Вплив ерготерапії на рівень самообслуговування дітей з церебральним паралічем

Автор(и)

  • Олександр Кущенко

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.006

Ключові слова:

ерготерапія, відновлення, функціонування, активність, участь, фізичні навантаження, фізичні вправи

Анотація

Мета: сформувати блок ерготерапії для дітей з церебральним паралічем, доповнити ним програму фізичної реабілітації та визначити його корисність у підвищенні рівня самообслуговування.

Матеріал і методи: аналіз і узагальнення зарубіжної та вітчизняної спеціальної науково-методичної літератури; педіатрична оцінка обмежень активності (PEDI). Контингент досліджуваних – 106 дітей 4–6 років, з них 54 зі спастичною геміплегією та 52 зі спастичною диплегією. До занять з контрольними групами включалися методики фізичної терапії. Основні групи отримували частину модифікованих стандартних процедур, а ключовою відмінністю було використання у основних групах ерготерапії, а саме цілеспрямованої терапії.

Результати: метою ерготерапевтичних втручань було досягнення максимально можливої заняттєвої активності дитини. Цілеспрямована терапія вимагала першочергового аналізу завдання, середовища виконання і можливостей дитини. Процедури цілеспрямованої терапії будувалися з видів занять, що включали визначений алгоритм завдань. Відповідно до заключних результатів, основні групи мали достовірно кращі результати у ряді пунктів розділу самообслуговування за PEDI.

Висновки: використання цілеспрямованої терапії у комплексі з фізичною терапією має переваги у покращенні рівня самообслуговування, порівняно зі стандартним протоколом фізичної терапії.

Посилання

Вітомський, В.В. (2015), "Оцінка впливу технології фізичної реабілітації на дихальну систему дітей з функціонально єдиним шлуночком серця після гемодинамічної корекції", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 6(50). С. 44-47.

Вітомський, В. (2015), "Фізична реабілітація дітей з вродженими вадами серця: огляд зарубіжного досвіду та досягнень", Теорія і методика фіз. виховання і спорту, № 3, С. 48-54.

Кущенко, О.О., Вітомській, В.В., Лазарєва, О.Б., Вітомська, М.В. (2017), "Засоби ерготерапії в підвіщенні рівня функціонування та незалежності дітей із церебральним паралічем", Молодіж. наук. вісн. Східноєвроп. націон. ун-ту імені Лесі Українки, Вип. 26, С. 94-102.

Мартинюк, В.Ю. (ред.) (2016), Основи соціальної педіатрії. Навчально методичний посібник: у 2-х т., Т.1. Київ.

Роменськаб Т.Г. (2016), "Особливості формування соціально-побутових навичок у дошкільників з типовим розвитком та з дитячим церебральним паралічем", Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, № 3, С. 175-182.

Финни, Н.Р. (2005), Ребенок с церебральным параличом. Помощь, уход, развитие: Книга для родителей, пер. с англ. Ю.В. Липес, А.В. Снеговской; под ред. Е.В. Клочковой, Теревинф, Москва.

Шевцов, А.Г. (2007), "Окупаціональна терапія як міждисциплінарна сфера реабілітаційної діяльності", Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 19. Корекційна педагогіка та психологія, № 8, С. 81-88.

Choi, B.C. & Pak, A.W. (2006), "Multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 1. definitions, objectives, and evidence of effectiveness", Clin Invest Med., Vol. 29, Iss. 6, pp. 351-364.

Gunel, K.M. (2009), "Rehabilitation of children with cerebral palsy from a physiotherapist’s perspective", Acta Orthop Traumatol Turc., Vol. 43. Iss. 2, pp. 173-180, doi:10.3944/AOTT.2009.173.

Helders, P.J., Engelbert, R.H., Custers, J.W., Gorter, J.W., Takken, T. & Van der Net, J. (2003), "Creating and being created: the changing panorama of paediatric rehabilitation", Pediatr Rehabil., Vol. 6, pp. 5-12.

Imas, Y. & Lazarieva, O. (2017), "Pre-conditions and modern development of specialities in physical therapy and ergo-therapy in Ukraine", Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, No.2 (38), pp. 10-15.

Trabacca, A., Vespino, T., Di Liddo, A. & Russo L. (2016), "Multidisciplinary rehabilitation for patients with cerebral palsy: improving long-term care", Journal of Multidisciplinary Healthcare, Vol. 9, pp. 455-462.

Vitomskiy. V.V., Lazarіeva, О.B., Imas, E.V., Zhovnir, V.A. & Emets, I.N. (2017), "Dynamic of bio-geometric profile indicators of children’s with functionally one ventricle posture at stage of physical rehabilitation", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, No. 7; 21(3), pp. 146-151, doi:10.15561/18189172.2017.0308.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-30

Як цитувати

Кущенко, О. (2018). Вплив ерготерапії на рівень самообслуговування дітей з церебральним паралічем. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(65), 35–41. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.006

Номер

Розділ

Статті