Substantiation of methodological approaches to compiling complex recreational programs
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.001Keywords:
recreation, rehabilitation, schoolchildren, comprehensive programsAbstract
Purpose: substantiation of methodological approaches to compiling up recreational programs, as a form of activity of a specialist in the field of physical education.
Material & Methods: analysis of available literature and system analysis.
Results: analysis of the peculiarities of recreation and health improvement allowed substantiating the content of the corresponding recreational and recreational programs.
Conclusions: the core of these programs should be a modified mode of the day, a significant place in them occupies food and motor activity. The organization of recreation and health improvement of children belonging to 1–2 groups of health also needs to make changes and additions that take into account the state of health, the fulfillment of hygiene requirements, and the correction of the main components of recreational and recreational systems. This will ensure adequate and effective optimization of schoolchildren's health.
References
Ажиппо, А.Ю., Артемьева, Г.П., Бурень, Н.В. и др. (2016), "Проблемы оздоровительной физической культуры на данном этапе преобразования системы физического воспитания", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(51), С. 7-14, doi: 10.15391/snsv.2016-1.001.
Ажиппо, О.Ю. (2016), "Модель залучення дітей та молоді до фізкультурно-спортивної дозвіллєвої діяльності", Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, № 1(29), С. 23-27.
Верховна Рада України (2008), "Про оздоровлення та відпочинок дітей", Закон України № 375-VI, Відомості Верховної Ради України (ВВР), № 45, ст. 313.
Коренєв, М.М., Даниленко, Г.М., Лінський, І.В. (2011), "Медико-соціальні основи охорони і зміцнення здоров’я підростаючого покоління", Якість життя як критерій оцінки здоров’я дітей і підлітків: Матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю, Харків, С. 64-66.
Міністерство молоді та спорту України (2010), Молодь за здоровий спосіб життя: щорічна доповідь Президенту України, ВР України, КМ України про становище молоді в Україні (за підсумками 2009 р.), Київ.
Муравов, И.В., Булич, Э.Г., Вовченко, В.В., Квачков, В.А. (2009), "Вверх по лестнице, ведущей вниз: снижение потенциальных возможностей растущего организма", Медико-екологічні та соціально-гігієнічні проблеми збереження здоров’я дітей в Україні: Збірка науково-практичної конференції з міжнародною участю, Київ, С. 230-239.
Беседина, А.А., Коренев, Н.М., Подригало, Л.В. (1993), Организация оздоровления школьников, подвергшихся радиационному воздействию, в летних лагерях санаторного типа: Методические рекомендации, Харьков.
Подригало, Л.В., Пашкевич, С.А., Галашко, Н.И. (2011), "Социально-экономическая обусловленность перестройки подготовки специалистов по физической культуре", Проблемы физкультурного образования: содержание, направленность, методика, организация: Матер. второго междунар. науч. конгресса, Изд-во БФУ им. И. Канта, Калининград, С. 104-106.
Славин, М.Б. (1989), Методы системного анализа в медицинских исследованиях, Медицина, Москва.
Aghyppo, Alexandr, Tkachov, Sergij & Orlenko, Olena (2016), "Role of physical education on the formation of a healthy lifestyle outside of school hours", Journal of Physical Education and Sport, No. 16(2), pp. 335-339.
Platonova, A.G., Podrigalo, L.V. & Sokol, K.M. (2013), "Rational for the use of children’s motor activity as a criterion for the effectiveness of rehabilitation and recreation", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, Vol. 11, pp. 72-76, doi:10.6084/m9.figshare.817929.
Podrigalo, L.V., Platonova, A.G. & Cieślicka, M. (2013), "Comparative analysis of vitamin status of schoolchildren in recreational period", Physical education of students, Vol. 5, pp. 79-82, doi:10.6084/m9.figshare.771201.
American Academy of Pediatrics (1987), School Health, A Guide for Health Professionals, Jerry Newton (Ed.), Amer Academy of Pediatrics; Revised edition (June 1987), ISBN-10: 0910761140, ISBN-13: 978-0910761147.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Oleksandr Aghyppo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.