Analysis of the attitude of high school students to innovative types of motor activity in the system of school physical education
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2019-4.006Keywords:
CrossFit, high school students, system of school physical education, physical education lessonsAbstract
Tetiana Bala & Anhelina Petrova
Purpose: to study the subjective attitude of high school students to innovative types of motor activity in physical education lessons according to the questionnaire.
Material & Methods: theoretical analysis and synthesis of scientific and methodological literature, a survey and methods of mathematical statistics. The study involved 112 students in grades 10–11.
Results: it was revealed that the vast majority of schoolchildren are positive about the introduction of CrossFit into the system of school physical education, since students are dissatisfied with the content of existing physical education lessons, the main reason they note the uniformity of the educational material.
Conclusion: established a positive attitude of senior students of institutions of general secondary education on the introduction of CrossFit as an innovative means of physical education.
References
Бала, Т.М., Масляк, І.П. (2014), «Динаміка показників рівня розвитку бистроти під впливом вправ чирлідингу», Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Вип. 118, С. 14-17.
Бала, Т.М., Сванадзе, А.С. (2016), «Загальна характеристика та історичні аспекти виникнення кросфіту як виду спорту», Фізична культура, спорт та здоров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державотворення в контексті 25-річчя Незалежності України, С. 20-22.
Кузьменко, І.О. (2010), «Зміна рівня розвитку окремих координаційних здібностей школярів середніх класів під впливом спеціально спрямованих вправ», Молода спортивна наука України, Вип. 14, Т. 2, С. 124-130.
Криворучко, Н. (2017), Вплив вправ чирлідингу на фізичний стан студентів вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання та спорту, 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення, Львів, 17 с.
Леоненко, А.В., Красілов, А.Д. (2017), ″Застосування інноваційних технологій у фізичному вихованні дітей та молоді″, Молодий вчений, № 3.1 (43.1), С. 190-193.
Масляк, І.П., Мамешина, М.А., Жук, В.О. (2014), ″Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладів″, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 6(44), С. 69-72. dx.doi.org/10.15391/snsv.2014-6.013.
Ровний, А.С., Ільїн, В.М., Лизогуб, В.С., Ровна, О.О. (2015), Фізіологія спортивної діяльності, ХНАДУ.
Шестерова, Л.Є., Кузьменко, І.О. і Медведєва, А.Л. (2016), ″Рівень рухової підготовленості школярів 7–8-х класів″, Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, С. 221-228.
Azhyppo, O.Iu. & Kryvoruchko, N.V. (2016), “On the issue of increasing the interest of students in physical education”, II Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia “Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia riznykh verstv naselennia” [II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Actual Problems of Physical Education of Different Populations”], pp. 6-11.
Ashanin, V.S., Pasko, V.V., Podoliaka, O.B., Rovnyi, A.S. & Yermolaiev, V.K. (2015), "Improving complex special physical training of athletes, rugby players 16-18 years", Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No. 1(45), pp. 16–22.
Bala T.M. (2015), ″Change in the level of strength and endurance development of 5-6 grades pupils under cheerleading exercises influence″, Slobozhans'kij naukovo-sportivnij visnik, No. 3(47), pp. 14-18, doi:10.15391/snsv.2015-3.003.
Martyrosyan, A., Pasko, V., Rovnyi, A., Ashanin, V. & Mukha, V. (2017), ″An experimental program for physical education of rugby players at the stage of specialized basic training″, Slobozhans'kij naukovo-sportivnij visnik, No. 3(59), S.84-91, doi:10.15391/snsv.2017-3.015.
Yarmak, O., Galan, Y., Hakman, A., Dotsyuk, L. & Teslitskyi, Y. (2017), "The use of modern means of health improving fitness during the process of physical education of student youth", Journal of Physical Education and Sport, No. 17(3), pp. 1935-1940.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Тетяна Бала, Ангеліна Петрова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.