Дослідження показників функціонального стану тактильного аналізатора у дітей середнього шкільного віку з вадами зору

Authors

  • Ліліана Рядова Харківська державна академія фізичної культури,

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2019-6.036

Keywords:

вади зору, відчуття дотику, діти, середній шкільний вік, тактильна чутливість, функціональний стан тактильного аналізатора.

Abstract

Мета: визначити показники функціонального стану тактильної сенсорної системи в учнів середніх класів з вадами зору.

Матеріал і методи: показники тактильної чутливості визначалися за методом естезіометрії. В дослідженні прийняли участь школярі середніх класів з вадами зору комунального закладу «Харківська спеціальна загальноосвітня школа- інтернат І–ІІІ ступенів № 12» Харківської обласної ради для дітей з вадами зору.

Результати: розглядалися показники тактильної чутливості 3-ої фаланги середнього пальця кисті та середини долоні у дітей середнього шкільного віку з вадами зору.

Висновки: виявлено, що найкращі показники відчуття дотику на 3-ій фаланзі середнього пальця кисті спостерігалися у хлопців 10-го та дівчат 7-го класів; середини долоні – у хлопців 6-го та дівчат 9-го класів.

References

Абдулаев, А., Моисеенко, Е. К. (2017), ˝Изменение показателей технической подготовленности и функционального состояния тактильного анализатора волейболистов 12–13 лет на протяжении годичного макроцикла˝, Спортивные игры, № 3, С. 4–7.

Дегтерев, В. П., Кушнарёва, Г. В., Фенькина, Р. П. и др. (1988), Руководство к практическим занятиям по физиологии: Учеб. Пособие, Под ред. Г. И. Косицкого, В. А. Полянцева, Медицина, Москва, 288 с.

Заварзина, О. О., Козъяков, Р. В., Коро, Н. Р., Орлова, Е. А., Рышлякова, Н. В. (2015), Психофизиология профессиональной деятельности: Учебник и практикум для прикладного бакалавриата, Директ-Медиа, Москва-Берлин, 546 с.

Кузьменко, І. О. (2013), Розвиток координаційних здібностей школярів середніх класів з урахуванням функціонального стану сенсорних функцій: Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту: спец. 24.00.02 – «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення», ХДАФК, Харків, 20 с.

Маркова, Т. О., Репш, Н. В. (2013), Сенсорные системы человека: Учебное пособие, ФГАОУ ВПО ДВФУ (Школа педагогики), Уссурийск, Ч. I, 36 с.

Моисеенко, Е. К. (2014), ˝Влияние специально направленных упражнений на функциональное состояние сенсорных систем и двигательную подготовленность детей дошкольного возраста˝, Спортивные игры, № 10, С. 91–97.

Ножкина, Т. В., Пивоварова, И. А., Прусова, Н. В. (2017), Общая психология: Учебное пособие [Электронная книга], 470 с

Ровний, А. С. (2001), ˝Механізм сенсорного контролю точних рухів спортсменів протягом тренувального заняття˝, Теорія і методика фізичного виховання і спорту, № 1, С. 31–34.

Claussen, C. F., Franz, B. (2006), Contemporary and practical neurootology, Solvay, Hannover, 410 p.

Maslyak, I. (2015), ˝Influence of specially directed exercises on separate functions of sensor-based systems of pupils of junior classes˝, Slobozhanskyi herald of science and sport, № 5 (49), Р. 48–51.

Ropper, A. H., Brown, R. H. (2005), Adams and Vіctor’s principles of neurology – eighth edition, McGraw-Hill, Chicago, San Francisco, New York, 1384 р.

Shesterova, L., Riadova, L., Masliak, I. (2018), ˝A change of the tactile analyser functional state indicators of 10-16 year old pupils with visual impairment under the influence of specially directed exercises and outdoor games˝, Sport science : International scientific journal of kinesiology, Travnik, Bosnia and Herzegovina, Vol. 11. Issue 2. Р. 25–32.

Published

2019-12-30

How to Cite

Рядова, Л. (2019). Дослідження показників функціонального стану тактильного аналізатора у дітей середнього шкільного віку з вадами зору. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (6К), 81–83. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-6.036

Issue

Section

Articles