Визначення процедури вибору CRM-систем в інформаційно-аналітичному забезпеченні маркетингової діяльності підприємства

Автор(и)

  • Діана Валеріївна Райко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-9307-103X
  • Юлія Сергіївна Шипуліна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-8133-578X
  • Людмила Володимирівна Потрашкова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0002-8239-2794
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1426-1215
  • Вікторія Вікторівна Божкова Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1557-3819
  • Зоя Петрівна Конохова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-3672-4847
  • Марія Володимирівна Мірошник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0009-0007-6511-5270
  • Szabolcs Nagy University of Miskolc, Угорщина https://orcid.org/0000-0002-1886-0848
  • Сергій Миколайович Ілляшенко University of Economics and Humanities; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Польща https://orcid.org/0000-0001-5484-9788
  • Assem Abdunurova Kazakh-German University, Казахстан https://orcid.org/0000-0002-1225-5882

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298301

Ключові слова:

цифровий маркетинг, інтернет маркетинг, інформаційно-аналітичного забезпечення маркетингу взаємовідносин, CRM система

Анотація

Об’єктом дослідження є цифровий маркетинг в діяльності підприємства. Досліджувана проблема полягає у відсутності достатнього рівня  системності розгляду проблеми використання інфокомунікаційних систем та технологій в маркетинговій діяльності підприємств. Наявність такої системності дозволила б збільшити потенціал підприємства у створенні взаємної цінності для продавця і клієнта при реалізації технологій маркетингу взаємовідносин.

Показано, що інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності підприємства може бути представлено як інструмент діяльності підприємства, що функціонує як елемент системи управління підприємством. Серед загальних критеріїв вибору СRM-системи запропоновано розглядати зручність та простоту використання, гнучкість налаштувань системи під особливі потреби бізнесу, ціну, простоту. Такий розгляд  СRM-систем та їх можливості забезпечують економічні ефекти, які впливають на прибутковість підприємства та запобігають впливу негативних факторів на розвиток компанії.

Виконано апробацію запропонованої процедури обрання адекватної CRM-системи на прикладі стоматологічної клініки, яка дозволила зробити висновок щодо доцільності впровадження CRM-системи у досліджуваному бізнесі. Він базується на отриманих оцінках короткострокових да довгострокових економічних ефектів від застосування системи. На підтвердження наведені розрахункові дані, які показали, що  продуктивність праці адміністратора зросла на 73,3 %, а середня тривалість обслуговування пацієнта лікарем, з урахуванням часу реєстрації, зменшується на 25 %. Це обумовлено тим, що система дозволяє виконувати швидкий пошук по загальній електронній базі даних, а зекономлений на цьому етапі час, може бути витрачено на виконання додаткового обсягу робіт

Біографії авторів

Діана Валеріївна Райко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра маркетингу

Юлія Сергіївна Шипуліна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Людмила Володимирівна Потрашкова, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Доктор економічних наук

Кафедра комп’ютерних систем і технологій

Наталія Сергіївна Ілляшенко, Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка

Доктор економічних наук, професор

Кафедра бізнес-економіки та адміністрування

Вікторія Вікторівна Божкова, Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка

Доктор економічних наук, професор

Кафедра бізнес-економіки та адміністрування

Зоя Петрівна Конохова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук

Кафедра маркетингу

Марія Володимирівна Мірошник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук

Кафедра маркетингу

Szabolcs Nagy, University of Miskolc

PhD, Associate Professor, Vice Dean, Head of Department

Department of Marketing Communication and Strategy

Сергій Миколайович Ілляшенко, University of Economics and Humanities; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Doctor Habilitated, Professor

