Game method application efficiency for speed and power capability development of trampoline athletes at the initial training stage
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.004Keywords:
game method, speed and power capability, trampoline athletes, initial training stage, testingAbstract
Alfia Deineko
Purpose: to prove the effectiveness of using the game method for speed and power capability development of trampoline athletes at the initial training stage.
Material & Methods: in the article the materials of the research that was carried out with the help of pedagogical testing of trampoliners of 7–8 years on the basis of the Children and Youth Sports School No. 7, Trampoline Department of Kharkov.
Results: conducted pedagogical experiment showed the effectiveness of the developed methodology for the development of speed-strength abilities of trampoline athletes at the initial training stage using the game method. Conclusion: results of the experiment confirm the importance of the use of the game method for the development of speed-strength abilities in the initial training of young trampolines, which further affects the level of their technical preparedness and the effectiveness of competition activities.
References
Бойченко, Н.В., Машкевич, П.Е. (2013), "Подвижные игры в подготовке юных борцов", Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, ХНПУ, Белгород-Харьков-Красноярск-Москва, Харьков, С. 59-62.
Волков, Л.В. (2002), Теория и методика детского и юношеского спорта, Олимпийская литература, Киев.
Дейнеко, А.Х., Красова, И.В. (2015), Комплексы общеразвивающих упражнений в системе физического воспитания, ХГАФК, Харьков.
Клепцова, Т.Н. (2013), "Основное значение подвижных спортивных игр в формировании здорового образа жизни", Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, ХНПУ, Белгород-Харьков-Красноярск-Москва, Харьков, С. 157-159.
Курамшин, Ю.Ф. (2003), Теория и методика физической культуры, Советский спорт, Москва.
Международная Федерация гимнастики (2017), Правила соревнований FIG 2017–2020. Прыжки на батуте, акробатической дорожке и двойном минитрампе, режим доступа: http://www.fig-gymnastics.com/publicdir/rules/files/tra/TRA-CoP_2017-2020-r.pdf
Міністерство молоді та спорту України (1999), Стрибки на батуті: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності, Київ.
Платонов, В.Н. (2004), Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Том 4. Учебник для студ. выс. уч. зав. физ. восп. и спорта, Олимпийская література, Киев.
Сутула, В.О., Дейнеко, А.Х. (2015), Основна гімнастика в школі (5–6 класи), ХДАФК, Харків.
Ториев, А.Ш. (2013), "Игровые методы в физическом воспитании", Педагогика: традиции и инновации: материалы III междунар. науч. конф. (г. Челябинск, апрель 2013 г.), Челябинск, С. 102-103.
Холодов, Ж.К., Кузнецов, В.С. (2002), Теория и методика физического воспитания и спорта, Академия, Москва.
Шяин, Б.М. (2007), Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1, Навчальна книга-Богдан, Тернопіль.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Альфія Дейнеко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.