Дослідження критерію безпеки від сходження з рейок рейкових екіпажів

Автор(и)

  • Svitlana Sapronova Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-1482-1665
  • Viktor Tkachenko Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-5513-2436
  • Oleksij Fomin Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0003-2387-9946
  • Viktoria Hatchenko Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-1956-7555
  • Sergiy Maliuk Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0003-1777-2384

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116194

Ключові слова:

залізничний екіпаж, сход з рейок, критерій безпеки, кут набігання, гребеневий контакт

Анотація

Проведено моделювання сходу колеса залізничного екіпажу з рейок на підставі спільного розгляду фрикційного взаємодії з рейками набігаючого і збігаючого коліс колісної пари. Запропоновано оновлений критерій безпеки від сходу з рейок, на 10–50 % нижчий за класичний критерій стійкості Надаля, що робить запропонований критерій більш надійним при оцінці безпеки від сходу залізничних екіпажів з рейок

Біографії авторів

Svitlana Sapronova, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Доктор технічних наук, професор

Кафедра вагони та вагонне господарство

Viktor Tkachenko, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Доктор технічних наук, професор

Кафедра тяговий рухомий склад залізниць

Oleksij Fomin, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра вагони та вагонне господарство

Viktoria Hatchenko, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра тяговий рухомий склад залізниць

Sergiy Maliuk, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Аспірант

Кафедра тяговий рухомий склад залізниць

Посилання

  1. Ling, L., Dhanasekar, M., Thambiratnam, D. P., Sun, Y. Q. (2016). Lateral impact derailment mechanisms, simulation and analysis. International Journal of Impact Engineering, 94, 36–49. doi: 10.1016/j.ijimpeng.2016.04.001
  2. Leishman, E. M., Hendry, M. T., Martin, C. D. (2017). Canadian main track derailment trends, 2001 to 2014. Canadian Journal of Civil Engineering, 44 (11), 927–934. doi: 10.1139/cjce-2017-0076
  3. Railway safety statistics. Eurostat Statistics Explained. Available at: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Railway_safety_statistics
  4. Liu, X. (2015). Statistical Temporal Analysis of Freight Train Derailment Rates in the United States. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2476, 119–125. doi: 10.3141/2476-16
  5. Liu, X. (2017). Statistical Causal Analysis of Freight-Train Derailments in the United States. Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems, 143 (2), 04016007. doi: 10.1061/jtepbs.0000014
  6. Nadal, M. J. (1986). Theorie de la Stabilite des locomotives, Part II: mouvement de lacet. Annales des Mines, 232–255.
  7. Ishida, H., Matsuo, M. (1999). Safety Criteria for Evaluation of Railway Vehicle Derailment. Quarterly Report of RTRI, 40 (1), 18–25. doi: 10.2219/rtriqr.40.18
  8. Ishida, H., Miyamoto, T., Maebashi, E., Doi, H., Iida, K., Furukawa, A. (2006). Safety Assessment for Flange Climb Derailment of Trains Running at Low Speeds on Sharp Curves. Quarterly Report of RTRI, 47 (2), 65–71. doi: 10.2219/rtriqr.47.65
  9. Tkachenko, V. P., Sapronova, S. Yu. (2015). Otsinka stiykosti zaliznychnykh ekipazhiv vid skhodu z reiok. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 1, 266–271.
  10. Shabana, A. A. (2012). Nadal’s Formula and High Speed Rail Derailments. Journal of Computational and Nonlinear Dynamics, 7 (4), 041003. doi: 10.1115/1.4006730
  11. Dukkipati, R. (2000). Vehicle Dynamics. Narosa Publishing House, 600.
  12. Santamaria, J., Vadillo, E. G., Gomez, J. (2009). Influence of creep forces on the risk of derailment of railway vehicles. Vehicle System Dynamics, 47 (9), 721–752. doi: 10.1080/00423110802368817
  13. Marquis, B., Greif ,R. (2011). Application of Nadal Limit for the Prediction of Wheel Climb Derailment. 2011 Joint Rail Conference. doi: 10.1115/jrc2011-56064
  14. Ohno, K. (2002). Research and development for eliminating wheelclimb derailment accidents. JR East Technical Review, 2, 46–50.
  15. Bibel, G. (2012). Train Wreck – the Forensics of Rail Disasters. Baltimore: Hopkins University Press, 368.
  16. Takai, H., Uchida, M., Muramatsu, H., Ishida, H. (2002). Derailment Safety Evaluation by Analytic Equations. Quarterly Report of RTRI, 43 (3), 119–124. doi: 10.2219/rtriqr.43.119
  17. Sokol, E. (2010). Vkatyvanie grebnya kolesa na ostrie ostryaka strelochnogo perevoda. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 5, 26–30.
  18. Kardas-Cinal, E. (2009). Comparative study of running safety and ride comfort of railway vehicle. Prace naukowe politechniki warszawskiej, 75–84.
  19. Iijima, H., Yoshida, H., Suzuki, K., Yasuda, Y. (2014). A Study on the Prevention of Wheel-Climb Derailment at Low Speed Ranges. Quarterly Report of Railway Technical Research Institute, 30, 21–24.
  20. Zeng, J., Wei, L., Wu, P. (2016). Safety evaluation for railway vehicles using an improved indirect measurement method of wheel-rail forces. Journal of Modern Transportation, 24 (2), 114–123. doi: 10.1007/s40534-016-0107-5
  21. Myamlin, S., Lingaitis, L. P., Dailydka, S., Vaičiūnas, G., Bogdevičius, M., Bureika, G. (2015). Determination of the dynamic characteristics of freight wagons with various bogie. Transport, 30 (1), 88–92. doi: 10.3846/16484142.2015.1020565
  22. Miyamoto, М. (1996). Mechanism of derailment phenomena of railway vehicles. Railway. Technical Research Institute, Quarterly Reports, 37 (3), 147–155.
  23. Molatefi, H., Mazraeh, A. (2016). On the investigation of wheel flange climb derailment mechanism and methods to control it. Journal of theoretical and applied mechanics, 54 (2), 541–550. doi: 10.15632/jtam-pl.54.2.541
  24. Kardas-Cinal, E. (2015). Selected problems in railway vehicle dynamics related to running safety. Archives of Transport, 31 (3), 37–45. doi: 10.5604/08669546.1146984
  25. A technical guide on derailments. Government of India ministry of railways (1998). Centre for Advanced Maintenance Technology, 133.
  26. Burgelman, N., Li, Z., Dollevoet, R. (2016). Effect of the Longitudinal Contact Location on Vehicle Dynamics Simulation. Mathematical Problems in Engineering, 2016, 1–6. doi: 10.1155/2016/1901089
  27. Costea, D.-M., Gaman, M.-N., Dumitru, G. (2013). Considerations on Tribological Phnenomenons at the Wheel-Rail Contact Level, Specific to the Br 189 Class Locomotives. Annals of the Faculty of Engineering Hunedoara, 11 (4), 181–188.
  28. Pombo, J. C., Ambrósio, J. A. C. (2007). Application of a wheel–rail contact model to railway dynamics in small radius curved tracks. Multibody System Dynamics, 19 (1-2), 91–114. doi: 10.1007/s11044-007-9094-y
  29. Golubenko, A., Sapronova, S., Tkachenko, V. (2007). Kinematics of point-to-point contact of wheels with a rails. Transport Problems, 2 (3), 57–61.
  30. Sapronova, S., Tkachenko, V., Kramar, N., Voron’ko, A. (2008). Regularities of shaping of a wheel profile as a result of deterioration of the rolling surface in exploitation. Transport Problems, 3 (4), 47–54.
  31. Fomin, O., Kulbovsky, I., Sorochinska, E., Sapronova, S., Bambura, O. (2017). Experimental confirmation of the theory of implementation of the coupled design of center girder of the hopper wagons for iron ore pellets. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 11–18. doi: 10.15587/1729-4061.2017.109588
  32. Tkachenko, V., Sapronova, S., Kulbovskiy, I., Fomin, O. (2017). Research into resistance to the motion of railroad undercarriages related to directing the wheelsets by a rail track. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (89)), 65–72. doi: 10.15587/1729-4061.2017.109791
  33. Taturevich, A. A. (2003). Teoreticheskie issledovaniya ustoychivosti podvizhnogo sostava protiv skhoda ot vkatyvaniya grebnya kolesa na rel's. Visnyk DNUZT, 2, 133–137.
  34. Martland, C., Zhu, Y., Lahrech, Y., Sussman, J. (2001). Risk and Train Control: A Framework for Analysis. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1742, 25–33. doi: 10.3141/1742-04

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-29

Як цитувати

Sapronova, S., Tkachenko, V., Fomin, O., Hatchenko, V., & Maliuk, S. (2017). Дослідження критерію безпеки від сходження з рейок рейкових екіпажів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(7 (90), 19–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116194

Номер

Розділ

Прикладна механіка