Анотація

Досліджено кути встановлення осей автомобілів-тягачів та напівпричепів. Визначено вплив перекосу осей на коефіцієнт опору кочення автопоїзда. Оцінено паливну економічність автопоїзда при русі в режимі магістрального їздового циклу на дорозі при зміні коефіцієнту опору кочення. Доведена необхідність перевірки кутів встановлення мостів напівпричепа, як в процесі виготовлення, так і експлуатації автопоїздів

Біографії авторів

Volodymyr Sakhno, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра автомобілів

Oleksii Korpach, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів

Ihor Murovanyi, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Valerii Stelmashchuk, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Ruslan Kuznietsov, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Vasyl Onyshchuk, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Посилання

  1. Gelinas, T. (1999). Mis Alignment: The Tire Killer. Fleet Equipment, 18 (2), 20.
  2. Gelinas, T. (1991). Preventative Suspension Maintenance. Fleet Equipment, 17 (12), 9.
  3. Kravchenko, P. P., Polyakov, V. M. (2004). Experimental researches of controllability of a road train. Bulletin of the Volodymyr Dahl East-Ukrainian National University, 8 (78), 186–190.
  4. Kravchenko, O. P., Polyakov, V. М. (2004). Experimental researches of the Effect of Changing the Geometrical Parameters of the Chassis of the Trailing Link on the Safety of the Traffic. Avtoshlyahovyk Ukraine, 50–53.
  5. Kravchenko, O. P., Polyakov, V. М. (2008). The theory and practice of maintenance of operational reliability of automobile trains. The journal of zhytomyr state technological university. Series: engineering, 2 (45), 37–45.
  6. Balabin, I. V., Chabunin, I. S., Morozov, S. A., Nadezhdin, V. S. (2012). Status of the problem of selecting the angles of turning axes truck controlled wheels and the rationalization of these parameters. Journal of Automotive Engineers, 4 (75), 24–26.
  7. Polyakov, V. M., Sharai, S. M., Faychuk, M. I., Pryhodchenko, D. Yu. (2012). Statistical analysis parameters of the vehicle links wheels installation in the conditions of operation. Bulletin of SevNTU. Series: Mechanical Engineering and transport, 135, 205–208.
  8. Faychuk, M. I. (2011). Experimental research of controllability, stability and maneuverability of a drive train with approximate uncontrolled axles with a displacement. Automobile Road Institute, 1 (12), 59–63.
  9. Sakhno, V., Poliakov, V., Timkov, O., Kravchenko, O. (2016). Lorry convoy stability taking into account the skew of semitrailer axes. Transport Problems, 11 (3), 69–76. doi: 10.20858/tp.2016.11.3.7
  10. Elhemly, M. A. E., Fayed, M. A. G. (2011). Simulation of tractor semitrailer manoeuvre at high speed using MATLAB/SIMULINK. International Journal of Heavy Vehicle Systems, 18 (4), 341. doi: 10.1504/ijhvs.2011.043107
  11. Liu, C. H., Fang, Y., Du, F., Shen, R. W. (2014). Modeling and Movement Simulation of Tractor-Semitrailer. Advanced Materials Research, 998-999, 438–441. doi: 10.4028/www.scientific.net/amr.998-999.438
  12. Chunhui, L., Zhiwei, G., Rongwei, S. (2015). The Optimal Guaranteed Cost Control of Tractor-semitrailer Steering Stability. International Journal of Control and Automation, 8 (12), 367–374. doi: 10.14257/ijca.2015.8.12.33
  13. Rusev, R., Ivanov, R., Staneva, G., Kadikyanov, G. (2016). A Study of the Dynamic Parameters Influence over the Behavior of the Two-Section Articulated Vehicle during the Lane Change Manoeuvre. Transport Problems, 11 (1), 29–40. doi: 10.20858/tp.2016.11.1.3
  14. Service-manual. Available at: https://www.goodyeartrucktires.com/resources/
  15. Sakhno, V. P., Faychuk, M. I. (2012). Investigation of the state of violations of the running gear of road trains under operating conditions. Science for Education, Production, and Economics, 2, 31.
  16. Motor vehicles. Fuel economy. Test methods: GOST 20306-90 (1991). Мoscow: Publishing Standards, 34.
  17. Farobin, Ya. E., Shuplyakov, V. S. (1983). Evaluation of the operational characteristics of road trains for international transport. Мoscow: Transport, 200.
  18. Sakhno, V. P., Korpach, O. A. (2012). A mathematical model for determining the fuel efficiency of a car with engines of different power when performing a city ride cycle. Bulletin of the National Transport University, 25, 193–196.
  19. Sakhno, V. P., Korpach, O. A. (2013). The refined mathematical model for determination of indicators of fuel economy of a car with engines of various power at the execution of the city ride cycle. Bulletin of the Sevastopol National Technical University. Series: Mechanical Engineering and transport, 142, 48–51.
  20. Sakhno, V. P., Korpach, O. A., Kuznetsov, R. M., Bodak, V. I. (2016). Improvement of vehicle fuel efficiency by optimization of transmission numbers. International symposium: ISB – INMA TEH’2016. Agricultural and Mechanical Engineering, 771–776.
  21. Litvinov, A. S., Farobin, Ya. E. (1989). The car: the theory of operational properties. Moscow: Mechanical Engineering, 237.
  22. Stralis technical description AS440S56T/P (Cursor 13 Euro 4/5) (2006). Industrial Vehicles Corporation, Torino, 21. Available at: http://www.iveco.org/download/IVECO/IVECO%20EURO%204-5/STRALIS%20EURO%204%20PDF/STRALIS%20AS%20EURO%204%20PDF/Tractors%204/AS%20440%20S%2056TP%20(Euro%204).pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-13

Як цитувати

Sakhno, V., Korpach, O., Murovanyi, I., Stelmashchuk, V., Kuznietsov, R., & Onyshchuk, V. (2017). Вплив технічного стану ходової частини автомобіля-тягача і напівпричепа на паливну економічність автопоїзда. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(1 (90), 37–43. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.115019

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи