Синхронізація маркетингових стратегій з реструктуризацією підприємства

Автор(и)

  • Вячеслав Владиславович Македон Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-8131-0235
  • Валентин Георгійович M’ячин Дніпровський державний університет внутрішніх справ, Україна https://orcid.org/0000-0002-1491-5100
  • Поліна Миколаївна Сокол Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-9217-9869
  • Світлана Миколаївна Гордійчук Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0009-0001-1725-3093

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.326377

Ключові слова:

маркетингова стратегія, карти Кохонена, адаптація бізнесу, розвиток підприємства, конкурентна перевага

Анотація

Об'єктом дослідження є процес взаємодії і подальшої синхронізації маркетингових стратегій підприємств при проведенні реструктуризаційних змін. Проблема, що вирішувалася, – відсутність системного підходу до синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації підприємств.

Основні отримані результати полягають у наступному: були сформовані методичні засади направлені на синхронізацію маркетингових стратегій в процесі реструктуризації підприємства, що узгоджує маркетингові підвищенням рівня ринкової конкурентоспроможності підприємства; розроблено методичний підхід щодо застосування кластерного аналізу та карт Кохонена для оцінювання сили синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації; розроблено концептуальну модель синхронізації маркетингових стратегій в процесах реструктуризації підприємств, яка включає заходи щодо оптимізації маркетингових підходів для підприємств різних кластерів з урахуванням стратегічних пріоритетів їх подальшого ринкового розвитку.

Було обґрунтовано та детально розроблено інноваційні методичні підходи до впровадження маркетингових стратегій у механізми проведення реструктуризації підприємств. Застосування кластерного аналізу на основі карт Кохонена дозволило виокремити три типологічні групи підприємств за критерієм глибини застосування і напрямку стратегічного розвитку для кожного з виділених кластерів.

Отримані результати можуть бути використані в процесах розробки стратегій трансформації підприємств різних сфер економічної діяльності, зокрема при плануванні та реалізації реструктуризаційних заходів, орієнтованих на підвищення рівня конкурентоспроможності, цифрову модернізацію, розвиток виробництва та екологічну відповідальність. Запропонована модель кластерного аналізу з використанням карт Кохонена може бути впроваджена у діяльність підприємств різних сфер економічної діяльності для проведення діагностики рівня маркетингової зрілості та формування цільових стратегічних рішень з урахуванням саме галузевої специфіки

Біографії авторів

Вячеслав Владиславович Македон, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Доктор економічних наук, професор

Кафедра міжнародної економіки і світових фінансів

Валентин Георгійович M’ячин, Дніпровський державний університет внутрішніх справ

Доктор економічних наук, кандидат технічних наук

Кафедра аналітичної економіки та менеджменту

Поліна Миколаївна Сокол, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу та міжнародного менеджменту

Світлана Миколаївна Гордійчук, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Кафедра маркетингу та міжнародного менеджменту

Посилання

  1. Bowman, E. H., Singh, H. (1993). Corporate restructuring: Reconfiguring the firm. Strategic Management Journal, 14 (S1), 5–14. https://doi.org/10.1002/smj.4250140903
  2. Ismail, A. A. (2024). Restructuring and business re-engineering, strategies for reviving business organizations. International Journal of Research in Human Resource Management, 6 (1), 200–210. https://doi.org/10.33545/26633213.2024.v6.i1c.189
  3. Ayeni, A., Bisschoff, C. A., Sekhampu, J., Lekunze, J., Ayeni, E. (2024). Interactive Marketing: A Systematic Review and Research Agenda. F1000Research, 13, 1383. https://doi.org/10.12688/f1000research.156743.1
  4. Makedon, V., Budko, O., Salyga, K., Myachin, V., Fisunenko, N. (2024). Improving Strategic Planning and Ensuring the Development of Enterprises Based on Relational Strategies. Theoretical and Practical Research in Economic Fields, 15 (4), 798. https://doi.org/10.14505/tpref.v15.4(32).02
  5. Grewal, D., Hulland, J., Kopalle, P. K., Karahanna, E. (2019). The future of technology and marketing: a multidisciplinary perspective. Journal of the Academy of Marketing Science, 48 (1), 1–8. https://doi.org/10.1007/s11747-019-00711-4
  6. Zimmerman, F. M. (1989). Managing a successful turnaround. Long Range Planning, 22 (3), 105–124. https://doi.org/10.1016/0024-6301(89)90013-7
  7. Edeling, A., Srinivasan, S., Hanssens, D. M. (2021). The marketing-finance interface: A new integrative review of metrics, methods, and findings and an agenda for future research. International Journal of Research in Marketing, 38 (4), 857–876. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.09.005
  8. Bergh, D. (1998). Product-market uncertainty, portfolio restructuring, and performance: An information-processing and resource-based view. Journal of Management, 24 (2), 135–155. https://doi.org/10.1016/s0149-2063(99)80057-9
  9. Chen, J.-S., Khiêm, M. Đ., Tsou, H.-T. (2023). Digital organisational restructuring on business value creation in SMEs during the COVID-19 pandemic. Technology Analysis & Strategic Management, 36 (12), 4036–4051. https://doi.org/10.1080/09537325.2023.2239378
  10. Sintani, L., Ridwan, R., Kadeni, K., Savitri, S., Ahsan, M. (2023). Understanding marketing strategy and value creation in the era of business competition. International Journal of Business, Economics & Management, 6 (1), 69–77. https://doi.org/10.21744/ijbem.v6n1.2087
  11. Ma, X., Gu, X. (2024). New marketing strategy model of E-commerce enterprises in the era of digital economy. Heliyon, 10 (8), e29038. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e29038
  12. Ciampi, F., Cillo, V., Fiano, F. (2018). Combining Kohonen maps and prior payment behavior for small enterprise default prediction. Small Business Economics, 54 (4), 1007–1039. https://doi.org/10.1007/s11187-018-0117-2
  13. Purbasari, I. Y., Puspaningrum, E. Y., Putra, A. B. S. (2020). Using Self-Organizing Map (SOM) for Clustering and Visualization of New Students based on Grades. Journal of Physics: Conference Series, 1569 (2), 022037. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1569/2/022037
  14. Winston, J. J., Hemanth, D. J., Angelopoulou, A., Kapetanios, E. (2019). Iris Image Recognition using Optimized Kohonen Self Organizing Neural Network. 9th International Conference on Imaging for Crime Detection and Prevention (ICDP-2019), 13 (74-79). https://doi.org/10.1049/cp.2019.1171
  15. Skuratov, V., Kuzmin, K., Nelin, I., Sedankin, M. (2019). Application of kohonen neural networks to search for regions of interest in the detection and recognition of objects. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (9 (99)), 41–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.166887
  16. Sofía, O., Lisana, B. M., Hernán, V., Maria, B. G. (2020). A Regional Kohonen Map of Financial Inclusion and Related Macroeconomic Variables. Economic Computation And Economic Cybernetics Studies And Research, 54 (3/2020), 179–195. https://doi.org/10.24818/18423264/54.3.20.11
  17. Makedon, V., Trachova, D., Myronchuk, V., Opalchuk, R., Davydenko, O. (2024). The Development and Characteristics of Sustainable Finance. Achieving Sustainable Business Through AI, Technology Education and Computer Science, 373–382. https://doi.org/10.1007/978-3-031-73632-2_31
  18. Ebuzoeme, F. C. (2024). Marketing Strategies and Sales Performance of a Manufacturing Company. International Journal of Current Science Research and Review, 07 (09). https://doi.org/10.47191/ijcsrr/v7-i9-36
  19. Bolton, R., Gustafsson, A., McColl-Kennedy, J., J. Sirianni, N., K. Tse, D. (2014). Small details that make big differences. Journal of Service Management, 25 (2), 253–274. https://doi.org/10.1108/josm-01-2014-0034
  20. Evans, R. T., Chitnomrath, T., Christopher, T. (2013). Successful turnaround strategy: Thailand evidence. Journal of Accounting in Emerging Economies, 3 (2), 115–124. https://doi.org/10.1108/20421161311288848
  21. Metelenko, N. G., Kovalenko, O. V., Makedon, V., Merzhynskyi, Y. K., Rudych, A. I. (2019). Infrastructure security of formation and development of sectoral corporate clusters. Journal of Security and Sustainability Issues, 9 (1), 77–89. https://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(7)
  22. Müller, J. M., Buliga, O., Voigt, K.-I. (2021). The role of absorptive capacity and innovation strategy in the design of industry 4.0 business Models - A comparison between SMEs and large enterprises. European Management Journal, 39 (3), 333–343. https://doi.org/10.1016/j.emj.2020.01.002
  23. Umar, M. A. (2023). Corporate Restructuring. International Journal of Strategic Decision Sciences, 14 (1), 1–11. https://doi.org/10.4018/ijsds.319974
  24. Ramos, R., Rita, P., Vong, C. (2023). Mapping research in marketing: trends, influential papers and agenda for future research. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 28 (2), 187–206. https://doi.org/10.1108/sjme-10-2022-0221
  25. McGrath, P. J. (2024). Human resource management practices in corporate restructuring: a review and agenda for future research. Personnel Review. https://doi.org/10.1108/pr-02-2024-0159
  26. Sozuer, S., Carpenter, G. S., Kopalle, P. K., McAlister, L. M., Lehmann, D. R. (2020). The past, present, and future of marketing strategy. Marketing Letters, 31 (2-3), 163–174. https://doi.org/10.1007/s11002-020-09529-5
  27. Moorman, C., van Heerde, H. J., Moreau, C. P., Palmatier, R. W. (2023). Marketing in the Health Care Sector: Disrupted Exchanges and New Research Directions. Journal of Marketing, 88 (1), 1–14. https://doi.org/10.1177/00222429231213154
  28. Varadarajan, R. (2009). Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition, fundamental issues and foundational premises. Journal of the Academy of Marketing Science, 38 (2), 119–140. https://doi.org/10.1007/s11747-009-0176-7
  29. Makedon, V., Kostyshyna, T., Tuzhylkina, O., Stepanova, L., Filippov, V. (2019). Ensuring the efficiency of integration processes in the international corporate sector on the basis of strategic management. Academy of Strategic Management Journal, 18 (1). Available at: https://www.abacademies.org/articles/Ensuring-the-efficiency-of-integration-processes-in-the-international-corporate-sector-on-the-basis-of-strategic-management-1939-6104-18-SI-1-452.pdf
  30. Wang, X., Bendle, N., Pan, Y. (2024). Beyond text: Marketing strategy in a world turned upside down. Journal of the Academy of Marketing Science, 52 (4), 939–954. https://doi.org/10.1007/s11747-023-01000-x
  31. Ukrainian Association of enterprises of textile & leather industry. Available at: https://ukrlegprom.org/en/
Синхронізація маркетингових стратегій з реструктуризацією підприємства

Опубліковано

2025-04-22

Як цитувати

Македон, В. В., M’ячин В. Г., Сокол, П. М., & Гордійчук, С. М. (2025). Синхронізація маркетингових стратегій з реструктуризацією підприємства. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (134), 71–81. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.326377

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології