Визначення впливу нових аеропортів на схеми переміщення пасажирів: дослідження регіонального зв’язку
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.326776Ключові слова:
багатоаеропортна система, переваги пасажирів, регіональний розподіл повітряного руху, транспортна інфраструктураАнотація
У цій роботі досліджується вплив нещодавно побудованого аеропорту Кедірі на моделі авіапересування пасажирів у Східній Яві, зосереджуючись на його впливі на існуючі аеропорти Джуанда та Абдулрахман Салех. У дослідженні розглядається проблема завантаженості цих основних аеропортів і досліджується потенціал перерозподілу пасажирів із відкриттям нового аеропорту. Використовуючи методи заявлених переваг, у цій роботі досліджується, як варіації вартості поїздки та часу впливають на вибір пасажирів між аеропортами та їх схеми пересадок.
Результати показують, що аеропорт Кедірі завдяки покращеній доступності та якості обслуговування має значний потенціал для відволікання пасажиропотоку від Джуанди та Абдулрахмана Салеха. Прогнози показують, що до 2024 року Кедірі зможе охопити до 42 % пасажиропотоку, який зараз зосереджено в цих основних аеропортах, значно зменшивши затори в основних аеропортах. Крім того, дослідження показує, що впровадження багатоаеропортної системи (БАС) може ефективно керувати цим перерозподілом, оптимізуючи використання регіональних аеропортів і підвищуючи загальне підключення по всій Східній Яві.
Отримані дані дають цінну інформацію про стратегічне планування мережі аеропортів і підкреслюють роль Кедірі в підвищенні регіональної мобільності та підтримці економічного зростання. Ці результати дуже актуальні для планування інфраструктури, де БАС можна використовувати для оптимізації роботи аеропорту та забезпечення сталого зростання
Посилання
- Qi, Y., Wei, W., Han, R. (2020). Research on Regional Multi-Airport Passenger Source Competition Based on Hotelling Model. Resilience and Sustainable Transportation Systems, 237–245. https://doi.org/10.1061/9780784482902.027
- Baker, D., Merkert, R., Kamruzzaman, Md. (2015). Regional aviation and economic growth: cointegration and causality analysis in Australia. Journal of Transport Geography, 43, 140–150. https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2015.02.001
- Zhou, Z., Li, Y. (2024). Research on the Influence of Ten-Million-Level Airports on Regional Economic Growth. The Proceedings of the 11th International Conference on Traffic and Transportation Studies, 347–355. https://doi.org/10.1007/978-981-97-9644-1_37
- Song, K.-H., Suh, W. (2022). Perceptions on Regional Benefit of Airport Development and Operation. Applied Sciences, 12 (9), 4340. https://doi.org/10.3390/app12094340
- Miftahulkhair, M., Arifin, M. Z., Sutikno, F. R. (2024). Effects of using lannea coromandelica gum and coal waste in hot mix asphalt pavement on vehicle overloading. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1416 (1), 012042. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1416/1/012042
- Damayanti, F. A. P., Arifin, M. Z., Sutikno, F. R., Miftahulkhair, M. (2024). Identifying the vehicle accident models based on driving behavior factors using structural equation modeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (129)), 85–93. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.306781
- Putranto, A. W., Arifin, M. Z., Sutikno, F. R., Bowoputro, H., Miftahulkhair, M. (2025). Modeling of carbon monoxide emission dispersion of vehicles in Malang city using AERMOD. EUREKA: Physics and Engineering, 2, 188–198. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2025.003653
- Ariati, A., Arifin, M. Z., Sutikno, F. R., Bowoputro, H., Miftahulkhair, M. (2024). Identifying the influence of traffic management on vehicle emissions and the distribution of air dispersion in the Makassar port area. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (10 (129)), 84–91. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.307037
