Author's program from combined shaping as a means of improving the physical preparedness of female students
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.006Keywords:
physical education, physical preparedness, program, students, combined shapingAbstract
Anastasiia Demchenko
Purpose: to improve the level of physical preparedness of female students aged 17–20 by means of combined shaping.
Material & Methods: the following research methods were used: analysis and generalization of literary sources, pedagogical experiment, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. The experiment involved 30 female students aged 17–20 years of non-special faculties of the Central State Pedagogical University named after Vladimir Vinnichenko.
Results: the author's program of sectional sessions on combined shaping for students of 17–20 years is developed. The positive effect of combined shaping on the physical fitness of female students has been revealed.
Conclusions: the program of sectional sessions on combined shaping on the dynamics of the basic indicators of the physical readiness of female students.
References
Гринько, В.М., Куделко, В.Е. (2017), “Вплив занять аеробного характеру на спеціальну витривалість студентів у групах зі спортивною спрямованістю (секційні заняття) настільний теніс”, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 5(61), С. 48-52.
Міністерство молоді та спорту України (2016), Тести і нормативи для проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України, режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0195-17#n15.
Зайцев, С.С. (2010), “Оценка факторов, определяющих отношение студентов технического вуза к занятиям физическим воспитанием”, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1, С. 21-25.
Коробко, С.В., Щербина, З.И., Куделко, В.Э., Буймистрова, Л.В., Тесленко, В.А., Павленко, Е.Е. (2003), Оценка физического состояния и физической подготовленности студентов, НФАУ, Харьков.
Косівська, А.В. (2015), “Вплив засобів шейпінгу на морфо-функціональні показники рухової функції студенток неспеціальних факультетів вищої школи”, Педагогика. Современная наука. Новый взгляд: сборник научных докладов, Часть 2, С. 79-83.
Косівська, А.В. (2016), “Покращення функціонального стану серцево-судинної системи студенток засобами шейпінгу”, Фізична культура, спорт та здоров'я нації: збірник наукових праць, № 2, С. 74-79.
Маленюк, Т.В., Косівська, А.В. (2015), “Секційні заняття – пріоритетна форма організації процесу фізичного виховання студентів (на прикладі шейпінгу)”, Педагогіка, психологія та медично-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 4, С. 38-42.
Маляр, Н.С. (2015), “Оптимізація процесу фізичного виховання студентів ВНЗ методо колового тренування”, Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Випуск 3 К2(57)15, С. 217-220.
Мартинова, Н.П. (2014), “Нові види аеробіки як засіб розвитку рухових якостей студенток вищих навчальних закладів”, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(39), С. 62-65.
Новицкая, Н.А. (2015), “Организация занятий физическим воспитанием студентов высших учебных заведений с учетом их интересов и индивидуального физического развития”, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 6(50), С. 111-116.
Пустоляков, Л.Н., Болгар, М.А. (2015), “Опанування основними засобами підвищення фізичної підготовленості, фізичної працездатності та функціонального стану здоров'я студентів за допомогою фізичних вправ”, Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Випуск 3 К2(57)15, С. 279-282.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Анастасія Демченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.