Вплив кута встановлення аеродинамічних профілів на режими «запирання» течії в міжлопаткових каналах

Автор(и)

  • Юрий Матвеевич Терещенко Національний авіаційний університет просп. Космонавта Комарова, 1, м. Київ - 058, Україна, 03680, Україна https://orcid.org/0000-0003-4367-3232
  • Екатерина Викторовна Дорошенко Національний авіаційний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-6495-3263
  • Техрани Араш Національний авіаційний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-4721-4677

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.27997

Ключові слова:

компресор, решітка аеродинамічних профілів, критичний режим течії, запирання, кут встановлення, моделювання течії, зрив

Анотація

В роботі представлені результати дослідження впливу кута встановлення аеродинамічних профілів на режими «запирання» течії в міжлопаткових каналах. Результати розрахунків режимів «запирання» за теоретичною залежністю, запропонованою авторами, добре співпадають з результатами чисельного моделювання течії в компресорній решітці з різними кутами встановлення аеродинамічних профілів. 

Біографії авторів

Юрий Матвеевич Терещенко, Національний авіаційний університет просп. Космонавта Комарова, 1, м. Київ - 058, Україна, 03680

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри

Кафедра авіаційних двигунів

Екатерина Викторовна Дорошенко, Національний авіаційний університет

Кандидат технічних наук, доцент кафедри

Кафедра авіаційних двигунів

Техрани Араш, Національний авіаційний університет

Аспірант

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. 1. Теrеschenko, Yu. М. (1987). Ajerodinamicheskoe sovershenstvovanie lopatochnyh apparatov kompressorov.Moscow,USSR: Mashinostroenie, 168.

  2. 2. Chen, N. (2010) Aerothermodynamics of turbomachinery: analysis and design. Singapure, John Wiley & Sons Pte Ltd, 461. doi: 10.1002/9780470825020

  3. 3. Brusilovskij,I.V. (1984). Ajerodinamika osevyh ventiljatorov kompressorov Moscow, USSR: Mashinostroenie, 240.

  4. 4. Razavi, S. R., Boroomand, M. (2014). Numerical and performance analysis of one row transonic rotor with sweep and lean angle. Journal of Thermal Science, 23, I (5), 438–445. doi: 10.1007/s11630–014–0727–1

  5. 5. Hara, T., Morita, D., Ohta, Y., Outa, E. (2011). Unsteady flow field under surge and rotating stall in a three–stage axial flow compressor. Journal of Thermal Science, 20 (1), 6–12. doi: 10.1007/s11630–011–0427–z

  6. 6. Abe, T., Mitsui, H., Ohta, Y. (2013). Coexisting phenomena of surge and rotating stall in an axial flow compressor. Journal of Thermal Science, 22 (6), 547–554. doi: 10.1007/s11630–013–0661–7

  7. 7. Ohta, Y., Fujita, Y., Morita, D. (2012). Unsteady behavior of surge and rotating stall in an axial flow compressor. Journal of Thermal Science, 21 (4), 302–310. doi: 10.1007/s11630–012–0548–z

  8. 8. Du, J., Lin, F., Chen, J., Morris, S. C., Nie, C. (2012). Numerical study on the influence mechanism of inlet distortion on the stall margin in a transonic axial rotor. Journal of Thermal Science, 21 (3), 209–214. doi: 10.1007/s11630–012–0537–2

  9. 9. Shi, K., Fu, S. (2014). Analysis of the dominant frequency in a subsonic compressor stator at near stall condition. Chinese Science Bulletin, 59 (1), 23–28. doi: 10.1007/s11434–013–0026–3

  10. 10. Теrеschenko, Yu. М., Doroshenko, K. V., Tehrani, A. (2014). Vlijanie gustoty reshetki ajerodinamicheskih profilej na rezhimy «zapiranija» techenija v mezhlopatochnyh kanalah. Eastern–European Journal ofEnterpriseTechnologies, 4, № 12 (63), 30–33. doi: 10.15587/1729-4061.2014.26067

  11. 11. Bojko, А. V., Govorushhenko, Ju. N, Burlaka, M. V. (2012) Primenenie vychislitel'noj ajerodinamiki k optimizacii lopatok turbomashin. Har'kov, Ukraine, NTU «HPI», 192.

  12. 12. Menter, F. R. (1994). Two-equation eddy viscosity turbulence models for engineering applications. AIAA J., 32 (8), 1598–1605. doi:10.2514/3.12149

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-10-20

Як цитувати

Терещенко, Ю. М., Дорошенко, Е. В., & Араш, Т. (2014). Вплив кута встановлення аеродинамічних профілів на режими «запирання» течії в міжлопаткових каналах. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7(71), 37–40. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.27997

Номер

Розділ

Прикладна механіка