Синхронізація маркетингових стратегій з реструктуризацією підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.326377Ключові слова:
маркетингова стратегія, карти Кохонена, адаптація бізнесу, розвиток підприємства, конкурентна перевагаАнотація
Об'єктом дослідження є процес взаємодії і подальшої синхронізації маркетингових стратегій підприємств при проведенні реструктуризаційних змін. Проблема, що вирішувалася, – відсутність системного підходу до синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації підприємств.
Основні отримані результати полягають у наступному: були сформовані методичні засади направлені на синхронізацію маркетингових стратегій в процесі реструктуризації підприємства, що узгоджує маркетингові підвищенням рівня ринкової конкурентоспроможності підприємства; розроблено методичний підхід щодо застосування кластерного аналізу та карт Кохонена для оцінювання сили синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації; розроблено концептуальну модель синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації підприємств, яка включає заходи щодо оптимізації маркетингових підходів для підприємств різних кластерів з урахуванням стратегічних пріоритетів їх подальшого ринкового розвитку.
Було обґрунтовано та детально розроблено інноваційні методичні підходи до впровадження маркетингових стратегій у механізми проведення реструктуризації підприємств. Застосування кластерного аналізу на основі карт Кохонена дозволило виокремити три типологічні групи підприємств за критерієм глибини застосування і напрямку стратегічного розвитку для кожного з виділених кластерів.
Отримані результати можуть бути використані в процесах розробки стратегій трансформації підприємств різних сфер економічної діяльності, зокрема при плануванні та реалізації реструктуризаційних заходів, орієнтованих на підвищення рівня конкурентоспроможності, цифрову модернізацію, розвиток виробництва та екологічну відповідальність. Запропонована модель кластерного аналізу з використанням карт Кохонена може бути впроваджена у діяльність підприємств різних сфер економічної діяльності для проведення діагностики рівня маркетингової зрілості та формування цільових стратегічних рішень з урахуванням саме галузевої специфіки
Посилання
- Bowman, E. H., Singh, H. (1993). Corporate restructuring: Reconfiguring the firm. Strategic Management Journal, 14 (S1), 5–14. https://doi.org/10.1002/smj.4250140903
- Ismail, A. A. (2024). Restructuring and business re-engineering, strategies for reviving business organizations. International Journal of Research in Human Resource Management, 6 (1), 200–210. https://doi.org/10.33545/26633213.2024.v6.i1c.189
- Ayeni, A., Bisschoff, C. A., Sekhampu, J., Lekunze, J., Ayeni, E. (2024). Interactive Marketing: A Systematic Review and Research Agenda. F1000Research, 13, 1383. https://doi.org/10.12688/f1000research.156743.1
- Makedon, V., Budko, O., Salyga, K., Myachin, V., Fisunenko, N. (2024). Improving Strategic Planning and Ensuring the Development of Enterprises Based on Relational Strategies. Theoretical and Practical Research in Economic Fields, 15 (4), 798. https://doi.org/10.14505/tpref.v15.4(32).02
- Grewal, D., Hulland, J., Kopalle, P. K., Karahanna, E. (2019). The future of technology and marketing: a multidisciplinary perspective. Journal of the Academy of Marketing Science, 48 (1), 1–8. https://doi.org/10.1007/s11747-019-00711-4
- Zimmerman, F. M. (1989). Managing a successful turnaround. Long Range Planning, 22 (3), 105–124. https://doi.org/10.1016/0024-6301(89)90013-7
- Edeling, A., Srinivasan, S., Hanssens, D. M. (2021). The marketing-finance interface: A new integrative review of metrics, methods, and findings and an agenda for future research. International Journal of Research in Marketing, 38 (4), 857–876. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.09.005
- Bergh, D. (1998). Product-market uncertainty, portfolio restructuring, and performance: An information-processing and resource-based view. Journal of Management, 24 (2), 135–155. https://doi.org/10.1016/s0149-2063(99)80057-9
- Chen, J.-S., Khiêm, M. Đ., Tsou, H.-T. (2023). Digital organisational restructuring on business value creation in SMEs during the COVID-19 pandemic. Technology Analysis & Strategic Management, 36 (12), 4036–4051. https://doi.org/10.1080/09537325.2023.2239378
- Sintani, L., Ridwan, R., Kadeni, K., Savitri, S., Ahsan, M. (2023). Understanding marketing strategy and value creation in the era of business competition. International Journal of Business, Economics & Management, 6 (1), 69–77. https://doi.org/10.21744/ijbem.v6n1.2087
- Ma, X., Gu, X. (2024). New marketing strategy model of E-commerce enterprises in the era of digital economy. Heliyon, 10 (8), e29038. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e29038
- Ciampi, F., Cillo, V., Fiano, F. (2018). Combining Kohonen maps and prior payment behavior for small enterprise default prediction. Small Business Economics, 54 (4), 1007–1039. https://doi.org/10.1007/s11187-018-0117-2
- Purbasari, I. Y., Puspaningrum, E. Y., Putra, A. B. S. (2020). Using Self-Organizing Map (SOM) for Clustering and Visualization of New Students based on Grades. Journal of Physics: Conference Series, 1569 (2), 022037. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1569/2/022037
- Winston, J. J., Hemanth, D. J., Angelopoulou, A., Kapetanios, E. (2019). Iris Image Recognition using Optimized Kohonen Self Organizing Neural Network. 9th International Conference on Imaging for Crime Detection and Prevention (ICDP-2019), 13 (74-79). https://doi.org/10.1049/cp.2019.1171
- Skuratov, V., Kuzmin, K., Nelin, I., Sedankin, M. (2019). Application of kohonen neural networks to search for regions of interest in the detection and recognition of objects. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (9 (99)), 41–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.166887
- Sofía, O., Lisana, B. M., Hernán, V., Maria, B. G. (2020). A Regional Kohonen Map of Financial Inclusion and Related Macroeconomic Variables. Economic Computation And Economic Cybernetics Studies And Research, 54 (3/2020), 179–195. https://doi.org/10.24818/18423264/54.3.20.11
- Makedon, V., Trachova, D., Myronchuk, V., Opalchuk, R., Davydenko, O. (2024). The Development and Characteristics of Sustainable Finance. Achieving Sustainable Business Through AI, Technology Education and Computer Science, 373–382. https://doi.org/10.1007/978-3-031-73632-2_31
- Ebuzoeme, F. C. (2024). Marketing Strategies and Sales Performance of a Manufacturing Company. International Journal of Current Science Research and Review, 07 (09). https://doi.org/10.47191/ijcsrr/v7-i9-36
- Bolton, R., Gustafsson, A., McColl-Kennedy, J., J. Sirianni, N., K. Tse, D. (2014). Small details that make big differences. Journal of Service Management, 25 (2), 253–274. https://doi.org/10.1108/josm-01-2014-0034
- Evans, R. T., Chitnomrath, T., Christopher, T. (2013). Successful turnaround strategy: Thailand evidence. Journal of Accounting in Emerging Economies, 3 (2), 115–124. https://doi.org/10.1108/20421161311288848
- Metelenko, N. G., Kovalenko, O. V., Makedon, V., Merzhynskyi, Y. K., Rudych, A. I. (2019). Infrastructure security of formation and development of sectoral corporate clusters. Journal of Security and Sustainability Issues, 9 (1), 77–89. https://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(7)
- Müller, J. M., Buliga, O., Voigt, K.-I. (2021). The role of absorptive capacity and innovation strategy in the design of industry 4.0 business Models - A comparison between SMEs and large enterprises. European Management Journal, 39 (3), 333–343. https://doi.org/10.1016/j.emj.2020.01.002
- Umar, M. A. (2023). Corporate Restructuring. International Journal of Strategic Decision Sciences, 14 (1), 1–11. https://doi.org/10.4018/ijsds.319974
- Ramos, R., Rita, P., Vong, C. (2023). Mapping research in marketing: trends, influential papers and agenda for future research. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 28 (2), 187–206. https://doi.org/10.1108/sjme-10-2022-0221
- McGrath, P. J. (2024). Human resource management practices in corporate restructuring: a review and agenda for future research. Personnel Review. https://doi.org/10.1108/pr-02-2024-0159
- Sozuer, S., Carpenter, G. S., Kopalle, P. K., McAlister, L. M., Lehmann, D. R. (2020). The past, present, and future of marketing strategy. Marketing Letters, 31 (2-3), 163–174. https://doi.org/10.1007/s11002-020-09529-5
- Moorman, C., van Heerde, H. J., Moreau, C. P., Palmatier, R. W. (2023). Marketing in the Health Care Sector: Disrupted Exchanges and New Research Directions. Journal of Marketing, 88 (1), 1–14. https://doi.org/10.1177/00222429231213154
- Varadarajan, R. (2009). Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition, fundamental issues and foundational premises. Journal of the Academy of Marketing Science, 38 (2), 119–140. https://doi.org/10.1007/s11747-009-0176-7
- Makedon, V., Kostyshyna, T., Tuzhylkina, O., Stepanova, L., Filippov, V. (2019). Ensuring the efficiency of integration processes in the international corporate sector on the basis of strategic management. Academy of Strategic Management Journal, 18 (1). Available at: https://www.abacademies.org/articles/Ensuring-the-efficiency-of-integration-processes-in-the-international-corporate-sector-on-the-basis-of-strategic-management-1939-6104-18-SI-1-452.pdf
- Wang, X., Bendle, N., Pan, Y. (2024). Beyond text: Marketing strategy in a world turned upside down. Journal of the Academy of Marketing Science, 52 (4), 939–954. https://doi.org/10.1007/s11747-023-01000-x
- Ukrainian Association of enterprises of textile & leather industry. Available at: https://ukrlegprom.org/en/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Viacheslav Makedon, Valentin Myachin, Polina Sokol, Svitlana Hordiichuk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






