ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ 10-11-РІЧНИХ СПОРТСМЕНІВ З ВАДАМИ СЛУХУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ДЖИУ-ДЖИТСУ
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2020-4.003Keywords:
джиу-джитсу, юні спортсмени, фізична підготовка, спортсмени з вадами слуху.Abstract
Мета: визначити зміни рівня фізичної підготовленості спортсменів 10-11 років з вадами слуху під впливом занять джиу-джитсу.
Матеріал і методи: у досліджені брали участь 12 юних спортсменів з вадами слуху (10-11 років) – представники Полтавського регіонального центру з фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт» Полтавської обласної ради. Дослідження проводилося на базі спортивної зали Полтавського навчального центру ТСОУ з вересня 2019 року по лютий 2020 року. Для вирішення поставлених завдань дослідження використовувався наступний комплекс методів: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Визначення зміни рівня фізичної підготовленості юних спортсменів з вадами слуху, які займаються джиу-джитсу, протягом експерименту, проводилося за допомогою блоку контрольних тестів.
Результати: за допомогою порівняльного аналізу середніх показників тестувань виявлено статистично достовірний приріст результатів: швидкісно-силових якостей («стрибок у довжину з місця»; (t=7,24); силових якостей («згинання і розгинання рук в упорі лежачи»; t=7,19, «підтягування на перекладені»; t=5,93); швидкості («біг на 30 м»; t=6,63); спритності та координаційних здібностей («човниковий біг 4х9 м»; t=6,46); гнучкості («нахил тулуба вперед з положення сидячи»; t=5,00).
Висновки: побудова тренувальних занять з урахуванням специфічних особливостей спортсменів з вадами слуху, а саме застосування акробатичних вправ в підготовчій частині занять та використання спеціальних засобів корекції функцій організму, корекції і розвитку координаційних здібностей; корекції функції рівноваги; корекції вестибулярної функції, сприяло створенню умов для поліпшення фізичної підготовленості дітей 10-11 років, які займаються джиу-джитсу.
References
Агафонов, Г. Г. (2003), Джиу-джитсу. Современная техника древнего боевого искусства, М.: Феникс, 288 с.
Ашикага, К. (2013), Жиу-житсу: (Джиу-джитсу), М.: Книга по требованию, 240 с.
Байкина, Н. Г., Мутьев, А. В., Крет, Я. В. (2002), "Влияние потери слуха на адаптационные и реабилитационные процессы глухих подростков", Адаптивная физическая культура, № 4., С. 14-19.
Губарева, Н. В. (2009), "Обоснование дифференцированного подхода при физическом воспитании школьников с различной степенью нарушения слуха": электронный ресурс, Вестник Томского государственного университета, № 319, С. 161-164.
Гурінович, Х. Є., Трач, В. М. (2005), Методика використання засобів фізичного виховання для корекції рухової функції глухих дітей молодшого шкільного віку: навчальний посібник, Л.: ДП Схід Сонця, 105 с.
Кийко, А., Мулик, В. (2017), "Вплив інтервального гіпоксичного тренування на показники фізичної підготовленості кваліфікованих альпіністів", Слобожанський науково-спортивний вісник, №5 (61), С. 59-63, doi:10.1531/snsv.2017-5.010
Костюкевич, В. М. (2014), Теорія і методика спортивної підготовки (на прикладі командних ігрових видів спорту): навчальний посібник, Вінниця: Планер, 616 с.
Мішин, М. В. (2017), "Збереження рівноваги і стійкості тулуба баскетболістів з порушенням опорно-рухового апарату з урахуванням параметрів спортивного візка", Здоровье, спорт, реабилитация, № 2, С. 55-59.
Мулик, В. В., Нестеренко, А. Ю. (2015), "Вплив застосування комплексів силових вправ на показники спеціальної сили м’язів плечового поясу спортсменів паралімпійської збірної україни з лижних гонок та біатлону протягом підготовчого періоду", Слобожанський науково-спортивний вісник, №3(47), С. 69-74, dx.doi.org/10.15391/snsv.2015-3.012.
Мут’єв, А. В. (2002), "Корекція рухової сфери глухих школярів у групі початкової спортивної підготовки з таеквон-до", Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошук, Збірник наукових праць, Київ-Запоріжжя, Вип. 22, С.330-333.
Пеганов, Ю. А., Спицын, А. Г. (1998), "Способы повышения уровня физической подготовленности глухих и слабослышащих старших школьников", Дефектология, № 2, С. 37-49.
Платонов, В. Н. (2017), Двигательные качества и физическая подготовка спортсменов, К.: Олимпийская литература, 656 с.
Подулыбина, А. В. (2012), "Физическое воспитание школьников с нарушением слуха", Вестник Волжского университета им. В.Н.Татищева, № 3, С. 160-166.
Саєнко, В. Г. (2012), Спортивно-педагогічне вдосконалювання зі східних єдиноборств: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. фізичного виховання і спорту, Держ. закл. „Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка”, Луганськ: Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 432 с.
Сермєєв, Б. В., Коцан, І. Я., Карабанов, А. Г. (1997), Програми з фізичного виховання у школі для глухих дітей (5-11 класи), К.: ІЗМН, 56 с.
Чудна, Р.В. (2003), Теорія адаптивного фізичного виховання: підручник, К.: Наук. думка, 270 с.
Шапкова, JI. B. (2005), Частные методики адаптивной физической культуры, М.: Советский спорт, 464 с.
Янчук, К., Тихорський, О., Петренко, І. (2020), "Аналіз ударних прийомів каратисток високої кваліфікації з вадами слуху", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(76), С. 91-103, doi:10.15391/snsv.2020-2.006
Boguszewski, D., Torzewska, P. (2011), "Martial arts as methods of physical rehabilitation for disabled people", Journal of Combat Sports Martial Arts, 1(2), Vol. 2, pp. 1–6.
D’isanto, T. (2020), "Sports skills in sitting volleyball between disabled and non-disabled people", Journal of Physical Education and Sport, Vol.20 (3), Art 194, pp. 1408–1414, doi:10.7752/jpes.2020.03194
Mishyn, M., Kamaiev, O., Mulyk, V., Taran, L., Grashchenkova, Zh., Tarasevich, О., Hradusov, V., Mulyk, K., Pomeshchikova, I. (2018), "Problems and features of technique in the development of coordination abilities of players specializing in wheelchair basketball", Journal of Physical Education and Sport, 18 Supplement issue 2, Art 150, pp. 1016 – 1020, doi:10.7752/jpes.2018.s2150.
Richardson, E.V., Smith, B., & Papathomas, A. (2017), "Crossing boundaries: The perceived impact of disabled fitness instructors in the gym", Psychology of Sport and Exercise, 29, pp.84–92. doi:10.1016/j.psychsport.2016.12.006
Shirazipour, C., Blair Evans, M., Leo, J., Lithopoulos, A.r, Martin Ginis, K. & Latimer-Cheung, A. (2020), "Program conditions that foster quality physical activity participation experiences for people with a physical disability: a systematic review", Disability and Rehabilitation, Vol. 42(2), pp. 147–155, doi: 10.1080/09638288.2018.1494215
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.