Розробка імітаційної моделі роботи транспортного підприємства при перевезенні різних видів вантажів у міжнародному сполученні
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.337913Ключові слова:
транспортне підприємство, міжнародні перевезення, імітаційна модель, автотранспортний засібАнотація
Об’єктом дослідження є процес організації та планування роботи транспортного підприємства при перевезенні генеральних, небезпечних та негабаритних вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні.
Проблема, що вирішувалася, обумовлена потребою у розробці рекомендацій щодо визначення необхідної кількості персоналу та тривалості надання транспортних послуг в залежності від виду вантажу, що надходить на обслуговування.
Розроблено та реалізовано імітаційну модель роботи транспортного підприємства при організації міжнародних автомобільних перевезень в пакеті автоматизації імітаційного моделювання GPSS World. Модель передбачає визначення тривалості транспортного обслуговування та планування кадрового забезпечення транспортного підприємства за функціональним розподілом праці.
При розробці моделі враховано тривалість виконання видів робіт, які забезпечуються фахівцями транспортного підприємства при перевезенні генеральних, небезпечних та негабаритних вантажів.
Окрім цього, в моделі враховано імовірність виникнення помилок та затримок на кожному етапі обслуговування. Також передбачено середню тривалість затримки при виникненні помилок, що дозволить встановити додатковий час залучення окремого фахівця до їх усунення.
Застосування розробленої моделі на практиці дозволить власникам транспортних підприємств організовувати бізнес-процеси в залежності від наявного типу рухомого складу. Також це дасть можливість визначати оптимальну кількість фахівців різного профілю, необхідну для організації транспортного обслуговування замовника.
При цьому тривалість транспортного обслуговування при доставці різних видів вантажів скоротиться на 8–14%, а кількість фахівців транспортного підприємства на 10–15%, в свою чергу пропускна спроможність зросте на 7–16%.
Посилання
- Łukasik, Z., Kuśmińska-Fijałkowska, A., Olszańska, S. (2021). The impact of the organisation of transport processes on the efficient use of a fleet of vehicles. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 110, 87–95. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2021.110.7
- Krzyżewska, I. (2021). Problems in the organisation of the transport process on the international market. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 112, 113–123. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2021.112.7.9
- Volobuyeva, T., Syrota, V., Mastepan, S., Mastepan, M. (2024). Formation of the conditions for the effective functioning of the transportation system of the road transport enterprise. Journal of Mechanical Engineering and Transport, 19 (1), 21–28. https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-21-28
- Owczarek, P., Brzeziński, M., Zelkowski, J. (2022). Evaluation of light commercial vehicles operation process in a transport company using the regression modelling method. Eksploatacja i Niezawodność – Maintenance and Reliability, 24 (3), 522–531. https://doi.org/10.17531/ein.2022.3.13
- Kanj, H., Kulaglic, A., Aly, W. H. F., Al-Tarawneh, M. A. B., Safi, K., Kanj, S., Flaus, J.-M. (2025). Agent-based risk analysis model for road transportation of dangerous goods. Results in Engineering, 25, 103944. https://doi.org/10.1016/j.rineng.2025.103944
- Kubasakova, I., Senko, S. (2020). Simulation of Goods Transport. Research and the Future of Telematics. Springer International Publishing, 296–305. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59270-7_22
- Álvarez, P., Serrano-Hernandez, A., Lerga, I., Faulin, J. (2024). Optimizing freight delivery routes: The time-distance dilemma. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 190, 104283. https://doi.org/10.1016/j.tra.2024.104283
- Tresca, G., Salem, H., Cavone, G., Zgaya-Biau, H., Ben-Othman, S., Hammadi, S., Dotoli, M. (2025). A Matheuristic Approach for Delivery Planning and Dynamic Vehicle Routing in Logistics 4.0. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 22, 3345–3365. https://doi.org/10.1109/tase.2024.3393507
- Hrušovský, M., Demir, E., Jammernegg, W., Van Woensel, T. (2021). Real-time disruption management approach for intermodal freight transportation. Journal of Cleaner Production, 280, 124826. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.124826
- Popa, C. (2022). The analysis of freight forwarding services using the business process modelling tools. Scientific Bulletin of Naval Academy, XXV (2), 110–116. https://doi.org/10.21279/1454-864x-22-i2-011
- Vorkut, T., Volynets, L. (2024). Devising a method for assessing the efficiency in managing logistics operations of motor transport enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (132)), 17–24. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.317567
- Lebid, I., Luzhanska, N., Lebid, I., Mazurenko, A., Roi, M., Mykhailenko, I. et al. (2024). Construction of a simulation model of the work of a transport and forwarding enterprise in organizing multimodal cargo transportation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (132)), 6–16. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.316568
- GPSS World Reference Manual (2001). Minuteman Software. Holly Springs NC, 305. Available at: https://athena.ecs.csus.edu/~mitchell/csc148/gpssW/Reference%20Manual/reference_manual.htm
- Lebid, I., Luzhanska, N., Lebid, I., Mazurenko, A., Halona, I., Horban, A. et al. (2023). Construction of a simulation model of goods delivery in international road transportation taking into account the functioning efficiency of logistics supply chain. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (123)), 57–67. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.280886
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ievgenii Lebid, Nataliia Luzhanska, Iryna Lebid, Alexander Mazurenko, Inesa Halona, Oleksii Tihov

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






