Математичне моделювання коливань колісної пари як основа методу акустичного контролю

Автор(и)

  • Ігор Ернестович Мартинов Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-4154-6136
  • В’ячеслав Володимирович Бондаренко Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-9357-3902
  • Дмитро Ігорович Скуріхін Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-1122-1234

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.20088

Ключові слова:

вагон, пара колісна, коливання, вібропереміщення, контроль акустичний, ознаки діагностичні

Анотація

В публікації аргументовано необхідність безперервного контролю технічного стану колісних пар вагона під час руху. Проведено математичне моделювання коливань колісної пари при її русі з найбільш розповсюдженими пошкодженнями – короткими ізольованими нерівностями на поверхні кочення коліс. За результатами моделювання вільних і вимушених коливань визначені інформативні діагностичні ознаки методу акустичного контролю колісних пар. 

Біографії авторів

Ігор Ернестович Мартинов, Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Вагони»

В’ячеслав Володимирович Бондаренко, Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Вагони»

Дмитро Ігорович Скуріхін, Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейербаха 7, м. Харків, Україна, 61050

Асистент

Кафедра «Вагони»

Посилання

  1. Мартинов, І. Е. Підвищення експлуатаційної надійності пасажирських вагонів на основі акустичного контролю колісних пар [Текст] / І. Е. Мартинов, В. В. Бондаренко, Д. І. Скуріхін // Міжнародний інформаційно-технічний журнал «Вагонний парк»: Харків. – 2011. – №6 – С. 36 – 39.
  2. Бондаренко, В. В. Бортова система акустичного контролю колісних пар [Текст] / Бондаренко В. В., Скуріхін Д. І // Залізничний транспорт України. – 2012. - №1. – С. 32-35.
  3. Спосіб дистанційного акустичного контролю рейкового рухомого складу під час руху [Текст] пат. 95863 Україна МПК B61K 9/08 (2006.01), G01S 5/14(2006.01) / Бондаренко В. В., Візняк Р. І., Скуріхін Д. І.; заявник та патентовласник Українська державна академія залізничного транспорту. - № а201005510 ; заяв. 05.05.2010; опублік. 12.09.2011, Бюл № 17/2011 – 5 с.
  4. Кудрявцев, Н. Н. Оценка эксплуатационной нагруженности колесных пар пассажирских вагонов инерционными силами и их нормирование [Текст] / Н. Н. Кудрявцев, Б. В. Бакланов // Исследование неровностей колес пассажирских вагонов: Сб. науч. трудов ВНИИЖТ вып. № 608. – М.: Транспорт, 1979. – С. 88-101.
  5. Образцов, В. Л. Автоматизация технической диагностики колес при движении поезда [Текст] / В. Л. Образцов, В. П. Малышев – М.: Транспорт, 1978. – 48с.
  6. Кривошеев, В. Н. Анализ неровностей на поверхностях катания колес, выявленных методом силового контроля [Текст] / В. Н. Кривошеев // Исследование неровностей колес пассажирских вагонов: Сб. науч. трудов ВНИИЖТ вып. № 608. – М.: Транспорт, 1979. – С. 60-74.
  7. Кудрявцев, Н. Н. Влияние коротких неровностей колес и рельсов на динамические силы и ускорения ходовых частей вагонов [Текст] / Н. Н. Кудрявцев, В. Н. Белоусов, В. М. Сасковец // Влияние неровностей поверхностей катания колес на работу ходовых частей пассажирских вагонов: Сб. науч. трудов ВНИИЖТ вып. № 610. – М.: Транспорт, 1981. – С. 4-22.
  8. Голуб, Дж. Матричные вычисления [Текст] / Дж. Голуб, Ч. Ван Лоун – М.: «Мир», 1999. – 548 с.
  9. Інструкція з огляду, обстеження, ремонту та формування вагонних колісних пар [Текст] : ЦВ-ЦЛ-0062. – затв. «Укрзалізниця» 01.04.05. – вид. офіц. – К.: ТОВ «НВП Поліграфсервіс», 2006. – 102 с.
  10. Southern, C. Floor standing detectors WCM and RailBAM [Текст] / C. Southern, O. Kopke // The Permanent Way Institution. – 2002. - № 4. - С. 361 – 368.
  11. Judge, T. Remote monitoring of the technical state [Теxt] T. Judge // Railway Age. - 2008. - № 8. – С. 33 – 36.
  12. Martynov, I. E., Bondarenko, V. V., Skurikhin D. I. (2011). Increasing the operational reliability of passenger cars based on acoustic monitoring bogies. International Journal of Information Technology “Vagonnyiy park”, № 6, 36 - 39.
  13. Bondarenko, V. V., Skurikhin D. I. (2012) Onboard acoustic control system wheelsets. Railway Transport of Ukraine, № 1, 32-35.
  14. Bondarenko, V. V., Vizniak, R. I., Skurikhin, D. I. (2011). Method of remote acoustic monitoring railway rolling stock during motion. Pat. 95863 Ukraine IPC B61K 9/08 (2006.01), G01S 5/ 14 (2006.01) The applicant and the patentee Ukrainian State Academy of Railway Transport, № a201005510; applications. 05.05.2010 ; Publish. 12.09.2011, Bull number 17 /2011, 5.
  15. Kudryavtsev, N. N., Baklanov, B. V. (1979). Evaluation of operational loading of wheel pairs of passenger cars inertial forces and rationing. Investigation of irregularities wheels of passenger cars, VNIIZhT works Moscow, 608, 88-101.
  16. Obraztsov, V. L., Malyshev, V. P. (1978) Automation of technical diagnostics wheels when moving train. Moscow, Transport, 48.
  17. Krivosheev, V. N. (1979) Analysis of irregularities on the wheel roll surface revealed by the power control. Research irregularities wheels of passenger cars. VNIIZhT works Moscow, 608, 60-74.
  18. Kudryavtsev, N. N., Belousov, V. N., Saskovets, V. M. (1981). Effect of short irregularities wheels and rails on the dynamic force and acceleration running parts cars. Influence of surface irregularities skating wheels to work running parts of passenger cars. VNIIZhT works, Moscow, 610, 4-22.
  19. Gene, H., Golub, Charles, F., Van, Loan (1999). Matrix computations. Publishing house Mir, Moscow, 548.
  20. Instructions given, inspection, repair and formation of wagon bogies CV-CL-0062 (2006) “UZ” 01.04.05.,”NPP Polygraphservice”, 102.
  21. Southern, C. (2002) Floor standing detectors WCM and RailBAM. The Permanent Way Institution № 4. 361 – 368.
  22. Judge, T. (2008) Remote monitoring of the technical state. Railway Age №8. 33 – 36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-02-04

Як цитувати

Мартинов, І. Е., Бондаренко, В. В., & Скуріхін, Д. І. (2014). Математичне моделювання коливань колісної пари як основа методу акустичного контролю. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7(67), 22–28. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.20088

Номер

Розділ

Прикладна механіка