Доктор економічних наук, професор

Кафедра економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин

Assem Abdunurova, Kazakh-German University

PhD, Associate Professor, Dean

Faculty of Economics and Entrepreneurship

Посилання

  1. Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty (2020). Kyiv. Available at: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf
  2. Ukraina 2030E – kraina z rozvynutoiu tsyfrovoiu ekonomikoiu. Ukrainskyi instytut maibutnoho. Available at: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html
  3. Worthington, S., Horne, S. (1998). A new relationship marketing model and its application in the affinity credit card market. International Journal of Bank Marketing, 16 (1), 39–44. https://doi.org/10.1108/02652329810197870
  4. Egan, J., Bruhn, M. (2005). Relationship Marketing: Management of Customer Relationships. Pearson Education, 268.
  5. Zhang, R., Jiang, C., Zhang, J., Fan, J., Ren, J., Xia, H. (2023). Reinvigorating sustainability in Internet of Things marketing: Framework for multi-round real-time bidding with game machine learning. Internet of Things, 24, 100921. https://doi.org/10.1016/j.iot.2023.100921
  6. Liu, Y., Alzahrani, I. R., Jaleel, R. A., Sulaie, S. A. (2023). An efficient smart data mining framework based cloud internet of things for developing artificial intelligence of marketing information analysis. Information Processing & Management, 60 (1), 103121. https://doi.org/10.1016/j.ipm.2022.103121
  7. Li, P., Zhou, Y., Huang, S. (2023). Role of information technology in the development of e-tourism marketing: A contextual suggestion. Economic Analysis and Policy, 78, 307–318. https://doi.org/10.1016/j.eap.2023.03.010
  8. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K. J., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international market growth. International Business Review, 25 (4), 820–830. https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2015.10.007
  9. Bianchi, C., Mathews, S. (2016). Internet marketing and export market growth in Chile. Journal of Business Research, 69 (2), 426–434. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.06.048
  10. Varadarajan, R., Welden, R. B., Arunachalam, S., Haenlein, M., Gupta, S. (2022). Digital product innovations for the greater good and digital marketing innovations in communications and channels: Evolution, emerging issues, and future research directions. International Journal of Research in Marketing, 39 (2), 482–501. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.09.002
  11. Biemans, W. (2023). The impact of digital tools on sales-marketing interactions and perceptions. Industrial Marketing Management, 115, 395–407. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2023.10.015
  12. Xia, L., Baghaie, S., Mohammad Sajadi, S. (2024). The digital economy: Challenges and opportunities in the new era of technology and electronic communications. Ain Shams Engineering Journal, 15 (2), 102411. https://doi.org/10.1016/j.asej.2023.102411
  13. Terho, H., Mero, J., Siutla, L., Jaakkola, E. (2022). Digital content marketing in business markets: Activities, consequences, and contingencies along the customer journey. Industrial Marketing Management, 105, 294–310. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.06.006
  14. Killian, G., McManus, K. (2015). A marketing communications approach for the digital era: Managerial guidelines for social media integration. Business Horizons, 58 (5), 539–549. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.05.006
  15. Hawaldar, I. T., Ullal, M. S., Sarea, A., Mathukutti, R. T., Joseph, N. (2022). The Study on Digital Marketing Influences on Sales for B2B Start-Ups in South Asia. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8 (1), 23. https://doi.org/10.3390/joitmc8010023
  16. Shankar, V., Grewal, D., Sunder, S., Fossen, B., Peters, K., Agarwal, A. (2022). Digital marketing communication in global marketplaces: A review of extant research, future directions, and potential approaches. International Journal of Research in Marketing, 39 (2), 541–565. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.09.005
  17. Bala, M., Verma, D. (2018). A Critical Review of Digital Marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8 (10), 321–339. Available at: https://ssrn.com/abstract=3545505
  18. Luo, Z., Guo, J., Benitez, J., Scaringella, L., Lin, J. (2024). How do organizations leverage social media to enhance marketing performance? Unveiling the power of social CRM capability and guanxi. Decision Support Systems, 178, 114123. https://doi.org/10.1016/j.dss.2023.114123
  19. Tsentr medychnoi statystyky Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy. Available at: https://dostup.pravda.com.ua/body/tsientr_miedichnoyi_statistiki_moz_ukrayini
  20. Mazur, I., Vakhnenko, O., Rybachuk, A., Mazur, P. (2021). Analysis of the main indicators of dental care in Ukraine for 2020. Oral and General Health, 2 (3), 32–38. https://doi.org/10.22141/ogh.2.3.2021.240727
Визначення процедури вибору CRM-систем в інформаційно-аналітичному забезпеченні маркетингової діяльності підприємства

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Райко, Д. В., Шипуліна, Ю. С., Потрашкова, Л. В., Ілляшенко, Н. С., Божкова, В. В., Конохова, З. П., Мірошник, М. В., Nagy, S., Ілляшенко, С. М., & Abdunurova, A. (2024). Визначення процедури вибору CRM-систем в інформаційно-аналітичному забезпеченні маркетингової діяльності підприємства. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13 (127), 41–58. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298301

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології