Організаційні аспекти експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки для майбутніх інженерів-електриків залізничного транспорту

Автор(и)

  • Анжеліка Єфремова Український державний університет залізничного транспорту, Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9986-3329
  • Людмила Шестерова Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8777-6386

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.006

Ключові слова:

фізичні якості, програма, професійна діяльність, інженери-електрики залізничного транспорту, студенти

Анотація

Мета: розробити оптимізовану програму з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) студентів залізничних вишів.

Матеріал і методи: аналіз і узагальнення наукових джерел та програмно-нормативної документації з фізичного виховання вишів залізничного транспорту, анкетування.

Результати: наводяться результати анкетування фахівців-залізничників. Пілотні дослідження визначили характер і умови професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту. Розроблено і теоретично обґрунтовано експериментальну програму з фізичного виховання з посиленим курсом ППФП студентів залізничних вишів.

Висновки: структура експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом ППФП передбачала теоретичний розділ (8 годин), методико-практичні заняття (6 годин), практичний розділ (114 годин) та контрольний розділ (12 годин). Програма орієнтована на підвищення професійно важливих фізичних і психофізіологічних якостей і функцій, покращення психомоторних здібностей та фізичної працездатності. Основу практичного розділу складали фізичні вправи з різних розділів діючої базової навчальної програми.

Посилання

Домашенко, А. В., Степанишив, В., Козіброцький, С. (2003), "Науково-теоретичні засади організації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів", Молода спортивна наука України, Т. 2, Вип. 7, С. 189-192.

Давиденко, А.И. (2006), Организация и содержание профессионально-прикладной физической подготовки студентов технических ВУЗов: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Кубанский государственный университет физической культуры, спорта и туризма, Москва, 21 с.

Колиненко, Е.А. (2001), Повышение уровня физического состояния работников железнодорожного транспорта средствами физической культуры: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Дальневосточная государственная академия физической культуры, Хабаровск, 23 с.

Матвеев, Л.П., Полянский, В.П. (1996), "Прикладность физической культуры: понятийные основы и их конкретизация в современных условиях", Теория и практика физической культуры, № 7, С. 42-47.

Васельцова, И.А. (2004), Система профессионально-прикладной физической подготовки студентов железнодорожного ВУЗа: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08. «Теор. и метод. проф. образования», Самарский государственный технический університет, Самара, 19 с.

Пилипей, Л.П. (2008), "Проблемне поле професійно-прикладної фізичної підготовки в умовах інтеграції України у світовий освітній простір", Спортивний вісник Придніпров’я, № 1, С. 52-57.

Попова, Т.А. (2004), Методика профессионально-прикладной физической подготовки студентов диспетчерского профиля: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Уральская государственная академия физической культуры, Челябинск, 22 с.

Раевский, Р.Т. (1990), "Физическая культура и профессиональная деятельность", Массовая культура и профессия: тезисы докладов региональной науч.-практ. конф. (Омск, 13-14 июня 1990 г.), Омск, С. 15-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-30

Як цитувати

Єфремова, А., & Шестерова, Л. (2017). Організаційні аспекти експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки для майбутніх інженерів-електриків залізничного транспорту. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(59), 34–39. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.006

Номер

Розділ

Статті