Оцінювання методів прототипування інтерактивних віртуальних систем на основі нечіткого відношення переваги
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.313099Ключові слова:
інтерактивна система, комп’ютерна гра, метод багатокритеріальної оптимізації, нечітке відношення перевагиАнотація
Об’єктом дослідження є процес визначення оптимального методу створення прототипів інтерактивних віртуальних систем за принципом багаторитеріальної оптимізації. Розглянуто вирішення проблеми розроблення засобів оцінювання методів прототипування та створено програмний продукт для визначення найкращого варіанту за пріоритетними критеріями. Оптимальний метод прототипування обраний на основі максимального значення функції належності з показниками 0,3; 0,7; 1. Таким чином найкращим для поставленої задачі є метод швидкого прототипування, для якого значення функції належності дорівнює 1. Зазначені результати дозволили вирішити проблему завдяки оцінюванню нечітких відношень переваги на множині альтернатив. Крім того, побудовано згортку відношень, на основі якої знайдено підмножину недомінованих альтернатив. Особливостями запропонованого методу є отримання чітких кількісних параметрів оцінювання на основі опрацювання описових, неуніфікованих та неформалізованих вхідних даних. Сформовані нечіткі відношення переваги множини альтернатив пояснюються проведеним аналізом найпоширеніших методів прототипування інтерактивних систем.
Розроблена інформаційна система може бути використана для прийняття управлінських рішень щодо вибору оптимального варіанту прототипування серед кількох можливих шляхом порівняння методів за визначеними критеріями з довільними ваговими коефіцієнтами. Тобто, результатом дослідження є розроблена універсальна система, адаптована під конкретні задачі користувачів. Отримані дані сприятимуть підвищенню ефективності прототипування та, відповідно, зменшенню витрат
Посилання
- Rodriguez-Calero, I. B., Coulentianos, M. J., Daly, S. R., Burridge, J., Sienko, K. H. (2020). Prototyping strategies for stakeholder engagement during front-end design: Design practitioners’ approaches in the medical device industry. Design Studies, 71, 100977. https://doi.org/10.1016/j.destud.2020.100977
- Malik, R. A., Frimadani, M. R. (2022). UI/UX Analysis and Design Development of Less-ON Digital Startup Prototype by Using Lean UX. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 6 (6), 958–965. https://doi.org/10.29207/resti.v6i6.4454
- Alsaqqa, S., Sawalha, S., Abdel-Nabi, H. (2020). Agile Software Development: Methodologies and Trends. International Journal of Interactive Mobile Technologies (IJIM), 14 (11), 246. https://doi.org/10.3991/ijim.v14i11.13269
- Nasution, W. S. L., Nusa, P. (2021). UI/UX Design Web-Based Learning Application Using Design Thinking Method. ARRUS Journal of Engineering and Technology, 1 (1), 18–27. https://doi.org/10.35877/jetech532
- Dewi, L. J. E., Wijaya, I. N. S. W., Seputra, K. A. (2021). Web-based Buleleng regency agriculture product information system development. Journal of Physics: Conference Series, 1810 (1), 012029. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1810/1/012029
- Oura, F., Ainoya, T., Eibo, A., Kasamatsu, K. (2023). Prototyping Process Analyzed from Dialogue and Behavior in Collaborative Design. Human Interface and the Management of Information, 545–556. https://doi.org/10.1007/978-3-031-35129-7_40
- Lauff, C. A., Knight, D., Kotys-Schwartz, D., Rentschler, M. E. (2020). The role of prototypes in communication between stakeholders. Design Studies, 66, 1–34. https://doi.org/10.1016/j.destud.2019.11.007
- Schade, C., Stagge, A. (2022). How to Evaluate Serious Games Concepts: A Systematic Prototyping and Testing Approach. European Conference on Games Based Learning, 16 (1), 518–525. https://doi.org/10.34190/ecgbl.16.1.515
- Karlsson, T., Brusk, J., Engström, H. (2022). Level Design Processes and Challenges: A Cross Section of Game Development. Games and Culture, 18 (6), 821–849. https://doi.org/10.1177/15554120221139229
- Westecott, E. (2020). Game sketching: Exploring approaches to research-creation for games. Virtual Creativity, 10 (1), 11–26. https://doi.org/10.1386/vcr_00014_1
- Leiva, G., Nguyen, C., Kazi, R. H., Asente, P. (2020). Pronto: Rapid Augmented Reality Video Prototyping Using Sketches and Enaction. Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 1–13. https://doi.org/10.1145/3313831.3376160
- Jiang, E., Olson, K., Toh, E., Molina, A., Donsbach, A., Terry, M., Cai, C. J. (2022). PromptMaker: Prompt-based Prototyping with Large Language Models. CHI Conference on Human Factors in Computing Systems Extended Abstracts. https://doi.org/10.1145/3491101.3503564
- Kent, L., Snider, C., Gopsill, J., Hicks, B. (2021). Mixed reality in design prototyping: A systematic review. Design Studies, 77, 101046. https://doi.org/10.1016/j.destud.2021.101046
- Babichev, S., Liakh, I., Kalinina, I. (2023). Applying a Recurrent Neural Network-Based Deep Learning Model for Gene Expression Data Classification. Applied Sciences, 13 (21), 11823. https://doi.org/10.3390/app132111823
- Senkivskyi, V., Kudriashova, A., Pikh, I., Hileta, I., Lytovchenko, O. (2019). Models of Postpress Processes Designing. Proceedings of the 1st International Workshop on Digital Content & Smart Multimedia (DCSMart 2019), 259–270. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2533/paper24.pdf
- Pikh, I., Senkivskyy, V., Kudriashova, A., Senkivska, N. (2022). Prognostic Assessment of COVID-19 Vaccination Levels. Lecture Notes in Data Engineering, Computational Intelligence, and Decision Making, 246–265. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16203-9_15
- Senkivskyy, V., Pikh, I., Babichev, S., Kudriashova, A., Senkivska, N. (2019). Modeling of Alternatives and Defining the Best Options for Websites Design. Proceedings of the 2nd International Workshop on Intelligent Information Technologies & Systems of Information Security with CEUR-WS, 259–270. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2853/paper24.pdf
- Sahu, A. K., Padhy, R. K., Dhir, A. (2020). Envisioning the Future of Behavioral Decision-Making: A Systematic Literature Review of Behavioral Reasoning Theory. Australasian Marketing Journal, 28 (4), 145–159. https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2020.05.001
- Coccia, M. (2020). Critical Decisions in Crisis Management: Rational Strategies of Decision Making. Journal of Economics Library, 7 (2), 81–96. Available at: https://ssrn.com/abstract=3651245
- Bhui, R., Lai, L., Gershman, S. J. (2021). Resource-rational decision making. Current Opinion in Behavioral Sciences, 41, 15–21. https://doi.org/10.1016/j.cobeha.2021.02.015
- Durnyak, B., Hileta, I., Pikh, I., Kudriashova, A., Petiak, Y. (2019). Designing a Fuzzy Controller for Prediction of Tactile Product Quality. Proceedings of the 1st International Workshop on Digital Content & Smart Multimedia (DCSMart 2019), 70–81. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2533/paper7.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Alona Kudriashova, Iryna Pikh, Vsevolod Senkivskyy, Yulian Merenych

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






