Вплив статичних навантажень з власною вагою тіла і динамічних навантажень на стан здоров’я хлопчиків 10–11 років
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2015-6.026Ключові слова:
статичне навантаження, динамічне навантаження, власна вага тіла, фізична працездатність, розумова працездатність, загальноосвітній тиск, інтелектуальне навантаженняАнотація
Мета: встановити вплив статичних навантажень з власною вагою тіла в порівнянні з динамічними навантаженнями на стан здоров’я, розумову і фізичну працездатність хлопчиків 10–11 років у процесі учбових занять. Матеріал і методи: у дослідженні приймало участь 140 хлопчиків, за станом здоров’я віднесених до основної медичної групи, віком 10 та 11 років. У ході дослідження застосовувались такі методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, оцінка соматичного здоров’ я, фізичного стану, фізичної та розумової працездатності, методи математичної статистики. Результати: проаналізовано реакцію організму хлопчиків-школярів на статичні вправи з власною вагою тіла і динамічні вправи в процесі загальноосвітнього тиску. Висновки: встановлено, що статичні вправи з власною вагою тіла благотворно впливають на стан соматичного здоров’я учнів, водночас збільшення інтелектуального тиску у школах «нового типу» викликає необхідність обережного застосовування вправ динамічного характеру, особливо інтенсивної спрямованості, тому що вони можуть негативно вплинути як на фізичну, так і розумову працездатністьПосилання
Verbenko M. M., Kalinichenko І. O. // VІІ(IX) mіzhnarodna naukovo-praktichna konferentsіya. Zbіrnik. Adaptatsіynі mozhlivostі dіtey ta molodі [VII (IX) international scientific conference. Collection. Adaptation opportunities for children and youth], Odesa, 2008, p. 55–58. (ukr)
Gozak S. V., Sеrikh L. V., Stankevich T. V. VІІ(IX) mіzhnarodna naukovo-praktichna konferentsіya. Zbіrnik. Adaptatsіynі mozhlivostі dіtey ta molodі [VII (IX) international scientific conference. Collection. Adaptation opportunities for children and youth], Odesa, 2008, p. 80–85. (ukr)
Gozak S. V., Sеrikh L. V., Stankevich T. V., Savchenko G. І., Makarova O. V. Dovkіllya ta zdorov’ya [Environment and Health], 2008, vol. 4(47), p. 53–56. (ukr)
Gozak S. V., Еlіzarova O. T., Kalinichenko І. O. Dovkіllya ta zdorov’ya [Environment and Health], 2012, vol. 1, p. 60–65. (ukr)
Kamayev O. I., Proskurov Ye. M. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 5(38), p. 117–122. (rus)
Kotsur N. І., Godun N. І. Pedagogіka zdorov’ya. Zbіrnik naukovikh prats [Pedagogy health. Collected Works], 2011, p. 115–119. (ukr)
Makarenko M. V. Fіzіologіchniy zhurnal [Physiological magazine], 2002, vol. 5, p. 56–61. (ukr)
Proskurov Ye. M. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports], 2012, vol. 11, p. 79. (rus)
Proskurov Ye. M. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports], 2013, vol. 02, p. 61. (rus)
Sіrenko R. R. Mekhanіzmi formuvannya vzaеmozv’yazkіv fіzichnoі ta rozumovoі pratsezdatnostі u pіdlіtkіv pіd vplivom m’yazovoі dіyalnostі : avtoref. dis. na zdobuttya nauk. stupenya kan. nauk [Mechanisms of forming relationships of physical and mental abilities of teenagers under the influence of muscle activity : PhD thesis], 2001. (ukr)
Coe D. P., Pivarnik J. M., Womack C. J., Reeves M. J., et Malina R. M. Effect Physical education and activity level on the progress in children. Med Sci Sports Exerc. 2006; 38 (8): 1515-9.
Donnelly J. E., Lambourne K. class-based physical activity, cognition and academic performance. Prev Med. 2011; 52 (Suppl 1): S. 36–42.
Fedewa A. L., A.N S. Influence of physical activity and physical fitness for children’s achievement and cognitive outcomes: a meta-analysis. Res Q Exerc Sport. 2011; 82 (3): 521–535.
Fredericks T. K., Choi S. D., J. Hart, Butt S. E. and Mital A. (2005). "The investigation of myocardial aerobic capacity as a measure of physical and cognitive load" International Journal of Industrial Ergonomics 35 (12):.. 1097-1107 DOI: 10.1016 / j.ergon.2005.06.002.
The Institute of Medicine. Educating students accepting physical activity and physical fitness for school. Washington, DC: National Academy of Sciences; 2013 Available at: www.iom.edu/Reports/2013/ Education – Student-Body-taking, physical activity and Physical Education to School. aspx. Access 8 October 2014.
Tomporowski P. D. Influence of acute attacks of exercises poznaniya. Acta psychol. 2003; 112 (3): 297–324.
Welk G. J., Jackson A. W., Morrow J. R., Haskell W. H., Meredith M. D., Cooper K. H. Association of health-related fitness with academic performance in Texas schools. Res Q Exerc Sport. 2010; 81 (Supplement 3): S. 16–23
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 (Eugene Proskurov) Проскуров Євгеній Михалович

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
До уваги авторів!