Виявлення факторів впливу на навчальну мотивацію студентів-спортсменів
DOI:
https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.040Keywords:
навчальна мотивація, фактори впливу, провідні мотиви студентів-спортсменів, імідж викладача.Abstract
Мета: виявити фактори впливу на навчальну мотивацію студентів-спортсменів (на прикладі Харківської державної академії фізичної культури).
Матеріал і методи. Залучено до дослідження 37 студентів 2-го курсу денної форми навчання. Упродовж листопада- грудня 2018 р. здійснено збір необхідних даних шляхом застосування спостереження, індивідуальних та групових бе- сід, тестування. У січні-лютому 2019 року вивчено одержані дані шляхом застосування аналізу, систематизації, статистичного аналізу, узагальнення.
Результати: За наслідками дослідження упродовж 2018-2019 навчального року виявлено фактори впливу на навчаль- ну мотивацію студентів-спортсменів: ставлення професорсько-викладацького складу до студентів, психологічний фон у студентській групі, інтерес до навчальної дисципліни. прагнення студентів до самореалізації. Важливим інтегрованим фактором є імідж викладача, який відображує його прагнення постійно вдосконалюватися, мати активну життєву позицією, бажання працювати зі студентами – прагнути цікаво і доступно викладати, бути дисциплінованим, консультувати, підтримувати, надавати рекомендації щодо навчання, мотивувати студентів до активної навчальної роботи.
Висновки: Результати досліджень підтвердили необхідність інтеграції педагогічних та психологічних знань для «культивування» у студентській свідомості розуміння щодо навчання як засобу саморозвитку, позитивного ставлення до майбутньої професії шляхом ствердження цінності знання, устремління до професійних і життєвих досягнень.
References
Енциклопедія освіти. АПН України (2008), гол. ред. В.Г. Кремень, Київ, 2008. С. 528.
Занюк, С. С. (2002), Психологія мотивації, Київ, С. 67-68.
Подоляк, Л. Г., Юрченко, В. І. (2008), Психологія вищої школи, Київ, С. 159-167.
Семиченко, В. А. (2004), Проблемы мотивации поведения и деятельности человека. Модульный курс психологи. Модуль «Направленность». (Лекции, практические занятия, задания для самостоятельной работы), Киев, С. 41-43, 354.
Ткачов, С. І. (2017), "Дослідження мотиваційної сфери висококваліфікованих спортсменів", Актуальні питання теорії та практики психолого- педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору: матеріали ІІІ науково-практичної конференції, м. Харків, 21 квітня 2017 року, Харків, С. 171-175.
Ткачов, С. І., Клєвцов, Д.С. (2015), "Фактори впливу на рівень мотивації школярів 12-14 років до занять фізичною культурою та спортом" Збірник наукових праць Харківської державної академії фізичної культури, Харків: ХДАФК, С. 96-98.
Aghyppo, А., Orlenko, О., Tkachov, S. (2016), "Role of physical education on the formation of a healthy lifestyle outside of school hours", Journal of Physical Education and Sport, № 16(2), Art 54. pp. 335-339.
Broussard, S.C., & Garrison, M.B. (2004), "The relationship between classroom motivation and academic achievement in elementary school-aged children", Family and Consumer Sciences Research Journal, 33(2), рр. 106–120.
Gottfried, A.E. (1990), "Academic intrinsic motivation in young elementary school children", Journal of Educational Psychology, 82(3), рр. 525–538. 10.Turner, J.C. (1995), "The influence of classroom contexts on young children’s motivation for literacy", Reading Research Quarterly, 30(3), рр. 410–441.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.