Обґрунтування необхідності професійної підготовки тренерів до ведення навчально- тренувального процесу в жіночому міні-футболі з урахуванням гендерної диференціації

Authors

  • Євгенія Шаповал Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка,
  • Ліна Голуб Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка,

DOI:

https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.045

Keywords:

професійна діяльність, навчально-тренувальний процес, міні-футбол, диференційований підхід, рухові навички, дівчата-футболістки.

Abstract

Мета: є обґрунтування шляхів удосконалення професійної діяльності майбутніх тренерів-викладачів жіночих команд з міні-футболу у нових організаційно-управлінських умовах.

Матеріал і методи: в експерименті взяли участь 226 дівчат 11-14 років. Визначені контрольна та експериментальна групи були рівномірно розподілені за рівнями сформованості рухових навичок дівчат 11-14 років шляхом довільного вибору учасників. Матеріали дослідження впроваджено в навчально-тренувальний процес Коцюбинської ДЮСШ Ки- ївської області, Комунального закладу ДЮСШ імені О. Бутовського Полтавської обласної ради, Комунального закладу ДЮСШ № 8 Харківської міської ради, Ірпінської ДЮСШ Ірпінської міської ради. У процесі дослідження використовува- лися теоретичні, емпіричні та методи математичної статистики для кількісного та якісного аналізу емпіричних даних. Результати: розроблено узагальнену схему процесу формування рухових навичок у міні-футболі. З’ясовано вимоги до рівня професійної кваліфікації й компетентності, а також організації професійної підготовки майбутніх тренерів- викладачів: оволодіння необхідними професійними знаннями, уміннями, навичками в галузі фізичного виховання та спорту.

Висновки: необхідність професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки зу- мовлює розв’язання педагогічних завдань щодо розвитку професійної компетентності, професійно важливих якостей, формування готовності до тренерсько-викладацької діяльності, професійного самовдосконалення та самореалізації.

References

Байрачный, О.В. (2016), "Анализ современных требований к компетенции тренера в профессиональном футболе", Материалы XIV Международной научной сессии по итогам НИР за 2015 год, Часть 2, С.8-11.

Волянюк, Н.Ю. (2006), Психологічні засади професійного становлення тренера-викладача: дис... д-ра психол. наук: 19.00.01, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України, Київ, 411 с.

Корх, А.Я. (2000), Тренер: деятельность и личность, Терра-спорт, Москва, 120 с.

Лисенчук, Г.А. (2003), Управление подготовкой футболистов, Олимпийская литература, Киев, 272 с.

Павлюк, Є.О. (2014), "Компоненти, критерії та рівні оцінювання професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів" Зб. наук. пр. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, про- блеми, Вип. 38, Редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін., Вид-во Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», С. 377-383.

Чопик, Т.В. (2012), "Аналіз професійної освіти тренера-викладача у процесі фахової підготовки", Збірник наукових праць Націо- нальної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні та психологічні науки, Хмельницький, №62, С.144-149.

Шаповал, Є.Ю. (2012), "Теоретико-методичні аспекти формування ефективних рухових дій у жіночому міні-футболі", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, Чернігів, Вип. 98, (т. IV), С. 239-243.

Шаповал, Є.Ю. (2014) "Інтегральна підготовка як фактор реалізації принципів цілісності і послідовності тренувального процесу у жіночому міні-футболі" Фізична культура : теорія і практика : часопис кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізич-ної культури ПНПУ імені В. Г. Короленка, Полтава, №2, С. 75-77.

Шаповал, Є.Ю. (2015) Формування рухових навичок дівчат 11-14 років засобами міні-футболу у дитячо-юнацьких спортивних школах: дис. канд. пед. наук: 13.00.02, Харківський нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Харків, 266 с.

Shapoval, E.Y. (2013) Didactic essence of the differential approach to the formation of motor skills in women's mini football, Nauka i Studia. Pedagogiczne nauki. Psychologia i socjologia, Przemysl,39 (107),P. 88-93.

Published

2019-12-30

How to Cite

Шаповал, Є., & Голуб, Л. (2019). Обґрунтування необхідності професійної підготовки тренерів до ведення навчально- тренувального процесу в жіночому міні-футболі з урахуванням гендерної диференціації. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (6К), 123–128. https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.045

Issue

Section

Articles