Рішення щодо цифрового підприємництва в індонезійських малих підприємствах, керованих жінками: інтегроване моделювання структурних рівнянь трансформації, навичок, інновацій та поведінкового наміру

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.330229

Ключові слова:

цифрова трансформація, навички, інновації, поведінкові наміри, підприємництво, МСП, жінки, технології, стратегія, політика

Анотація

Об'єктом цього дослідження є малі та середні підприємства (МСП), очолювані жінками, розташовані у п'яти районах міста Соло, Індонезія. Малі та середні підприємства (МСП) очолювані жінками в Індонезії стикаються з невирішеними прогалинами в розумінні того, як цифрова трансформація (ЦТ), тверді та м'які навички (ТМН) та інноваційні цифрові ідеї (ІЦІ) впливають на поведінкові наміри (ПН) та рішення щодо цифрового підприємництва (РЦП). Для вирішення цієї проблеми було використано комплексну структуру моделювання структурних рівнянь (МСР) для аналізу впливу ЦТ, ТМН та ІЦІ на ПН та РЦП. Результати дослідження показують, що ЦТ зміцнює ПН та безпосередньо керує РЦП. Навпаки, ТМН та ІЦІ значно посилюють ПН, слугуючи важливим конструктом, який перетворює ТМН та ІЦІ на конкретні рішення. ПН стало основним визначальним фактором вибору цифрового підприємництва, підкреслюючи, що розвиток компетенцій та інновації повинні доповнюватися заходами, що сприяють відданості, проактивності та стратегічній підготовці. ЦТ, ТМН та ІЦІ значно посилюють ПН, основний рушій РЦП, за допомогою ЦТ. Модель пояснила 79,1% дисперсії ПН та 57,3% дисперсії РЦП з високою прогностичною релевантністю (Q2 > 0,35). Базова модель пояснює значну частку дисперсії в ПН та РЦП, підтверджуючи надійність та валідність використаних конструктів. Ці висновки підкреслюють, що малі та середні підприємства (МСП), керовані жінками, можуть ефективно впроваджувати та підтримувати цифрові ініціативи в рамках сприятливих політичних рамок та цільових навчальних програм, зосереджених на трансформації, керованій лідерством, комплексному розвитку навичок та семінарах з генерування ідей. Ця модель SEM пропонує практикам та політикам практичний посібник з визначення пріоритетів втручань, що підвищують цифрову готовність та підприємницькі наміри серед жінок-підприємців в Індонезії та аналогічних контекстах країн, що розвиваються

Біографії авторів

Handojo Wibawanto Soetikno, Universitas Tarumanagara

Master of Management Science

Department of Doctoral Management Science

Haris Maupa, Hasanuddin University

Doctor of Management Science, Professor, Head of Department

Department of Doctoral Management Science

Hadi Cahyadi, Universitas Tarumanagara

Doctor of Management Science, Associate Professor

Department of Doctoral Management Science

Посилання

  1. Deng, W., Orbes, I., Ma, P. (2024). Necessity- and opportunity-based female entrepreneurship across countries: The configurational impact of country-level institutions. Journal of International Management, 30 (4), 101160. https://doi.org/10.1016/j.intman.2024.101160
  2. Abou-Shouk, M. A., Mannaa, M. T., Elbaz, A. M. (2021). Women’s empowerment and tourism development: A cross-country study. Tourism Management Perspectives, 37, 100782. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100782
  3. Chen, A., Li, L., Shahid, W. (2024). Digital transformation as the driving force for sustainable business performance: A moderated mediation model of market-driven business model innovation and digital leadership capabilities. Heliyon, 10 (8), e29509. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e29509
  4. Singh, P. (2024). Beyond the basics: Exploring the impact of social media marketing enablers on business success. Heliyon, 10 (5), e26435. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26435
  5. Marino-Romero, J. A., Palos-Sánchez, P. R., Velicia-Martín, F. (2024). Evolution of digital transformation in SMEs management through a bibliometric analysis. Technological Forecasting and Social Change, 199, 123014. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.123014
  6. Sandoval-Gómez, R. J., Álvarez-Cedillo, J. A., Castellanos-Sanchez, E. I., Álvarez-Sánchez, T., Perez-Garcia, R. (2023). Development of a technological innovation and social entrepreneurship training program to generate services in a Mexican public entity. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (126)), 74–87. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289753
  7. Day, S. J., Fan, X., Shou, Y. (2024). Digital technology use decisions by micro- and small-sized complementors in ecosystems: The influence of subjective norms. Technological Forecasting and Social Change, 206, 123579. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2024.123579
  8. Nguyen, T. T., Tran, T. N. H., Do, T. H. M., Dinh, T. K. L., Nguyen, T. U. N., Dang, T. M. K. (2024). Digital literacy, online security behaviors and E-payment intention. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 10 (2), 100292. https://doi.org/10.1016/j.joitmc.2024.100292
  9. Bachmann, N., Rose, R., Maul, V., Hölzle, K. (2024). What makes for future entrepreneurs? The role of digital competencies for entrepreneurial intention. Journal of Business Research, 174, 114481. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114481
  10. Garcez, A., Franco, M., Silva, R. (2023). The influence of the pillars of digital academic entrepreneurship on university students’ entrepreneurial intention. European Journal of Innovation Management, 28 (2), 210–234. https://doi.org/10.1108/ejim-01-2023-0051
  11. Sufyan, M., Degbey, W. Y., Glavee-Geo, R., Zoogah, B. D. (2023). Transnational digital entrepreneurship and enterprise effectiveness: A micro-foundational perspective. Journal of Business Research, 160, 113802. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.113802
  12. Sedera, D., Tan, C.-W., Xu, D. (2022). Digital business transformation in innovation and entrepreneurship. Information & Management, 59 (3), 103620. https://doi.org/10.1016/j.im.2022.103620
  13. Vatankhah, S., Bamshad, V., Altinay, L., De Vita, G. (2023). Understanding business model development through the lens of complexity theory: Enablers and barriers. Journal of Business Research, 155, 113350. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113350
  14. Wu, J., Qu, X., Sheng, L., Chu, W. (2024). Uncovering the dynamics of enterprises digital transformation research: A comparative review on literature before and after the COVID-19 pandemic. Heliyon, 10 (5), e26986. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26986
  15. Dabbous, A., Barakat, K. A., Kraus, S. (2023). The impact of digitalization on entrepreneurial activity and sustainable competitiveness: A panel data analysis. Technology in Society, 73, 102224. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2023.102224
  16. Ismail, M. N., Wan Hussain, W. M. H. (2024). Mapping digital entrepreneurial intention: A comprehensive bibliometric study. Heliyon, 10 (20), e38988. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e38988
  17. Gliga, G., Evers, N. (2023). Marketing capability development through networking – An entrepreneurial marketing perspective. Journal of Business Research, 156, 113472. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113472
  18. Jiang, H., Sohail, F. (2023). Skill-biased entrepreneurial decline. Review of Economic Dynamics, 48, 18–44. https://doi.org/10.1016/j.red.2022.03.004
  19. Iglesias-Sánchez, P. P., Fayolle, A., Jambrino-Maldonado, C., de las Heras-Pedrosa, C. (2022). Open innovation for entrepreneurial opportunities: how can stakeholder involvement foster new products in science and technology-based start-ups? Heliyon, 8 (12), e11897. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e11897
  20. Al-Mamary, Y. H. S., Alraja, M. M. (2022). Understanding entrepreneurship intention and behavior in the light of TPB model from the digital entrepreneurship perspective. International Journal of Information Management Data Insights, 2 (2), 100106. https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2022.100106
  21. Reuschke, D., Mason, C., Syrett, S. (2022). Digital futures of small businesses and entrepreneurial opportunity. Futures, 135, 102877. https://doi.org/10.1016/j.futures.2021.102877
  22. Hair, J., Alamer, A. (2022). Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) in second language and education research: Guidelines using an applied example. Research Methods in Applied Linguistics, 1 (3), 100027. https://doi.org/10.1016/j.rmal.2022.100027
  23. Voorhees, C. M., Brady, M. K., Calantone, R., Ramirez, E. (2015). Discriminant validity testing in marketing: an analysis, causes for concern, and proposed remedies. Journal of the Academy of Marketing Science, 44 (1), 119–134. https://doi.org/10.1007/s11747-015-0455-4
  24. Priyono, A., Moin, A., Putri, V. N. A. O. (2020). Identifying Digital Transformation Paths in the Business Model of SMEs during the COVID-19 Pandemic. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6 (4), 104. https://doi.org/10.3390/joitmc6040104
  25. Tseng, T. H., Wang, Y.-M., Lin, H.-H., Lin, S., Wang, Y.-S., Tsai, T.-H. (2022). Relationships between locus of control, theory of planned behavior, and cyber entrepreneurial intention: The moderating role of cyber entrepreneurship education. The International Journal of Management Education, 20 (3), 100682. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2022.100682
  26. Costa Melo, Dr. I., Queiroz, G. A., Alves Junior, P. N., Sousa, T. B. de, Yushimito, W. F., Pereira, J. (2023). Sustainable digital transformation in small and medium enterprises (SMEs): A review on performance. Heliyon, 9 (3), e13908. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e13908
  27. Herhausen, D., Miočević, D., Morgan, R. E., Kleijnen, M. H. P. (2020). The digital marketing capabilities gap. Industrial Marketing Management, 90, 276–290. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.07.022
  28. Opland, L. E., Pappas, I. O., Engesmo, J., Jaccheri, L. (2022). Employee-driven digital innovation: A systematic review and a research agenda. Journal of Business Research, 143, 255–271. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.01.038
  29. Saarikko, T., Westergren, U. H., Blomquist, T. (2020). Digital transformation: Five recommendations for the digitally conscious firm. Business Horizons, 63 (6), 825–839. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2020.07.005
Рішення щодо цифрового підприємництва в індонезійських малих підприємствах, керованих жінками: інтегроване моделювання структурних рівнянь трансформації, навичок, інновацій та поведінкового наміру

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Soetikno, H. W., Maupa, H., & Cahyadi, H. (2025). Рішення щодо цифрового підприємництва в індонезійських малих підприємствах, керованих жінками: інтегроване моделювання структурних рівнянь трансформації, навичок, інновацій та поведінкового наміру. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (135), 60–67. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.330229

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології