Оптимізація методики навчання поворотам юних гімнасток з урахуванням рівня розвитку здатності зберігати рівновагу
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2019-4.002Ключові слова:
художня гімнастика, гімнастки 13–15 років, здатність зберігати рівновагу, техніка виконання поворотівАнотація
Мета: обґрунтувати ефективність використання методики розвитку здатності зберігати рівновагу, яка впливає на техніку виконання поворотів спортсменок 13–15 років у художній гімнастиці.
Матеріал і методи: у досліджені прийняли участь спортсменки 13–15 років, які займаються художньою гімнастикою. Контрольна група склала 10 гімнасток і експериментальна – 10 гімнасток. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; педагогічні спостереження; педагогічне тестування рівня розвитку здатності зберігати рівновагу; метод експертного оцінювання; педагогічний експеримент; методи математичної статистики.
Результати: розроблено авторську методику розвитку здатності зберігати рівновагу юними гімнастками. Виявлено позитивний вплив використання засобів розвитку здатності зберігати рівновагу на техніку виконання поворотів спортсменками 13–15 років у художній гімнастиці.
Висновки: проведений аналіз результатів дослідження свідчить, що підвищення рівня розвитку здатності зберігати рівновагу спортсменками 13–15 років безпосередньо впливає на вдосконалення техніки виконання поворотів змагальних програм у художній гімнастиці.
Посилання
Сутула, В.О., Дейнеко, А.Х., Рябченко, О.В. (2019), «Підвищення культури виконання змагальних композицій юними гімнастками за рахунок використання нетрадиційних засобів підготовки», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(70), C.44-49, doi:10.15391/snsv.2019-2.007.
Технічний комітет з художньо гімнастики: FIG (2017), Правила змагань з художньої гімнастки (2017–2020).
Дейнеко, А.Х., Муллагільдина, А.Я., Красова, І.В. (2016), "Вдосконалення координаційних здібностей гімнасток на етапі почат¬кової підготовки в художній гімнастиці", Основи побудови тренувального процесу в циклічних видах спорту. Збірник наукових праць ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції, 24-25 березня 2016 р., ХДАФК, Харків, С. 86-89.
Дейнеко, А.Х., Красова, І.В. (2018), «Зміни рівня координаційної підготовленості гімнасток 10–12 років у результаті використання спеціальних вправ на тренажері "Bоsu Balance Trainer"», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(66), C. 19-24, doi:10.15391/snsv.2018-4.003.
Муллагильдина, А.Я. (2017), «Влияние сенсомоторной координации на техническую подготовленность юных спортсменок в художественной гимнастике», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 2(58), С. 62-66, doi:10.15391/snsv.2017-2.011
Карпенко, Л.А. (2003), Художественная гимнастика: учеб. для тренеров, преподавателей и студентов физ. культуры, Москва.
Білокопитова, Ж.А., Нестерова, Т.В., Дерюгіна, А.М., Бєзсонова, В.А. (1999), Художня гімнастика: навчальна програма для дитячо- юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих шкіл Олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності, Республіканський науково-методичний кабінет, Київ.
Коэффициент конкордации Кендела (2019), режим доступа: http://math.semestr.ru/corel/concordance.php.
Афтимичук, О., Крайждан, О. (2014), "Специфика классификации поворотов в художественной гимнастике", Фізична активність, здоров'я і спорт, № 1(15), С. 70-76.
Андрєєва, Р.І. (2011), Технологія навчання техніки вправ з обручем на основі спеціальної фізичної підготовки юних гімнасток: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту, ХДАФК, Харків, 21 c.
Батеева, Н.П., Кызим, П.Н. (2014), "Использование средств классического танца для совершенствования техники выполнения поворотов юными гимнастками", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 3(41), С. 19-22.
Сосіна, В., Довгановська, А. (2008), "Показники статичної та динаїмічної рівноваги у спортсменок високої кваліфікації, які займаються художньою гімнастикою", Сучасні проблеми розвитку теорії і методики гімнастики, С.16-19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Альфія Дейнеко, Ольга Рябченко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.