Класифікація акробатичних вправ групи П – "платформи" та їх різновиди в артистичному плаванні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.006

Анотація

Мета: класифікувати та визначити методику побудови технічної цінності  акробатичних вправ «групи П».

Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, аналіз результатів змагань, опитування, методи математичної статистики. Проаналізовано змагальні програми чемпіонатів Світу та Європи (2009-2021 рр.) та Олімпійських ігор (2008- 2021рр.).

Результати: аналізуючи виступи провідних спортсменок на Олімпійських Іграх, Чемпіонатах Світу та Європи, починаючи з 2004 – по 2021 роки нами було розроблено діаграму, де можна визначити, що у порівнянні з іншими групами, платформи виконуються менш за все. Наступним кроком ми об’єднали існуючі види акробатичних вправ групи П у єдину таблицю, яка утворює критерій оцінювання «Площа опори», або «Цінність типу з’єднання». Усього було прораховано цінність 30 типів зціплення у групі П – платформи. Враховуючи усі отримані дані, була побудована матриця, алгоритм підрахунку технічної цінності групи П. Спираючись на розроблену методику підрахунку технічної цінності акробатичних вправ, було розроблено єдину таблицю (шкалу) технічної цінності акробатичних вправ «групи П» – платформи, де акробатичні вправи були розподілені у порядку від найлегших до найскладніших згідно з прорахованою технічною цінністю.

Висновки: дані нашого дослідження дозволили створити авторську систему класифікації акробатичних вправ, докладно розсортувати та розробити методику визначення та підрахунку технічної цінності 81 акробатичної вправи групи П. Отримані дані стали основою для розробки єдиної таблиці технічної цінності акробатичних вправ групи П у артистичному плаванні. Попередні апробації даної системи та їх обговорення на міжнародних семінарах фахівців, тренерів та суддів різної кваліфікації з артистичного плавання дозволили внести низку уточнень, доповнень та удосконалити розробку системи класифікації акробатичних вправ групи П і оцінювання їх складності.

 Ключові слова: артистичне плавання, класифікація, змагальні композиції, акробатичні вправи, платформи.

Посилання

Исаева Л. Н., Никитина С. М., Шакина Е. Е., (2018), «Анализ судейства в художественных видах спорта на основе синхронного плавания», Международный научный журнал “Young Scientist”, № 15 (201), April 2018 Physical Culture and Sports, С. 265 – 269.

Петренко А. С. (2019), «Класифікація акробатичних елементів у артистичному плаванні», Молодь та олімпійський рух: тези доповідей XІI Міжнародної конференції молодих вчених, 17 травня 2019 р. Київ.

Шкребтій Ю., Рудковська Т., Кожух Н. (2015), «Оцінювання технічної складності довільних композицій у синхронному плаванні», Теорія і методика фізичного виховання і спорту, № 3, С. 30-34.

Adachi Yumi (2015), “Tactics of Top 3 Countries in Synchronized Swimming”, Master's thesis. Waseda University Graduate School of Sport Sciences, 5015A303-0. 64 p.

Anastasiya Petrenko, Oleg Kamaiev (2019), «Features of the classification of acrobatic exercises of group B – "balancing" and their varieties in artistic swimming», Slobozhanskyi herald of science and sport, Vol. 7 No. 5(73), pp. 57-60.

Petrenko Anastasiia, Kamayev Oleg. (2021), «Classification and Assessing Methods of the Complexity of “Group A” Acrobatic Exercises in Artistic Swimming», Path of Science, [S.l.], V. 7, N. 11, pp. 6001-6013.

FINA Synchronised Swimming Manual for Judges, Coaches & Referees 2017 – 2021, available at: https://www.fina.org/sites/default/files/fina_as_manual_-_updated_august_2018.pdf.

Gökçe Akgün (2021), «Numerical analysis of the artistic swimming mixed duet free routine choreographies in world championships», 4th International Conference of Sport Science – AESA 2021, available at: https://www.researchgate.net/publication/350122308_Numerical_analysis_of_the_artistic_swimming_mixed_duet_free_routine_choreographies_in_world_championships

Li Li, Xu Xin, Mu Wei, Dong Hui, Pang Mei (2020), «Research on the Action Design of Team Artistic Swimming», International Journal of Sports Science and Physical Education, Vol. 5, No. 1, pp. 5-9. doi: 10.11648/j.ijsspe.20200501.12

Медведева Е. Н. (2017), Объективизация технической ценности элементов структурных групп художественной гимнастики: автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук, Специальность: 13.00.04 - теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры. Санкт-Петербург, 54 с.

Miwako Homma & Haruka Fujishima (2013), "Analysis of team free routine choreography in synchronized swimming", FINA Synchronised Swimming Worldwide seminar, 1st – 3rd November 2013, St Petersburg, Russia.

Tomali Stavroula (2021), «Which Factors are Influencing Artistic Swimming Performance?», European Journal of Physical Education and Sport Science, [S.l.], V. 6, N. 12, doi:http://dx.doi.org/10.46827/ejpe.v6i12.3674.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-10

Як цитувати

Петренко , А. (2022). Класифікація акробатичних вправ групи П – "платформи" та їх різновиди в артистичному плаванні. Слобожанський науково-спортивний вісник, (6(86), 39–44. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.006

Номер

Розділ

Статті