- Eie, W.-Y., Hong, J., Park, D. (2019). Evaluating the Competitiveness for Major International Airports in Northeast Asia. KSCE Journal of Civil Engineering, 23 (2), 844–849. https://doi.org/10.1007/s12205-018-0254-9
- Beria, P., Laurino, A., Nadia Postorino, M. (2017). Low-Cost Carriers and Airports: A Complex Relationship. The Economics of Airport Operations, 361–386. https://doi.org/10.1108/s2212-160920170000006014
- Budd, L., Ison, S., Budd, T. (2016). Improving the environmental performance of airport surface access in the UK: The role of public transport. Research in Transportation Economics, 59, 185–195. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2016.04.013
- Bonnefoy, P. A., de Neufville, R., Hansman, R. J. (2010). Evolution and Development of Multiairport Systems: Worldwide Perspective. Journal of Transportation Engineering, 136 (11), 1021–1029. https://doi.org/10.1061/(asce)0733-947x(2010)136:11(1021)
- de Paula, R. O., Silva, L. R., Vilela, M. L., Cruz, R. O. M. (2019). Forecasting passenger movement for Brazilian airports network based on the segregation of primary and secondary demand applied to Brazilian civil aviation policies planning. Transport Policy, 77, 23–29. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2019.02.003
- Liu, S., Wang, S., Hu, M., Yang, L., Liu, L., Wang, Y. (2024). Allocating New Slots in a Multi-Airport System Based on Capacity Expansion. Aerospace, 11 (12), 1000. https://doi.org/10.3390/aerospace11121000
- Gupta, S., Vovsha, P., Donnelly, R. (2008). Air Passenger Preferences for Choice of Airport and Ground Access Mode in the New York City Metropolitan Region. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2042 (1), 3–11. https://doi.org/10.3141/2042-01
- Das, A. K., Kumar Bardhan, A., Fageda, X. (2022). What is driving the passenger demand on new regional air routes in India: A study using the gravity model. Case Studies on Transport Policy, 10 (1), 637–646. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2022.01.024
- Conventz, S., Thierstein, A. (2014). The spatial distribution of airport-related economic activity: Where are the jobs? Airports, Cities and Regions, 43–60. https://doi.org/10.4324/9780203798829-10
- Dolman, N., Vorage, P. (2019). Preparing Singapore Changi Airport for the effects of climate change. Journal of Airport Management, 14 (1), 54. https://doi.org/10.69554/vetc9210
- Murniati, Wenzano, P. P. (2024). Impact of Transportation Infrastructure on Tourism Development: Analyzing Factors Influencing Visit Decisions and Economic Welfare Improvement. Pakistan Journal of Life and Social Sciences (PJLSS), 22 (2). https://doi.org/10.57239/pjlss-2024-22.2.00818
- Sperry, B. R., Larson, S., Leucinger, D., Janowiak, S., Morgan, C. A. (2012). Intercity Passenger Rail Access to Airports. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2300 (1), 22–30. https://doi.org/10.3141/2300-03
- Hou, S., Zhang, Z., Peng, J., Chen, X. (2025). Multi-airport system management strategies considering air-rail intermodality and social welfare. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 194, 103882. https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103882
- Cheung, T. K.-Y., Wong, W., Zhang, A., Wu, Y. (2020). Spatial panel model for examining airport relationships within multi-airport regions. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 133, 148–163. https://doi.org/10.1016/j.tra.2019.12.011
- Henke, R., Lammering, T., Anton, E. (2010). Impact of an Innovative Quiet Regional Aircraft on the Air Transportation System. Journal of Aircraft, 47 (3), 875–886. https://doi.org/10.2514/1.45785
- Pinon, O. J., Garcia, E., Mavris, D. (2010). Development of an options-based approach to the selection of adaptable and airport capacity-enhancing technology portfolios. 27th Congress of International Council of the Aeronautical Sciences. Available at: https://www.icas.org/icas_archive/ICAS2010/PAPERS/079.PDF
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Alifia Dian Khoiriani, Ludfi Djakfar, Agus Dwi Wicaksono, Muh Miftahulkhair

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






