Оцінювання методів прототипування інтерактивних віртуальних систем на основі нечіткого відношення переваги

Автор(и)

  • Альона Вадимівна Кудряшова Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-0496-1381
  • Ірина Всеволодівна Піх Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-9909-8444
  • Всеволод Миколайович Сеньківський Національний університет «Львівська політехніка» , Україна https://orcid.org/0000-0002-4510-540X
  • Юліан Юліанович Меренич Національний університет «Львівська політехніка» , Україна https://orcid.org/0000-0002-3236-1308

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.313099

Ключові слова:

інтерактивна система, комп’ютерна гра, метод багатокритеріальної оптимізації, нечітке відношення переваги

Анотація

Об’єктом дослідження є процес визначення оптимального методу створення прототипів інтерактивних віртуальних систем за принципом багаторитеріальної оптимізації. Розглянуто вирішення проблеми розроблення засобів оцінювання методів прототипування та створено програмний продукт для визначення найкращого варіанту за пріоритетними критеріями. Оптимальний метод прототипування обраний на основі максимального значення функції належності з показниками 0,3; 0,7; 1. Таким чином найкращим для поставленої задачі є метод швидкого прототипування, для якого значення функції належності дорівнює 1. Зазначені результати дозволили вирішити проблему завдяки оцінюванню нечітких відношень переваги на множині альтернатив. Крім того, побудовано згортку відношень, на основі якої знайдено підмножину недомінованих альтернатив. Особливостями запропонованого методу є отримання чітких кількісних параметрів оцінювання на основі опрацювання описових, неуніфікованих та неформалізованих вхідних даних. Сформовані нечіткі відношення переваги множини альтернатив пояснюються проведеним аналізом найпоширеніших методів прототипування інтерактивних систем.

Розроблена інформаційна система може бути використана для прийняття управлінських рішень щодо вибору оптимального варіанту прототипування серед кількох можливих шляхом порівняння методів за визначеними критеріями з довільними ваговими коефіцієнтами. Тобто, результатом дослідження є розроблена універсальна система, адаптована під конкретні задачі користувачів. Отримані дані сприятимуть підвищенню ефективності прототипування та, відповідно, зменшенню витрат

Біографії авторів

Альона Вадимівна Кудряшова, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра систем віртуальної реальності

Ірина Всеволодівна Піх, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра систем віртуальної реальності

Кафедра автоматизованих систем управління

Всеволод Миколайович Сеньківський, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра комп'ютерних технологій у видавничо-поліграфічних процесах

Юліан Юліанович Меренич, Національний університет «Львівська політехніка»

Аспірант

Кафедра систем віртуальної реальності

Посилання

  1. Rodriguez-Calero, I. B., Coulentianos, M. J., Daly, S. R., Burridge, J., Sienko, K. H. (2020). Prototyping strategies for stakeholder engagement during front-end design: Design practitioners’ approaches in the medical device industry. Design Studies, 71, 100977. https://doi.org/10.1016/j.destud.2020.100977
  2. Malik, R. A., Frimadani, M. R. (2022). UI/UX Analysis and Design Development of Less-ON Digital Startup Prototype by Using Lean UX. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 6 (6), 958–965. https://doi.org/10.29207/resti.v6i6.4454
  3. Alsaqqa, S., Sawalha, S., Abdel-Nabi, H. (2020). Agile Software Development: Methodologies and Trends. International Journal of Interactive Mobile Technologies (IJIM), 14 (11), 246. https://doi.org/10.3991/ijim.v14i11.13269
  4. Nasution, W. S. L., Nusa, P. (2021). UI/UX Design Web-Based Learning Application Using Design Thinking Method. ARRUS Journal of Engineering and Technology, 1 (1), 18–27. https://doi.org/10.35877/jetech532
  5. Dewi, L. J. E., Wijaya, I. N. S. W., Seputra, K. A. (2021). Web-based Buleleng regency agriculture product information system development. Journal of Physics: Conference Series, 1810 (1), 012029. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1810/1/012029
  6. Oura, F., Ainoya, T., Eibo, A., Kasamatsu, K. (2023). Prototyping Process Analyzed from Dialogue and Behavior in Collaborative Design. Human Interface and the Management of Information, 545–556. https://doi.org/10.1007/978-3-031-35129-7_40
  7. Lauff, C. A., Knight, D., Kotys-Schwartz, D., Rentschler, M. E. (2020). The role of prototypes in communication between stakeholders. Design Studies, 66, 1–34. https://doi.org/10.1016/j.destud.2019.11.007
  8. Schade, C., Stagge, A. (2022). How to Evaluate Serious Games Concepts: A Systematic Prototyping and Testing Approach. European Conference on Games Based Learning, 16 (1), 518–525. https://doi.org/10.34190/ecgbl.16.1.515
  9. Karlsson, T., Brusk, J., Engström, H. (2022). Level Design Processes and Challenges: A Cross Section of Game Development. Games and Culture, 18 (6), 821–849. https://doi.org/10.1177/15554120221139229
  10. Westecott, E. (2020). Game sketching: Exploring approaches to research-creation for games. Virtual Creativity, 10 (1), 11–26. https://doi.org/10.1386/vcr_00014_1
  11. Leiva, G., Nguyen, C., Kazi, R. H., Asente, P. (2020). Pronto: Rapid Augmented Reality Video Prototyping Using Sketches and Enaction. Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 1–13. https://doi.org/10.1145/3313831.3376160
  12. Jiang, E., Olson, K., Toh, E., Molina, A., Donsbach, A., Terry, M., Cai, C. J. (2022). PromptMaker: Prompt-based Prototyping with Large Language Models. CHI Conference on Human Factors in Computing Systems Extended Abstracts. https://doi.org/10.1145/3491101.3503564
  13. Kent, L., Snider, C., Gopsill, J., Hicks, B. (2021). Mixed reality in design prototyping: A systematic review. Design Studies, 77, 101046. https://doi.org/10.1016/j.destud.2021.101046
  14. Babichev, S., Liakh, I., Kalinina, I. (2023). Applying a Recurrent Neural Network-Based Deep Learning Model for Gene Expression Data Classification. Applied Sciences, 13 (21), 11823. https://doi.org/10.3390/app132111823
  15. Senkivskyi, V., Kudriashova, A., Pikh, I., Hileta, I., Lytovchenko, O. (2019). Models of Postpress Processes Designing. Proceedings of the 1st International Workshop on Digital Content & Smart Multimedia (DCSMart 2019), 259–270. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2533/paper24.pdf
  16. Pikh, I., Senkivskyy, V., Kudriashova, A., Senkivska, N. (2022). Prognostic Assessment of COVID-19 Vaccination Levels. Lecture Notes in Data Engineering, Computational Intelligence, and Decision Making, 246–265. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16203-9_15
  17. Senkivskyy, V., Pikh, I., Babichev, S., Kudriashova, A., Senkivska, N. (2019). Modeling of Alternatives and Defining the Best Options for Websites Design. Proceedings of the 2nd International Workshop on Intelligent Information Technologies & Systems of Information Security with CEUR-WS, 259–270. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2853/paper24.pdf
  18. Sahu, A. K., Padhy, R. K., Dhir, A. (2020). Envisioning the Future of Behavioral Decision-Making: A Systematic Literature Review of Behavioral Reasoning Theory. Australasian Marketing Journal, 28 (4), 145–159. https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2020.05.001
  19. Coccia, M. (2020). Critical Decisions in Crisis Management: Rational Strategies of Decision Making. Journal of Economics Library, 7 (2), 81–96. Available at: https://ssrn.com/abstract=3651245
  20. Bhui, R., Lai, L., Gershman, S. J. (2021). Resource-rational decision making. Current Opinion in Behavioral Sciences, 41, 15–21. https://doi.org/10.1016/j.cobeha.2021.02.015
  21. Durnyak, B., Hileta, I., Pikh, I., Kudriashova, A., Petiak, Y. (2019). Designing a Fuzzy Controller for Prediction of Tactile Product Quality. Proceedings of the 1st International Workshop on Digital Content & Smart Multimedia (DCSMart 2019), 70–81. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2533/paper7.pdf
Оцінювання методів прототипування інтерактивних віртуальних систем на основі нечіткого відношення переваги

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Як цитувати

Кудряшова, А. В., Піх, І. В., Сеньківський, В. М., & Меренич, Ю. Ю. (2024). Оцінювання методів прототипування інтерактивних віртуальних систем на основі нечіткого відношення переваги. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(4 (131), 71–81. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.313099

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти