Розробока та дослідження моделі формування дорожньої карти розвитку підприємства

Автор(и)

  • Svitlana Onyshсhenko Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-9660-1921
  • Alla Bondar Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-2228-2726
  • Vera Andrievska Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-4591-1521
  • Nadiia Sudnyk Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-4800-9883
  • Oleh Lohinov Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-4540-731X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179185

Ключові слова:

оптимальні параметри, математична модель, поетапний розвиток, інвестиції, дорожня карта, стратегічна мережа

Анотація

В даному дослідженні розглядається задача визначення оптимальної дорожньої карти розвитку підприємства – вибору тієї послідовності проектів і їх параметрів, які забезпечать досягнення мети з урахуванням основних вимог і обмежень. Оптимізація структури і параметрів дорожньої карти розвитку здійснюється на базі «стратегічної мережі», яка дозволяє формувати альтернативні варіанти дорожньої карти розвитку. В основу даної мережі покладено принцип формування транспортних мереж, як аналог топологічного простору прийнято простір «час – показники стану підприємства».

Елементи стратегічної мережі – «вузли» – стани підприємства і проекти, які відповідають переходам по мережі від одного стану до іншого. Параметри мережі: тривалість переходу від стану до стану, що визначається інтенсивністю проектних заходів; тривалість процесу фінансування за проектом; початок реалізації проекту (переходу на новий етап). Зазначені параметри визначають наступні характеристики проектів, які формують характеристики дорожньої карти: витрати за проектом; середньоквадратичне відхилення витрат за проектом; фінансовий результат після реалізації проекту; середньоквадратичне відхилення фінансового результату після реалізації проекту.

Розроблено модель встановлення оптимальної структури і параметрів дорожньої карти розвитку підприємства. Дана модель дозволяє визначати оптимальну дорожню карту розвитку підприємства з урахуванням можливості варіювання часом початку кожного етапу, тривалістю переходу від етапу до етапу, тривалістю фаз фінансування. Модель враховує ймовірнісну природу інвестиційних витрат і приток грошових коштів підприємства після реалізації заходів з розвитку.

Проведено експериментальні дослідження щодо формування дорожньої карти на базі розробленої моделі, які підтвердили її працездатність і достовірність. Модель може знайти широке практичне застосування при вирішенні питань щодо побудови дорожніх карт поетапного нарощування обсягів виробництва, або поетапної заміни обладнання (технічного розвитку)

Біографії авторів

Svitlana Onyshсhenko, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, директор

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

 

Alla Bondar, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління логістичними системами і проектами

Vera Andrievska, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління логістичними системами і проектами

Nadiia Sudnyk, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра експлуатації флота і технологій морських перевезень

Oleh Lohinov, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права

Посилання

  1. Onyshсhenko, S., Leontieva, A. (2018). Modeling of the optimal composition of the enterprise technical development program. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (43)), 36–41. doi: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146463
  2. Phaal, R., Farrukh, C., Probert, D. R. (2013). Technology Management and Roadmapping at the Firm Level. Technology Roadmapping for Strategy and Innovation, 13–29. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-33923-3_2
  3. Kerr, C., Phaal, R. (2015). Visualizing Roadmaps: A Design-Driven Approach. Research-Technology Management, 58 (4), 45–54. doi: https://doi.org/10.5437/08956308x5804253
  4. Zhang, Y., Robinson, D. K. R., Porter, A. L., Zhu, D., Zhang, G., Lu, J. (2016). Technology roadmapping for competitive technical intelligence. Technological Forecasting and Social Change, 110, 175–186. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2015.11.029
  5. Ahlqvist, T., Valovirta, V., Loikkanen, T. (2012). Innovation policy roadmapping as a systemic instrument for forward-looking policy design. Science and Public Policy, 39 (2), 178–190. doi: https://doi.org/10.1093/scipol/scs016
  6. Moehrle, M. G., Isenmann, R., Phaal, R. (Eds.) (2013). Technology Roadmapping for Strategy and Innovation. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-33923-3
  7. Vinayavekhin, S., Phaal, R. (2019). Synchronization in Strategic Planning: A Roadmapping Framework. International Journal of Innovation and Technology Management, 1950044. doi: https://doi.org/10.1142/s0219877019500445
  8. Flatscher, M., Riel, A., Kösler, T. (2014). The Need for a Structured Approach towards Production Technology Roadmaps in Innovation-Driven Industries. Systems, Software and Services Process Improvement, 251–261. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43896-1_22
  9. Zhang, Y., Guo, Y., Wang, X., Zhu, D., Porter, A. L. (2013). A hybrid visualisation model for technology roadmapping: bibliometrics, qualitative methodology and empirical study. Technology Analysis & Strategic Management, 25 (6), 707–724. doi: https://doi.org/10.1080/09537325.2013.803064
  10. Amer, M., Daim, T. U. (2010). Application of technology roadmaps for renewable energy sector. Technological Forecasting and Social Change, 77 (8), 1355–1370. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2010.05.002
  11. Wells, R., Phaal, R., Farrukh, C., Probert, D. (2004). Technology Roadmapping for A Service Organization. Research-Technology Management, 47 (2), 46–51. doi: https://doi.org/10.1080/08956308.2004.11671619
  12. Lu, H., You, H. (2018). Roadmap Modeling and Assessment Approach for Defense Technology System of Systems. Applied Sciences, 8 (6), 908. doi: https://doi.org/10.3390/app8060908
  13. Blackwell, A. F., Phaal, R., Eppler, M., Crilly, N. (2008). Strategy Roadmaps: New Forms, New Practices. Lecture Notes in Computer Science, 127–140. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-87730-1_14
  14. Gerdsri, N., Kocaoglu, D. F. (2007). Applying the Analytic Hierarchy Process (AHP) to build a strategic framework for technology roadmapping. Mathematical and Computer Modelling, 46 (7-8), 1071–1080. doi: https://doi.org/10.1016/j.mcm.2007.03.015
  15. Onishchenko, S. P., Lysenko, YU. G. (2009). Modelirovanie optimal'noy traektorii razvitiya predpriyatiya s uchetom veroyatnostnoy prirody vneshnih usloviy i upushchennyh vygod. Modeli upravleniya v rynochnoy ekonomike, 12, 140–152.
  16. Lai, C., Xu, L., Shang, J. (2019). Optimal planning of technology roadmap under uncertainty. Journal of the Operational Research Society, 1–13. doi: https://doi.org/10.1080/01605682.2019.1581406
  17. Oliveira, M. G., Phaal, R., Probert, D., Cunha, V. P., Rozenfeld, H. (2011). A starting point for addressing product innovativeness in the Fuzzy Front-End. International Journal of Technology Intelligence and Planning, 7 (4), 309. doi: https://doi.org/10.1504/ijtip.2011.045092
  18. Onishchenko, S. P. (2009). Optimizatsiya obektnyh i vremennyh parametrov ekspluatatsionnoy fazy proektov razvitiya predpriyatiy na primere sudohodnyh kompaniy. Metody ta zasoby rozvytku transportnykh system, 15, 70–84.
  19. Gol'dshteyn, E. G., Yudin, D. B. (1969). Zadachi lineynogo programmirovaniya transportnogo tipa. Moscow: «Nauka», 382.
  20. Levit, B. Yu., Livshits, V. N. (1972). Nelineynye setevye transportnye zadachi. Moscow: «Transport», 144.
  21. Onyshchenko, S. P., Korniets, T. Ye. (2015). Evaluation of market risk of projects of vessel acquisition. Innovatsiyna ekonomika, 4, 198–205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-26

Як цитувати

Onyshсhenko S., Bondar, A., Andrievska, V., Sudnyk, N., & Lohinov, O. (2019). Розробока та дослідження моделі формування дорожньої карти розвитку підприємства. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (101), 33–42. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179185

Номер

Розділ

Процеси управління