Форми фізкультурно-спортивної діяльності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років у вільний час

Автор(и)

  • Андрій Мандюк

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2018-1.007

Ключові слова:

фізична культура, рухова активність, вільний час, дозвілля, учні

Анотація

Мета: визначити місце форм фізкультурно-спортивної діяльності у загальній структурі вільного часу учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років.

Методи: аналіз та узагальнення відомостей наукової літератури; методи теоретичного рівня дослідження (аналіз і синтез); соціологічне опитування. У дослідженні взяли участь учні 10–11 класів загальноосвітніх шкіл міст Львова, Тернополя, Івано-Франківська та Хмельницького. Загальна кількість опитаних учнів склала 907 осіб.

Результати: визначено найпоширеніші види діяльності, до яких у вільний час залучаються учні загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років. Встановлено фактори, які визначають вибір діяльності учнями у вільний час.

Висновки: найпопулярнішими видами фізкультурно-спортивної діяльності у вільний час серед учнів віком 15–17 років є активний відпочинок та заняття фізичною культурою і спортом. Основними факторами, які впливають на вибір діяльності у вільний час серед учнів 15–17 років, є власні смаки та вподобання, здоровий спосіб життя та школа.

Посилання

Андрєєва, О. (2015), "Теоретико-методологічні засади рекреаційної діяльності різних груп населення", Теорія і методика фізичного виховання і спорту, № 2, С. 29-43.

Бакіко, І. (2016), "Місце фізичної культури та спорту в дозвіллі молоді", Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, № 3 (11), С. 25-28.

Боднар, І.Р., Кіндзера, А.Б. (2016), "Дозвілля українських школярів і місце рухової активності у ньому", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 5, С. 10-18.

Бондар, Т.С. (2013), "Структура сучасного рухового дозвілля підлітків: стан та актуальні проблеми", Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, № 8 (1), С. 93-101.

Гудим, С.В., Гудим, М.П. (2015), "Особливості організації дозвілля дітей шкільного віку", Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 7, С. 237-242.

Дейнеко, А.Х. (2015), "Соціально-педагогічні передумови формування культури рухової діяльності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(48), С. 35-39, doi: 10.15391/snsv.2015-4.006.

Дутчак, М., Ткачук, С. (2012), "Методологічні засади організації фізичного виховання в навчальних закладах України", Фізична активність, здоров’я і спорт, № 2(8), С. 11-16.

Захожий, В. (2016), "Методика формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами", Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, № 2 (10), С. 32-37.

Ковальова, Н. (2017), "Особливості проектування рекреаційно-оздоровчої діяльності старшокласників", Теорія і методика фізичного виховання і спорту, № 1, С. 62-67.

Левандовська, Л. (2013), "Основи та критерії оптимального нормування рухової активності школярів старших класів", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, № 1(21), С. 181-185.

Носко, М.О. Архипов, О.А., Гаркуша, С.В., Воєділова, О.М., Носко, Ю.М. (2017), "Удосконалення здоров’язбережувальної системи позакласної та позаурочної роботи з фізичного виховання", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, № 143, С. 291-299.

Рощін, І.Г. (2016), "Змістовне дозвілля учнів як необхідна умова їх всебічного розвитку", Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія, № 233, С. 198-208.

Jackson, B. (2013), "Students’ tripartite efficacy beliefs in high school physical education: Within-and cross-domain relations with motivational processes and leisure-time physical activity", Journal of Sport and Exercise Psychology, No. 35, рр. 72-84.

Lochbaum, M. & Jean-Noel, J. (2016), "Perceived Autonomy-Support Instruction and Student Outcomes in Physical Education and Leisure-Time: A Meta-Analytic Review of Correlates", RICYDE. Revista internacional de ciencias del deporte, No. 43(12), pp. 29-47.

Lusmägi, P., Einasto, M. & Roosmaa, E.-L. (2016), "Leisure-time physical activity among different social groups of Estonia: Results of the national physical activity survey", Physical Culture and Sport. Studies and Research, No. 69, pp. 43-52.

Seghers, J., Vissersa, N., Ruttena, C., Decroosa, S. & Boena, F. (2014), "Intrinsic goals for leisure-time physical activity predict children's daily step counts through autonomous motivation", Psychology of Sport and Exercise, No. 15, pp. 247-254.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-28

Як цитувати

Мандюк, А. (2018). Форми фізкультурно-спортивної діяльності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років у вільний час. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(63), 42–46. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-1.007

Номер

Розділ

Статті