Виявлення факторів впливу на навчальну мотивацію студентів-спортсменів

Authors

  • Сергій Ткачов Харківська державна академія фізичної культури,
  • Наталія Ткачов
  • Артем Ткачев

DOI:

https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.040

Keywords:

навчальна мотивація, фактори впливу, провідні мотиви студентів-спортсменів, імідж викладача.

Abstract

Мета: виявити фактори впливу на навчальну мотивацію студентів-спортсменів (на прикладі Харківської державної академії фізичної культури).

Матеріал і методи. Залучено до дослідження 37 студентів 2-го курсу денної форми навчання. Упродовж листопада- грудня 2018 р. здійснено збір необхідних даних шляхом застосування спостереження, індивідуальних та групових бе- сід, тестування. У січні-лютому 2019 року вивчено одержані дані шляхом застосування аналізу, систематизації, статистичного аналізу, узагальнення.

Результати: За наслідками дослідження упродовж 2018-2019 навчального року виявлено фактори впливу на навчаль- ну мотивацію студентів-спортсменів: ставлення професорсько-викладацького складу до студентів, психологічний фон у студентській групі, інтерес до навчальної дисципліни. прагнення студентів до самореалізації. Важливим інтегрованим фактором є імідж викладача, який відображує його прагнення постійно вдосконалюватися, мати активну життєву позицією, бажання працювати зі студентами – прагнути цікаво і доступно викладати, бути дисциплінованим, консультувати, підтримувати, надавати рекомендації щодо навчання, мотивувати студентів до активної навчальної роботи.

Висновки: Результати досліджень підтвердили необхідність інтеграції педагогічних та психологічних знань для «культивування» у студентській свідомості розуміння щодо навчання як засобу саморозвитку, позитивного ставлення до майбутньої професії шляхом ствердження цінності знання, устремління до професійних і життєвих досягнень.

References

Енциклопедія освіти. АПН України (2008), гол. ред. В.Г. Кремень, Київ, 2008. С. 528.

Занюк, С. С. (2002), Психологія мотивації, Київ, С. 67-68.

Подоляк, Л. Г., Юрченко, В. І. (2008), Психологія вищої школи, Київ, С. 159-167.

Семиченко, В. А. (2004), Проблемы мотивации поведения и деятельности человека. Модульный курс психологи. Модуль «Направленность». (Лекции, практические занятия, задания для самостоятельной работы), Киев, С. 41-43, 354.

Ткачов, С. І. (2017), "Дослідження мотиваційної сфери висококваліфікованих спортсменів", Актуальні питання теорії та практики психолого- педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору: матеріали ІІІ науково-практичної конференції, м. Харків, 21 квітня 2017 року, Харків, С. 171-175.

Ткачов, С. І., Клєвцов, Д.С. (2015), "Фактори впливу на рівень мотивації школярів 12-14 років до занять фізичною культурою та спортом" Збірник наукових праць Харківської державної академії фізичної культури, Харків: ХДАФК, С. 96-98.

Aghyppo, А., Orlenko, О., Tkachov, S. (2016), "Role of physical education on the formation of a healthy lifestyle outside of school hours", Journal of Physical Education and Sport, № 16(2), Art 54. pp. 335-339.

Broussard, S.C., & Garrison, M.B. (2004), "The relationship between classroom motivation and academic achievement in elementary school-aged children", Family and Consumer Sciences Research Journal, 33(2), рр. 106–120.

Gottfried, A.E. (1990), "Academic intrinsic motivation in young elementary school children", Journal of Educational Psychology, 82(3), рр. 525–538. 10.Turner, J.C. (1995), "The influence of classroom contexts on young children’s motivation for literacy", Reading Research Quarterly, 30(3), рр. 410–441.

Published

2019-12-30

How to Cite

Ткачов, С., Ткачов, Н., & Ткачев, А. (2019). Виявлення факторів впливу на навчальну мотивацію студентів-спортсменів. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (6К), 97–100. https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.040

Issue

Section

Articles