Розробка стратегій для покращення послуг доставки асфальту Бутон у порту Намбо регентства Бутон
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.325217Ключові слова:
розповсюдження асфальту, навалочний порт, якість обслуговування, задоволеність користувачів, пріоритетність обслуговуванняАнотація
Об’єктом цього дослідження є продуктивність портових експлуатаційних служб і сформулювати пріоритетні стратегії для покращення продуктивності послуг з розподілу асфальту. Він зосереджений на порту Намбо, який відіграє важливу роль у розподілі асфальту Бутон у різні регіони. Дослідження спрямоване на підвищення ефективності роботи та якості послуг доставки асфальту в порту Намбо. У попередніх дослідженнях говорилося, що продуктивність завантаження та розвантаження асфальту в порту Намбо є поганою. Таким чином, щоб подолати проблему, в цьому дослідженні є намагання доповнити попереднє дослідження шляхом застосування моделі Кано для оцінки та покращення якості послуг розподілу асфальту Бутон у порту Намбо. Основні результати показують, що співвідношення ефективного часу завантаження та розвантаження та часу швартування суден досягло 63,75 %, що становить щонайменше 70 %. Крім того, швидкість вивантаження асфальту становить 37,26 т/год, що становить не менше 100 т/год. Ці результати показують, що кораблі витрачають багато часу на завантаження та розвантаження асфальту в доці. За допомогою пріоритетних стратегій, створених на основі моделі Кано, можна вирішити виявлені проблеми. Отримані стратегії наголошують на ефективності вантажно-розвантажувальних операцій, готовності важкого обладнання, готовності експедиційного флоту, швидких і прозорих адміністративних процесах та управлінні інфраструктурою портових засобів, наприклад освітленням, станом доріг і безпекою. Запропонована стратегія може бути застосована на практиці за умови розвитку інфраструктури, ефективної координації між зацікавленими сторонами та моніторингу операцій для забезпечення стабільності вдосконалень. Таким чином, очікується, що реалізація цих стратегій покращить результативність
Посилання
- Wicaksono, A., Djakfar, L. (2022). Improving Container Port Terminal Services’ by Applying CSI and QFD. The Open Transportation Journal, 16 (1). https://doi.org/10.2174/18744478-v16-e2201070
- Utama, D. R., Hamsal, M., Rahim, R. K., Furinto, A. (2024). The effect of digital adoption and service quality on business sustainability through strategic alliances at port terminals in Indonesia. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 40 (1), 11–21. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2023.12.001
- O’Connor, E., Evers, N., Vega, A. (2023). Port capacity planning – A strategic management perspective. Marine Policy, 150, 105537. https://doi.org/10.1016/j.marpol.2023.105537
- Pasetto, M., Giacomello, G. (2023). Technical-economic assessments on the feasibility of new infrastructures serving seaport and dry port of Venice. Transportation Research Procedia, 69, 839–846. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.02.243
- Xu, H., Liu, J., Xu, X., Chen, J., Yue, X. (2024). The impact of AI technology adoption on operational decision-making in competitive heterogeneous ports. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 183, 103428. https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103428
- Muhajir, M., Sugiarto, S., Darma, Y. (2022). Kualitas Pelayanan Pelabuhan Penyeberangan Ulee Lheue Berdasarkan Kriteria Kinerja Pelabuhan. Jurnal Arsip Rekayasa Sipil Dan Perencanaan, 5 (3), 149–159. https://doi.org/10.24815/jarsp.v5i3.25978
- Ingsih, I., Arifin, M., Wicaksono, A. (2018). North Jamrud Terminal Warehouse Performance by The Effect of Halal Logistics Issue. Civil and Environmental Science, 001 (02), 041–051. https://doi.org/10.21776/ub.civense.2018.00102.1
- Setiowati, R., Putra, M. F. (2023). Struktur Biaya Produksi Aspal Buton Untuk Kebutuhan Infrastruktur Sebagai Substitusi Impor. Jurnal Teknologi Dan Manajemen, 21 (1), 35–42. https://doi.org/10.52330/jtm.v21i1.94
- Jokowi Bakal Setop Impor Aspal Mulai 2024. Baca artikel CNN Indonesia. Available at: https://www.cnnindonesia.com/ekonomi/20221011124314-532-858990/jokowi-bakal-setop-impor-aspal-mulai-2024
- Aldinoman, A., Kadir, A., Putra, A. A. (2023). Evaluasi Kinerja Pelabuhan Nambo Wilker Lawele Sebagai Simpul Utama Distribusi Aspal Buton. Jurnal Manajemen Rekayasa (Journal of Engineering Management), 5 (1), 1. https://doi.org/10.33772/jmr.v5i1.43267
- PUPR Dorong Penggunaan Aspal Buton, Target 112.000 Ton Kebutuhan Nasional (2023). Available at: https://www.detik.com/sulsel/berita/d-6777723/pupr-dorong-penggunaan-aspal-buton-target-112-000-ton-kebutuhan-nasional
- Rahman, N. S. F. A., Othman, M. K., Sanusi, I. A., Arof, A. M., Ismail, A. (2019). Evaluation of Delay Factors on Dry Bulk Cargo Operation in Malaysia: A Case Study of Kemaman Port. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 35 (3), 127–137. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2019.09.001
- Alfaridi, N., Nasution, S., Yudha, A., Nuryadi, P., Trisakti, S. (2018). Productivity of Dry Bulk Unloading of Food Grain at Jetty005c at PT Indonesia Port II. Journal of Transport and Logistic Business Management.
- Haraldson, S., Lind, M., Breitenbach, S., Croston, J. C., Karlsson, M., Hirt, G. (2020). The Port as a Set of Socio-technical Systems: A Multi-organisational View. Maritime Informatics, 47–63. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50892-0_4
- Malisan, J. (2020). Pengaruh Pelayanan Kapal dan Barang Terhadap Kinerja Produktivitas Bongkar Muat Pelabuhan Sunda Kelapa. Jurnal Penelitian Transportasi Laut, 16 (2), 81–86. https://doi.org/10.25104/transla.v16i2.43
- Kholdun, A., Suryailahi, V., Muajir. (2018). Container Loading and Unloading and Settlement Time (Turn Round Time). Journal of Transport and Logistic Business Management, 4 (3), 297–302.
- Putra, A. A., Djalante. S. (2016). Port Infrastructure Development in Supporting Sustainable Development. Scientific Journal of Media Engineering, 6 (1). Available at: https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/jime/article/view/11627
- Ojala, L., Arvis, J.-F., Shepherd, B., Wiederer, C., Raj, A., Dairabayeva, K., Kiiski, T. (2018). Connecting to Compete 2018. World Bank. https://doi.org/10.1596/29971
- Raekhan, M. R., Djakfar, L., Pujiraharjo, A. (2017). Evaluation of Loading and unloading at Gresik Public Port. Journal of Transport, 17 (2).
- Djahamou, P. D. K., Djakfar, L., Wicaksono, A. (2019). Analysis of Operational Service Performance in Container Terminal (Case Study: Tenau-Kupang Port). International Research Journal of Advanced Engineering and Science, 4 (4), 142–145. Available at: https://paper.researchbib.com/view/paper/247662
- Firmansyah, S., Anwar, M., Pujiraharjo, A. (2016). Makassar Port Development Study in Supporting the Flow of Loading and Unloading at Makassar Port. Journal of Civil Engineering.
- Ulfany, A. F., Wicaksono, A., Anwar, M. R. (2017). Kajian Kinerja Pelayanan General Cargo Terminal Jamrud Di Pelabuhan Tanjung Perak Surabaya. Rekayasa Sipil, 11 (3), 245–252. https://doi.org/10.21776/ub.rekayasasipil/2017.011.03.10
- Andrian Perdana, F., Pujiraharjo, A., Wijatmiko, I. (2017). Characteristics of Ship Queues and Factors Affecting Ship Waiting Time at Tanjung Perak Port. Journal of Civil Engineering, 11 (3).
- Regional Regulation Number 8 of 2021 concerning the Buton Regency Industrial Development Plan for 2021-2041 (2021). Buton Regency. Available at: https://peraturan.bpk.go.id/Details/250348/perda-kab-buton-no-8-tahun-2021
- Regulation of the Directorate General of Sea Transportation No. HK103/2/2/DJPL/-17 (2017). Directorate General of Sea Transportation of the Republic of Indonesia. Available at: https://id.scribd.com/document/407694978/Pedoman-Perhitungan-Kinerja-Pelayanan-Pelabuhan
- Kano, N., K. Seraku, N., Takahashi, F., Tsuji, S. (1984). Attractive Quality and Must-be Quality. Journal of The Japanese Society for Quality Control, 14 (2), 147–156. https://doi.org/10.20684/quality.14.2_147
- Siregar, S. (2017). Parametric Statistics for Quantitative Research Equipped with Manual Calculations and SPSS Version 17 Applications. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Jiang, Q., Wang, Z., Sun, J. (2023). Investigating quality factors of interactive fitness games based on Kano model. Kybernetes, 53 (12), 5626–5647. https://doi.org/10.1108/k-04-2023-0569
- Walden, D. (1993). Special issue on Kano’s Methods for Understanding Customer Defined Quality. The Center for Quality of Management Journal, 2 (4), 3–35.
- Operational Performance Data of Nambo Port. Bau-bau: KSOP Class II Bau-bau Republic of Indonesia (2024). Bau-bau Class II Port Authority and Harbor Authority Office.
- Decree of the Directorate General of Sea Transportation No. UM.002/38/18/DJM.11 on Port Operational Service Performance Standards (2011). Directorate General of Sea Transportation of the Republic of Indonesia.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Andi Imam Arief Rachman, Achmad Wicaksono, Agus Dwi Wicaksono

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






