Вікова динаміка рівня розвитку статичної рівноваги в учнів середніх класів з вадами зору

Автор(и)

  • Ліліана Рядова
  • Людмила Шестерова

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.009

Ключові слова:

вади зору, вікова динаміка, статична рівновага, утримання стійкого положення, учні середніх класів

Анотація

Мета: дослідити вікову динаміку показників здатності до збереження статичної рівноваги в учнів середніх класів з вадами зору.

Матеріал і методи: показники статичної рівноваги визначалися за методикою Є. Я. Бондаревського. У дослідженні взяли участь школярі середніх класів з вадами зору комунального закладу «Харківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів № 12» Харківської обласної ради.

Результати: розглядалися особливості динаміки показників статичної рівноваги у дітей середнього шкільного віку з вадами зору в залежності від віку та статі.

Висновки: виявлено, що показники статичної рівноваги на одній нозі як з відкритими, так із закритими очима у досліджуваного контингенту з віком змінюються різноспрямовано. У дівчат спостерігалися, здебільшого, кращі показники статичної рівноваги з відкритими очима, у хлопців – із закритими.

Посилання

Альошина, А., Бичук, І., Гайдук, О. (2013), ˝Формування координаційних здібностей молодших школярів у процесі фізичного виховання˝, Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Вип. 11, С. 42-48.

Бала, Т. (2011), ˝Влияние упражнений черлидинга на уровень развития координационнûх способностей школьников 5–6-х классов˝, Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(27), С. 14-19.

Горская, И.Ю. (2001), Теоретические и методологические основы совершенствования базовых координационных способностей школьников с различным состоянием здоровья: автореф. дисс. на соискание учёной степени д-ра пед. наук: спец., Омск, 47 с.

Ермаков, В.П., Якунин, Г.А. (2000), Основы тифлопедагогики: развитие, обучение и воспитание детей с нарушениями зрения: Учеб. пособие для студ. высш. учеб, заведений, Туманит, изд. центр ВЛАДОС, Москва.

Карпеев, А.Г., Автамонов, В.А. (2013), Методологические аспекты изучения координационных способностей, Академия, Москва.

Кузьменко, И.А. (2012), ˝Возрастные особенности развития координационных способностей школьников средних классов˝, Физическая культура, спорт и туризм. Интеграционные процессы науки и практики: Материалы V международной научно-практической конференции, 19–23 апреля 2012 г. Орел, Госуниверситет-УНПК, Орел, С. 25-30.

Кузьменко, І.О. (2013), Розвиток координаційних здібностей школярів середніх класів з урахуванням функціонального стану сенсорних функцій: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту, ХДАФК, Харків, 20 с.

Кузьменко, І.О. (2015), ˝Рівень розвитку статичної та динамічної рівноваги школярів 5–9-х класів˝, Молода спортивна наука України: Зб. наук. праць з галузі фізичної культури, спорту і здоров’я людини, Вип. 19: у 4-х т., ЛДУФК, Львів, Т. 2, С. 137-140.

Лях, В.И. (2006), Координационные способности: диагностика и развитие, ТВТ Дивизион, Москва.

Матвеев, Л.П. (1991), Теория и методика физической культуры (общие основы теории и методики физического воспитания; теоретико-методические аспекты спорта и профессионально-прикладных форм физической культуры), Физкультура и спорт, Москва.

Веретельникова, Ю.А. (2016), Рухова активність і здоров’я різних верств населення Метод. вказ. з дисципліни «Теорія та методика фізичного виховання», ХНМУ, Харків.

Рядова, Л., Шестерова, Л. (2014), ˝Дослідження рівня розвитку координаційних здібностей дітей середнього шкільного віку з вадами зору˝, Молода спортивна наука України: Зб. наук. праць з галузі фізичного виховання, спорту і здоров’я людини, Вип. 18: у 4-х т., ЛДУФК, Львів, Т. 3, С. 177-181.

Рядова, Л.О. (2014), ˝Особливості рівня розвитку координаційних здібностей дітей 11–15 років з вадами зору˝, Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Чернігів, Вип. 118, Т. ІІІ, С. 246-250.

Рядова, Л. (2015), ˝Динаміка розвитку координаційних здібностей дітей середнього шкільного віку з вадами зору під впливом спеціально спрямованих вправ і рухливих ігор˝, Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: Зб. наук. пр. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Луцьк, № 3(31), С. 168-173.

Рядова, Л.О., Шестерова, Л.Є. (2018), ˝Вікові зміни показників розвитку здатності до збереження динамічної рівноваги в учнів середніх класів з вадами зору˝, Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: Збірник наукових праць, ХДАФК, Харків, С. 214-219, режим доступу: http://hdafk.kharkov.ua/ua/naukova-robota/naukovo-teoretichni-vidannya/aktualni-problemi-fizichnogo-vikhovannya-riznikh-verstv-naselennya

Сермеев, Б.В. (1987), Физическое воспитание детей с нарушением зрения, Здоров’я, Киев.

Солдатов, И.Б., Гофман, В.Р. (2000), Оториноларингология, ЭЛБИ, Санкт-Петербург.

Круцевич, Т.Ю. (2012), Теорія і методика фізичного виховання: загальні основи теорії і методики фізичного виховання: у 2-х т., Т. 1, НУФВСУ «Олімпійська література», Київ.

Фомин, Н.А., Вавилов, Ю.И. (1991), Физиологические основы двигательной активности, Физкультура и спорт, Москва.

Харченко, Л.В. (1999), Совершенствование базовых координационных способностей школьников 8–12 лет с нарушением зрения: автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук, Омск, 19 c.

Чавычанов, А.А. (1997), ˝Изменение двигательной функции при вестибулярных нагрузках˝, Физиологические основы управления движениями, Москва, С. 43–53.

Шестерова, Л.Є. (2004), Вплив рівня активності сенсорних функцій на удосконалення рухових здібностей школярів середніх класів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту, ХДАФК, Харків, 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-30

Як цитувати

Рядова, Л., & Шестерова, Л. (2018). Вікова динаміка рівня розвитку статичної рівноваги в учнів середніх класів з вадами зору. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(65), 52–56. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.009

Номер

Розділ

Статті